این مکان تاریخی روی تپهای مشرف به نقطهی برخورد دو روخانه رودهن و بومهن قرار گرفته و در اطراف آن آبانبار و تونلهای مختلفی وجود دارد. متأسفانه هماکنون تنها دیوارههای بیرونی قلعه باقیمانده و ساختمان داخلی از بین رفته است.. اما با این حال میتوانید در اطراف قلعه گردش کنید، از تونلهای عبور نمایید و بالای تپهای که این دژ در آن قرار دارد، است.راحت نمایید. همچنین منظره اطراف قلعه بسیار زیبا است. و میتوانید به سراغ تپههای نزدیک آنجا هم بروید.
اگر امروزه به سراغ این بنا بیایید، متوجه تخریب شدن آن خواهید شد و دلیل آن به اقدامات شاه اسماعیل صفوی برمیگردد. طبق مدارک موجود، شاه صفوی برای سرکوب شخصی به نام امیرحسین کیای چلاوی، به قلعه گلخندان حمله کرد و پس از تسخیر آن و قتل تمام ساکنانش، دستور به تخریب قلعه داد.
این مکان تاریخی روی تپهای مشرف به نقطهی برخورد دو روخانه رودهن و بومهن قرار گرفته و در اطراف آن آبانبار و تونلهای مختلفی وجود دارد. متأسفانه هماکنون تنها دیوارههای بیرونی قلعه باقیمانده و ساختمان داخلی از بین رفته است.. اما با این حال میتوانید در اطراف قلعه گردش کنید، از تونلهای عبور نمایید و بالای تپهای که این دژ در آن قرار دارد، است.راحت نمایید. همچنین منظره اطراف قلعه بسیار زیبا است. و میتوانید به سراغ تپههای نزدیک آنجا هم بروید.
نیروگاه های برق را میتوان از مهم ترین مناطق یک کشور به حساب آورد. از طریق نیروگاه های برق می توان انرژی لازم برای تامین برق یک شهر را فراهم آورد. بدین طریق می توان نور و انرژی برق را به خانه ها، کسب و کار ها، مدارس، بیمارستان ها، هتل ها و بسیاری از جاهای دیگر انتقال داد. با این وجود، مواقعی وجود دارد که این نیروگاه ها نیز دچار مشکلات فنی شده و این امر، منجر به کمبود برق و قطعی در شبکه توزیع می شود. از این رو تامین برق اضطراری هم در مراکز نیروگاهی برای تولید برق و هم برای سایر مراکز مصرف کننده برق، امری الزامی می باشد.
در برخی فیلتر ها، در قسمت ورود سوخت به فیلتر اصلی و در قسمت بالای آن، یک صفحه فیلتر کننده با قطر منافذ حدود ۵ میکرون تعبیه شده است.. این پیش فیلتر ذرات و ناخالصی های بزرگ سوخت را قبل از ورود آن به فیلتر اصلی جدا می کند. این فیلتر را هنگام سرویس ها ودر صورت گرفتگی می توان به راحتی از روی فیلتر باز کرده (محفظه آن به صورت پیچی روی فیلتر بسته می شود.) و تمیز یا تعویض نمود.
در برخی موتور ها پیشرفته و جدید از یک گرمکن سوخت ورودی به فیلتر است.فاده شده است.. این گرمکن ها توسط برق باتری ( یا ولت ، الی ۵ وات) کار می کنند. وظیفه گرمکن ها، گرم کردن سوخت ورودی به فیلتر هنگام پایین بودن درجه حرارت آن است.. طرز کار این گرمکن ها بدین ترتیب است. که وقتی درجه حرارت سوخت بیش از حد است.اندارد عبور از فیلتر ومدارسوخت رسانی پایین باشد (در هوای سرد و زیر صفر و هنگامی که سوخت درآستانه یخ زدن بوده یا یخ زده است.)، سنسور گرمکن جریان الکتریکی را به المنت گرمکن برقرار می کند. المنت گرمکن در این هنگام داغ شده (در حد معقول) و با عبور سوخت از اطراف آن باعث بالا بردن درجه حرارت و روان شدن آن می گردد. بدین ترتیب از تشکیل کریستال های یخی و یا یخ زدن کامل سوخت جلوگیری شده و سوخت به راحتی از فیلتر و لوله های سوخت رسانی عبور می کند. مقدار گرم شدن وطول کار گرمکن، بستگی به درجه حرارت سوخت و تشخیص آن از سوی سنسور دارد. با رسیدن درجه حرارت سوخت به حالت عادی، سنسور تحریک شده و دستور قطع و پایان کار المنت را می دهد. این گرمکن ها ممکن است. در قسمت بالای فیلتر یا کنار قرار گیرند.
صدا خفه کن یک محفظه است.وانه ای گرد یا بیضی می باشد که در داخل خود دارای صفحات و لوله های سوراخ دار است.. لوله های داخل صدا خفه کن به دو صورت جریان معکوس و مستقیم یا یکسره وجود دارند. لوله های سوراخ دار داخل صدا خفه کن به تعداد زیادی موجود دارند تا سطح بیشتری را برای صدا گیری ایجاد کنند. در برخی صدا خفه کن ها داخل انبار اگزوز از مواد نسوز نیز پر می گردد.
پارامتر های مختلفی وجود دارند که میزان مصرف سوخت دیزل ژنراتور را تحت تاثیر قرار می دهند. اما در حالت کلی میزان مصرف، معمولا بستگی به پارامتر هایی همانند اندازه دیزل ژنراتور و میزان بار آن دارد و بر این اساس تقریبی از مصرف را می توان بدست آورد.