منطقه چهاردانگه عبارت است. از شهرک حسین آباد، شهرک مطهری، افشین، بهشتی، چهاردانگه، قدس، ناصریه، گلشهر، ماهشهر ،پشمبافی و حسنآباد لقمانی. در سال ۸ خورشیدی روستاهای پلائین، عباسآباد، مرادآباد، ولیآباد، جعفرآباد جنگل، دینارآباد از دهستان چهاردانگه بخش چهاردانگه منتزع شده و به دهستان خلازیر بخش مرکزی شهرستان ری پیوستند.
یکی دیگر از نامهای چهاردانگه تهران، بازار مبل چهاردانگه است.. این مسئله به این دلیل است. که بازار مبل این شهر را می توان یکی از بزرگترین بازارهای مبل ایران به شمار آورد. تنوع طرح و رنگ مبلمان چهاردانگه بدون شک باعث می شود که شما دست خالی از آنجا خارج نشوید.
در سالهای اخیر مهاجرتهای بسیاری به این شهر صورت گرفتهاست. پس از پیگیریهای مردمی سرانجام در سال منطقه چهاردانگه با در بر گرفتن روستاهای اطراف خود ، به شهر چهاردانگه تبدیل شد. روستای چهاردانگه در خرداد خورشیدی به شهر چهاردانگهتبدیل شد. شهرداری آن یک سال بعد در تاریخ مرداد ۸ تأسیس شد.
شما بتوانید شاهد عملیات اسپارک باشید درحالیکه دود ناشی از اسپارک به هوا بلند میشود مایع در اطراف محل اسپارک به خاطر ذرات جدا شده تیرهتر میشود این مایع علاوه بر اینکه نقش مقاومت را دارد باعث شستشوی ذرات جدا شده نیز میشود سپس این مایع از درون فیلتر و سیستم خنک کننده عبور میکند و دوباره توسط نازل روی الکترود پاشیده میشود به این ترتیب عملیات اسپارک قطعه به خوبی و تمیز انجام میشود
در این شیوه از سیم های نازک با متراژ بالا و غالباً از جنس برنج برای برش بهره میگیرند. در این روش بدون تماس با قطعه، برشکاری فلزات صورت میپذیرد که مقرون به صرفه میباشد. این شیوه برای برش فلزات تا قطر سانتیمتر کاربرد بیشتری دارد تا بتوانند از آنها ابزارهایی با مواد سخت بسازند.
هر جرقه درجه حرارتی بین ۸ تا درجهی سانتیگراد تولید میکند. اندازهی چالهای که هر جرقه از قطعه کار برمیدارد به میزان انرژی جرقه بستگی دارد که مهمترین عامل موثر روی منبع تامین جریان است.. عمق چاله به وجود آمده از چندین میکرون تا میلیمتر متغیر است..
- نرخ ماشینکاری وابسته به سختی قطعه کار نبوده و متناسب با نقطه ذوب قطعه کار است. و بنابراین موادی که قابلیت ماشینکاری کمی دارند مثل کاربیتهای سمانته و فولادهای ابزاری آبکاری شده را میتوان ماشینکاری کرد که این ماشینکاری بدون پلیسه است. .
سیر تحولات پر شتاب در علم و فن آوری ما را در یک غافلگیری خیره کننده قرار داده اما چون خود ما در درون این معرکه هستیم، توجه چندانی بدان نداریم. نیازی نیست که به هزار سال پیش بازگردیم تا به عظمت موضوع، آگاهی یابیم. برای لحظاتی فقط کافیست که به یکصد سال پیش رجعت کنیم تا بتوانیم قضاوت درستی در مورد آنچه که میانه معرکه اش قرار داده شده ایم، داوری کنیم.