اگر میخواهید در میان تمام جاذبههای طبیعی فیروزکوه و تهران، جایی را انتخاب کنید که طبیعت بکر و کوچهباغهای آرام و زیبا داشته باشد، روستای سیمین دشت برای شما بهترین انتخاب است.. اولین نکته درباره این روستا این است. که در منطقهای کوهستانی قرار گرفته است.. ارتفاع کوههایی که این روستا را احاطه کردهاند، گاهی تا متر نیز میرسند.
یکی دیگر از راههای رسیدن به سیمین دشت و دریاچه آهنک، رفتن با قطار است.. جالب است. بدانید که ایستگاه راه آهنی قدیمی در سیمین دشت وجود دارد. با گرفتن بلیط قطار تهران ساری، در طول مسیر از طبیعت سرسبز بیرون لذت برده و در نهایت در ایستگاه خود روستا پیاده شوید.
اگر قصد اقامت در روستا را داشته باشید، اقامتگاههای متنوعی در سله بن وجود دارند که خدمات خوب و قابلاعتمادی به شما ارائه میدهند. فراموش نکنید که بهترین زمان برای سفر به این روستا، فصل گرما است. که آب و هوای روستا، رو به خنکی میرود.
گاها برای صحبت در مورد دژنکتور از واژه بریکر (Breaker) نیز است.فاده می کنند که نسبت دادن واژه بریکر ممکن است. از لحاظ نوع کارکرد) قابل قطع زیر بار بودن (در مورد دژنکتور درست باشد، ولی در اصل اگر بخواهیم به طور علمی تر به این واژه نگاه کنیم، باید گفت که بریکرها به قطع کننده ها در رنج جریان های کم و فشارهای ضعیف می گویند (مانند کلید اتوماتیک که در تابلو برق به کار می رود و یا کلید مینیاتوری که بعد از شبکه توزیع خانگی به کار می رود)، ولی دژنکتور یک قطع کننده زیر بار در رنج جریان فشار متوسط و قوی است. و از لحاظ علمی، به کار بردن واژه بریکر برای دژنکتور درست نیست.
فرایند قطعکنندگی قوس الکتریکی دژنکتورهای کمروغن منشأ ترمودینامیکی درونی دارد. در حین عملیات قطع جریان، یک قوس در روغن بین کنتاکت متحرک و کنتاکتهای ثابت ایجاد میشود. قوس به طور عمودی در محفظه احتراق امتداد یافته و اندازه فاصله ایجادشده برای تحمل ولتاژ کنتاکتها کافی است.. افزایش گاز درونی ناشی از تجزیه و تبخیر روغن توسط قوس (قوس الکتریکی) یک حرکت سریع خنککننده را دور قوس به وجود میآورد که این امر خود باعث خنککنندگی و سرمایش سریع در کل آن قسمت میشود. بازیابی دیالکتریکی به اندازهای سریع است. که از محدود کردن قوس بعد از جریان صفر جلوگیری میکند.
فرایند قطعکنندگی قوس الکتریکی دژنکتورهای کمروغن منشأ ترمودینامیکی درونی دارد. در حین عملیات قطع جریان، یک قوس در روغن بین کنتاکت متحرک و کنتاکتهای ثابت ایجاد میشود. قوس به طور عمودی در محفظه احتراق امتداد یافته و اندازه فاصله ایجادشده برای تحمل ولتاژ کنتاکتها کافی است.. افزایش گاز درونی ناشی از تجزیه و تبخیر روغن توسط قوس (قوس الکتریکی) یک حرکت سریع خنککننده را دور قوس به وجود میآورد که این امر خود باعث خنککنندگی و سرمایش سریع در کل آن قسمت میشود. بازیابی دیالکتریکی به اندازهای سریع است. که از محدود کردن قوس بعد از جریان صفر جلوگیری میکند.
در آموزش کنترل موتورهای الکتریکی صنعتی ، ابتدا روشهای سیمکشی و نصب مدارهای کنترل موتور در درسهای اول و دوم ارائه شده است.. در ادامه، در درسهای سوم تا نهم درباره انواع موتورها و روشهای کنترل آنها بحث شده است.. همچنین، در این درسها کاربرد قطعات الکترونیک قدرت، آیسیها، PLCها و گیتهای منطقی در مدارهای کنترل موتور بیان شده است. و موتورهای DC، موتورهای AC و موتورهای پلهای معرفی شده و روشهای کنترل و حفاظت آنها به طور کامل مورد بررسی قرار گرفته است.. در درسهای دهم و یازدهم، به ترتیب، پلاک موتور و عیبیابی موتور مورد بحث قرار گرفتهاند. در نهایت، کاربرد ادوات نیمههادی، پیالسیها و آیسیها در درسهای دوازدهم تا پانزدهم ارائه شده است..
محفظه تشکیل دهنده دژنکتور، به محل قطع و وصل جریان می گویند که از دو کنتاکت تشکیل شده است.. یک کنتاکت باز و دیگری بسته. که در لحظه وصل یا قطع این کنتاکت ها، به دلیل عبور جریان از آنها ایجاد قوس الکتریکی یا جرقه می کنند. این قوس الکتریکی در لحظه قطع بیشتر از لحظه وصل است.، زیرا هنگام قطع، شبکه باردار است. و ولتاژ موجود در خط بالاست. با افزایش ولتاژ در یک سیستم قدرت جرقه به هنگام قطع نیز بیشتر می شود و هرچه مصرف کننده پرقدرت تر باشد، مقدار این جرقه نیز بیشتر می شود. در این حالت باید مکانیزمی به کار برد که هم سرعت و هم قدرت قطع یا خفه کنندگی بالایی داشته باشد.