تولید و ساخت دی آمونیوم فسفات در ورامین

Diammonium phosphate-1
Diammonium phosphate-2

معرفی کسب و کارها
شما می توانید خدمات یا محصولات کسب و کار خود را در این قسمت معرفی فرمایید .
برای این منظور با ما در ارتباط باشید .


وارمین از جنوب با دریاچه نمک همجوار است. و همین امر باعث شده تا اقلیم این شهرستان بیشتر کویری و نیمه‌بیابانی باشد. میزان بارش در این شهرستان به نسبت دیگر شهرهای تهران بسیار کمتر است. و تقریبا بارندگی زیادی در وارمین ثبت نمی‌گردد. کمترین دما وارمین در دی‌ماه ثبت شده و بیشتر میزان بارش ورامین نیز متعلق به ماه‌‌های زمستان است..

سفر به ورامین احتمالا با سوال وارمین کجاست، آغاز می‌شود. برای معرفی وارمین باید به سراغ موقعیت جغرافیایی این شهر برویم. ورامین در جنوب شرقی تهران قرار دارد و از سه شهر جوادآباد، قرچ وارمین و پیشوا تشکیل می‌شود. ورامین از شمال شرق با شهرستان‌های پیشوا و پاکدشت، از شمال غرب با شهرستان قرچک، از غرب با شهرستان ری و از جنوب با است.ان قم و بخش‌های از جوادآباد محدود می‌گردد. در سال‌های اخیر تعداد ویلاها و خانه‌های اجاره در ورامین به دلیل نزدیکی به است.ان قم و تهران افزایش یافته است. و  بسیار از گردشگران این مقصد را به عنوان یک مقصد یک‌روزه برای سفرهای خود انتخاب می‌کنند.

پس از چهار ساعت راه‌پیمایی و پایمال کردن محصول مزارع و شنیدن ناملایمات از زارعین، بام مخروطی شکل و گنبد مینائی مسجدی که در میان مزارع سر برآورده بود از دور پدیدار گردید، اینجا دهکده ورامین است. کمی بعد به آنجا رسیده و در میان باغ‌ها که دیوارهای گلی داشتند داخل شده در این باغ‌ها درختان میوه از قبیل گیلاس و زردآلو و گوجه و هلو، جنگل انبوهی تشکیل می‌دادند، پسران کوچکی بر بالای درختان توت کهنسال رفته و توت‌های سفید و سیاه را که به درشتی تخم کبوتر بود با دست چیده و می‌خوردند دهکده ورامین در دشت پر حاصلی واقع شده اما کاروانسرایی ندارد که بتوان در آن منزل کرد. خوشبختانه نظر به توصیه دکتر تولوزان توانستیم در خانه کدخدا فرود آییم…


در ابتدا از اهمیت دی آمونیوم فسفات و کود آن صحبت می‌ کنیم که با توجه به فرمول آن، مورد است.فاده قرار می‌ گیرد. این کود ساده‌ ترین نوع کود در صنعت کشت‌ و کار و کشاورزی است.، چرا که در رشد محصولات و گیاهان بسیار ضروری هستند. هر یک از ترکیبات این کود، کاربرد مهمی دارند که آنها را به یک عنصر اصلی در صنعت کشاورزی تبدیل می‌ کند. مواد مغذی که آنها در فرمول خود دارند به آنها خواصی می ‌دهد که آنها را از سایر کودها متمایز می‌ کند.

این مناطق با همدیگر بزرگترین حوزه فسفات جهان را نشان می‌دهند. بقایای آلی در حال پوسیدن از منابع گیاهان و حیوانات (عمدتاً پلانکتون) به یک سری لایه‌های رسوبی حاوی شیل، دولومیت و سنگ آهک تبدیل شدند. با پدیده دیاژنز، این جریان طبیعی اقیانوسی به کانسارهای فسفر تبدیل شد.

فسفات دی آمونیوم گرید غذایی طی فرآیند خالص سازی دو بار با آمونیاک واکنش خنثی سازی انجام داده تا به گرید خوراکی برسد. فسفر یک عامل ضروری در بدن است. در نتیجه از این ماده شیمیایی در تغذیه دام جهت تامین نیاز به مواد معدنی اضافه می شود. این ترکیب علاوه بر کاربرد در پرورش گیاهان در برخی صنایع مانند صنایع غذایی و دارویی به عنوان افزودنی است.فاده می شود. این ماده شیمیایی باعث تخمیر مواد غذایی و تنظیم PH می شود از این رو درافزودنی های بهبود دهنده پخت نان نیز است.فاده می شود. DAP در صنعت قند و شکر جهت تصفیه مورد است.فاده قرار می گیرد.



( تولید و ساخت ) های دیگر