مالک اولیه میدان بهارستان، محمدحسن خان سردار بود که آن را به علیخان حاجبالدوله مقدم مراغهای فروخت. مراغهای بهارستان را به میرزا حسین سپهسالار فروخت و وی باغ بزرگی در آن بنا کرد. ازاینرو به نام باغ سپهسالار شهرت داشت.
اولین اقدام برای محوطهسازی میدان بهارستان در سالهای بعد از مشروطه با ریاست منطقالملک، رییس بلدیه تهران، انجام شد. به دستور وی اطراف میدان درختکاری و فضای سبز ایجاد شد. در سال ۵ میدان بهارستان توسط سازمان زیباسازی تغییر شکل داد و تمامی ساختمانهای پیرامون آن پیرایش و از زواید شهری پالایش شد. توپی بهصورت نمادین در ضلع جنوب غربی میدان نصب شد و کتیبهای با کلمه در شمال غرب میدان نصب شد که به تاریخچه آن اشاره دارد.
از مهمترین اتفاقات در این میدان میتوان به ایجاد نخستین مجلس قانونگذاری در دوره مشروطه، به توپ بستن مجلس زیر نظر لیاخوف روسی، راهپیمایی مخالفان و موافقان دکتر مصدق و... اشاره کرد. برخی از رویداد تاریخی بهارستان شامل موارد زیر میشود:
توریها معمولا تنوع زیادی دارند که با توجه به نوع مصرف و کاربرد، جنس و قیمت و ابعاد میتواند متفاوت باشد. توری سرند نیز از این قاعده مستثنی نیست و این محصول انواع مختلفی مانند: گالوانیزه، فولادی، است.یل، مس، پلاستیکی و آهنی دارد. از ویژگی های کلی توری ها می توان به گزینه های زیر اشاره کرد:
این نوع آسیاب مجهز به سنگ شکن چنگال است. که پس از تیز کردن نیازی به تنظیم فاصله بین سنگ شکن ثابت و یک حرکت متحرک ندارد. سرعت چرخش کم و همچنین زاویه دقیق سنگ شکن متحرک از پایداری آسیاب اطمینان می یابد ، که از سنگ شکن از خارج محافظت می کند و از نشت جلوگیری می کند. البته لازم به ذکر است. که صدای فرز بسیار کم به دلیل سرعت چرخش ، نیاز عایق صدا را در این مدل جدی می کند. ویژگی های دیگر:
دستگاه سرند از جمله ابزاری هست که در بیشتر کارخانجات که نیاز به تکفیک و دانه بندی دارند مورد است.فاده قرار می گیرد. در هنگام خرید سرند همواره باید به ابعاد دستگاه ، اندازه ورق بدنه ، تعداد طبقات و جنس توری سرند و قدرت الکتروموتور آن توجه کرد.
به منظور افزایش ظرفیت تکفیک و جداسازی از سرندهای دو محوره است.فاده می شود. علاوه بر این دو محوره بودن سرند باعث می شود که مکانیزم و نحوه حرکت توری ها نیز نسبت به تک محوره تغییر کنند. در سرند های دو محوره توری های سرند به صورت خطی و در سرند های تک محوره توری به صورت دایره ای حرکت می کنند.
علت اصلی از کار افتادگی سرندها، خرابی در قسمت توری می باشد، که علت اصلی آن ارتعاش می باشد؛ حتی قاب ، بدنه و یاتاقان ها نیز تحت تأثیر این قرار می گیرند. هرچه اندازه توری بزرگتر باشد، این مشکل بیشتر نمایان می شود. ارتعاش به مرور باعث تغییر شکل ساختار مولکولی توری ها می شود تا به نقطه خستگی ( fatigue) برسند. بعد از رسیدن به این نقطه با کوچکترین ارتعاشی، سوراخ توری ها شکل اولیه خود را از دست می دهند و کارایی خود را از دست می دهند که در این شرایط باید توری ها تعویض شوند. اولین علامتی خستگی توری ها، ترک های مویی هستند که در اطراف منشاء لرزش دیده می شوند. سرند به همراه توری مقاوم شرکت آرکو صنعت به قیمت های مناسبی به فروش می رسند