یکی دیگر از راههای رسیدن به بالای پیستها در دیزین، است.فاده از تلهاسکیهای بشقابی است.. در مجموعه تفریحی دیزین، تله اسکی بشقابی وجود دارد. اولین نکته در است.فاده از تله اسکی بشقابی این است. که باید کفش اسکی به پا داشته باشید. تلهاسکیهای بشقابی، میلههایی هستند که در انتهای آنها، سطوحی بشقابی شکل قرار گرفتهاند.
اینجا، جایگاه مخصوص ورزشکاران حرفهای و اسکیبازان باتجربه است.. طول این پیست، کیلومتر بوده و شیب آن نیز نسبت به پیست مبتدی، بیشتر است.. در انتهای این پیست، به تلهکابینهای دیزین که ارتفاع زیادی دارند، دسترسی خواهید داشت.
در سال یک گروه اکتشاف معدن خارجی که بهدنبال معدن در رشته کوه البرز بودند؛ به سرپرستی آقای «کاظم گیلان پور» محل پیست اسکی دیزین را شناسایی کردند. این فرد خود قهرمان و مربی اسکی بود. بهدنبال این کشف در سال ، یک تله اسکی سیار در پیست اسکی دیزین نصب شد؛ تا تیم ملی اسکی آن زمان، برای تمرینات خارج فصل خود از آن است.فاده کند. این مجموعه از سال با نصب چند تلهسیژ، بهعنوان مجموعه اسکی معرفی شد و پس از آن برای دسترسی آسان به منطقه، جادهای از سمت معدن زغالسنگ «آسین» تا پیست اسکی دیزین ساخته شد.
برای اینکه دژنکتور بتواند عمل قطع و وصل را انجام دهد و مجدد به حالت آماده به کار در بیاید، در داخل آن فنرهایی تعبیه می کنند که هرکدام از این فنرها به یک شفت متحرک وصل هستند. فنر وصل در دژنکتور، هم به طور دستی و هم به طور موتوری شارژ می شود و فنر قطع در دژنکتور، توسط انرژی آزاد شده از فنر وصل شارژ می شود. هم چنین کنترل آزادسازی این فنرها به وسیله تحریک یک ضامن توسط بوبین های قطع و وصل انجام می شود. بوبین هایی که برای برقدار شدن، هم به طور دستی و هم به طور کنترل از راه دور فرمان می گیرند.
در انواع جنس های چینی، پلاستیکی و شیشه ای ساخته می شوند. جنس به کار برده در آنها باید تحمل وزن هادی ها برای نگهداری سیم های هوایی روی پایه ها و دکل ها در بدترین شرایط محیطی مانند وجود یخ روی سیم ها را داشته باشد و بتواند بیشترین نیروی مکانیکی وارده را تحمل کند.
با پیشرفت صنعت برق و مشکلات موجود در دژنکتورهای روغنی وجود دژنکتورهایی با عملکرد بهتر احساس میشد. به همین دلیل کلیدهای هوای فشرده طراحی شد و در سطح ولتاژهای بالاتر از کیلوولت مورد بهرهبرداری قرار گرفت. تصاویر زیر وضعیت مکانیسم دژنکتور هوای فشرده را در سه وضعیت بسته، در حال قطع و باز نشان میدهد.
گروه صنعتی تهران سوئیچ فعالیت خود را از سال در زمینه برق قدرت و امور صنعتی مرتبط اغاز کرد. سپس از سال با سپری نمودن تجربیات گذشته با نام کلید قدرت پارس با هدف پیشرو بودن در صنعت برق و ارتقاء کیفیت محصولات ، فعالیت خود را ادامه داده است..
مکانیزم شارژ فنری به این صورت است. که برای هربار وصل شدن کلید، نیاز به شارژ فنر وصل داریم و بعد از هربار که کلید وصل شود، به طور همزمان فنر قطع شارژ می شود و کلید آماده قطع شدن می باشد. هم چنین همزمان با شارژ فنر قطع، توسط سوییچ های حدی (LIMIT SWITCHES) یا لیمیت سوییچ های موجود در دژنکتور، فرمان شارژ فنر وصل به موتوری که وظیفه آن شارژ فنر وصل است.، ارسال می گردد و وقتی عمل شارژ انجام شد، توسط سوییچ های دیگری دستور قطع موتور صادر می شود و به این صورت می توان درک کرد که چطور فنرهای قطع و وصل در هر لحظه آماده برای کار در لحظه مورد نیاز می شوند.