مجسمه برنزی رضاشاه در سال در مرکز میدان بهارستان بر پایهای مزین به چهار ستون هخامنشی، روی صفحهای نصب شد. در حوادث سال اولین مجسمهای که در تهران سرنگون شد، مجسمه رضاشاه در میدان بهارستان بود. اما بعد از آن در سر جای خود قرار گرفت و تا سال ۵ برقرار بود. بعد از پیروزی انقلاب ۵ مجسمه رضاشاه از میدان بهارستان برداشته شد.
در سال شمسی مجسمهای معروف به فرشته آزادی در میدان بهارستان نصب شد. این مجسمه با هزینه شخصی سردار اسعد بختیاری برای مجلس خریداری شده بود. مجسمه فرشته آزادی در این طرح در حال کشتن دیو است.بداد در زیر پای خود است. و در دست راست فرشته شمشیر و در دست چپ وی مشعلی از روشنایی قرار داشت. این مجسمه بعد از انقلاب ۵ مدتی با تغییر پوشش باقی بود و سپس از میدان بهارستان برداشته شد.
مالک اولیه میدان بهارستان، محمدحسن خان سردار بود که آن را به علیخان حاجبالدوله مقدم مراغهای فروخت. مراغهای بهارستان را به میرزا حسین سپهسالار فروخت و وی باغ بزرگی در آن بنا کرد. ازاینرو به نام باغ سپهسالار شهرت داشت.
هنگامی که انواع ضایعات از سطل های زباله جمع آوری شده و به مراکز بازیافت انتقال می یابد لازم است. به منظور سهولت بیشتر در حمل و نقل و همچنین راحت تر جدا کردن انواع ناخالصی ها از ضایعات، آن ها را خرد کرد که همانطور که گفته شد این کار توسط دستگاه
تایرها حدود پنج درصد از وزن خودرو را تشکیل می دهند. در ایران سالانه حدود هفت میلیون حلقه لاستیک سبک و سنگین مصرف می شود. لاستیکهای فرسوده از جمله پسمانده هایی هستند که به دلیل دوام زیاد تأثیر محیطی زیادی دارند و چهره طبیعت را زشت می کنند. اگر بدانیم که در هر کامیون گالن روغن مصرف می کند و در صورتی که تایر چادری باشد درصد پس انداز در نفت خام تولید می شود ، پس ما نیاز به بازیافت بیشتری داریم.
زباله های پلاستیکی باید از بین بروند و بازیافت شوند تا از بروز چنین صدماتی جلوگیری شود. یکی از مهمترین کارهایی که می توان در فرآیند بازیافت پلاستیک انجام داد سنگ زنی آنهاست. فرزهای پلاستیکی با خرد کردن محصولات پلاستیکی مانند بطری ها ، جعبه ها و مانند آن به قطعات کوچک و حتی کوچک که اصطلاحا کف می گویند انجام می شود.
علاوه بر کاهش حجم زباله ، خرد کردن باعث کاهش تراکم آنها نیز می شود. این یکنواختی زباله های خرد شده را افزایش می دهد و به راحتی در کوره ذوب می شود. اما اگر ضایعات بدون خرد شدن وارد کوره شوند ممکن است. به دلیل تیز بودن و پیروزی به سطح داخلی کوره آسیب وارد کنند.
در این سیستم اولین تایر توسط سیم کشی برداشته می شود و سپس تایر توسط یک نوار نقاله به دستگاه خرد کننده منتقل می شود. قطعات لاستیکی جدا شده از سنگ شکن توسط یک تسمه نقاله به سنگ شکن ثانویه هدایت می شوند و به قطعات یک سانتی متر خرد می شوند. در مرحله بعد ، پس از عبور آهنربا ، سیم فلزی از تایر خارج می شود.