وی در این بازدید به اتفاق مدیریت شهرک صنعتی قرچک مهندس حامد افشارنادری از روند است.قرار و تولید چندین واحد صنعتی شهرک در زمینه تولید پارچه رمبلی (شرکت اویاز) و شرکت قهوه اخوان و شرکت بسته بندی محصولات غذایی افق دریا ثمین بازدید کرد
در آموزش کنترل موتورهای الکتریکی صنعتی ، ابتدا روشهای سیمکشی و نصب مدارهای کنترل موتور در درسهای اول و دوم ارائه شده است.. در ادامه، در درسهای سوم تا نهم درباره انواع موتورها و روشهای کنترل آنها بحث شده است.. همچنین، در این درسها کاربرد قطعات الکترونیک قدرت، آیسیها، PLCها و گیتهای منطقی در مدارهای کنترل موتور بیان شده است. و موتورهای DC، موتورهای AC و موتورهای پلهای معرفی شده و روشهای کنترل و حفاظت آنها به طور کامل مورد بررسی قرار گرفته است.. در درسهای دهم و یازدهم، به ترتیب، پلاک موتور و عیبیابی موتور مورد بحث قرار گرفتهاند. در نهایت، کاربرد ادوات نیمههادی، پیالسیها و آیسیها در درسهای دوازدهم تا پانزدهم ارائه شده است..
هرچه ولتاژ موجود در خط بالاتر می رود، فاصله بین دو کنتاکت افزایش یافته، وسعت و دامنه قوس شدت می یابد، به طوری که از بین بردن این قوس و کاهش زمان قطع کلید مشکل تر می شود. در این حالت باید چندین محفظه قطع به کار ببریم که ولتاژ بین کنتاکت ها در هر محفظه نسبت به تعداد محفظه های قطع کاهش پیدا کند ولیکن با این کار، جریان عبوری از کلید در کلیه کنتاکت ها و محفظه های قطع به تعادل رسیده و تغییری نمی یابد.
با گذشت زمان و تولید و بهره برداری از انواع دژنکتورها، دژنکتورهای خلاء پیشرفته تر شدند و به علت مزایای زیاد از قبیل صدای فوق العاده کم، در سیستم های انتقال برق تاسیساتی، واحد های تولید برق و سیستم های توزیع نیرو برای راه آهن، برنامه های کوره قوس و کارخانه های صنعتی است.فاده می شوند.
عملکرد این دژنکتور نیز به مانند دژنکتور آبی می باشد و روغن بیشتر وظیفه عایقی را بر عهده دارد و مکانیزم خاصی برای خاموشی جرقه در آن به کار گرفته نمی شود. همانطور که سابقا گفته شد، بر اثر زیاد شدن فاصله کنتاکت ها، چون این فاصله از برد جرقۀ ایجاد شده بزرگتر است.، جرقه خود به خود مهار و خاموش می شود. مکانیزم عملکرد این کلید نیز به این صورت است. که به محض قطع کلید و جداشدن کنتاکت های آن، جرقه شدیدی ایجاد می شود که موجب تبخیر روغن در اطراف جرقه می شود. فشار این گازهای ایجاد شده، باعث به گردش درآمدن روغن خنک در اطراف قوس و در نهایت حذف آن می شود. فضای خالی ای که بالای روغن تعبیه کرده اند، باعث می شود که در اثر انبساط حجم روغن به علت تبخیر شدن، در لحظات قطع اتصال کوتاه و بروز جرقه، از انفجار جلوگیری شود.
در این کلیدها روغن به عنوان عایق بین کنتاکت ها به کار نمی رود و تنها وظیفه خنک کردن قوس الکتریکی را دارد. به همین علت روغن به کار رفته در این نوع کلیدها بسیار کمتر از نوع دژنکتور روغنی است.. هم چنین محفظه جرقه در این کلیدها حجم بسیار کمی دارد به طوری که با ایجاد آرک، روغن به سرعت گرم شده و فشار بخار متصاعد شده از آن بسیار بالا رفته و کلید می تواند آرک را به راحتی در زمان کمی خاموش کند. برخی از این نوع کلیدها به پمپ گردش روغن جهت خاموشی آرک مربوط به جریان های کوچک مجهز هستند.