آثار تاریخی قرچک به این تپهها و کوره پزخانهها محدود نمیشود و پل قدیمی باقرآباد نیز یکی از آثار تاریخی این شهرستان است.. این پل که بر روی رودخانه جاجرود قرار دارد، هدایت کانال خشتی آب را عهدهدار است. و زمینهای کشاورزی منطقه را سیراب میکند. پلی آجری با دهانه قوسی به طول ۵ متر که در اواخر قاجار ساخته شده و به مدت یک قرن مسیر دسترسی ورامینیها به تهران بوده است.. این پل در سال شاهد به خاک و خون کشیدن مردمی کفن پوش در قیام ۵ خرداد به جهت حمایت از آیت الله خمینی (ره) و دفاع از مرجعیت شیعه نیز بوده است..
دایرکتوری اطلاعاتی سافت اینجا با همکاری کمیسیون نرم افزارهای پیشرفته سازمان نظام صنفی رایانه ای تهران، کمیته نرم افزار کلانشهر های کشور و بخش خصوصی راه اندازی شده و در صدد ایجاد بستری جامع و مطمئن برای کلیه ذینفعان آن است..
دسترسی از قرچک به تهران و بالعکس ساده است.. با تبدیل قطار حومهای قرچک به مترو این دسترسی راحت تر هم خواهد شد. در حال حاضر قرچک مترو ندارد اما این شهر دارای ایستگاه های مترو مختلفی در نزدیکی خودش است. که به وسیله اتوبوس های شرکت واحد یا تاکسی های خطی به راحتی میتوان به قرچک رفت وآمد کرد. از جمله این ایستگاه ها می توان به ایستگاه شهر ری و ایستگاه مترو جوانمرد قصاب اشاره کرد.
دیوارها به دسته داخلی و خارجی تقسیم بندی می شوند که این دیوارها از لحاظ مصالح مصرفی ، ضخامت مصالح همچنین عایق بندی با هم تفاوت دارند . مطابق ضوابط مندرج در مبحث مقررات ملی ساختمان ، دیوارهایی که بین فضاهای کنترل شده و کنترل نشده اجرا می شوند بایستی مطابق شرایط آب و هوایی منطقه عایق حرارت باشند.
دیواره های سنگی ضخیم و سنگین هستند و باعث کاهش فضای کف می شوند. همچنین دارای وزن مرده بالا، همراه با مقاومت خمشی و کششی و مقاومت لرزه ای کمی هستند. دیوارچینی با سنگ زمان بر بوده و به کارگران ماهر احتیاج دارد، زیرا نمی توان آن را به راحتی تغییر شکل داده، تعمیر یا جابجایی کرد. هنگام است.فاده از روش بنایی با سنگ، نصب دقیق سنگ ها باعث می شود سازه نهایی برای ساکنان آن ایمن تر شود.
از آجر توخالی عموماً برای اجرای طاق ضربی است.فاده می شود چرا که وزن آنها نسبت به آجر توپر کمتر می باشد . اما بعضاً از این آجرها برای دیوارهای دو طرف نما نیز است.فاده می شود .این دیوارها عموماً در سوله ها اجرا می شوند و پس از اجرا نیازی به نما نداشته و تنها بند کشی می شوند .
حمل و کنترل بلوک های بزرگ بتنی سنگین و دشوار است. و به نیروی انسانی بیشتری احتیاج دارد. بلوک های بتنی همچنین میزان فولاد موردنیاز در سازه های بتنی را افزایش می دهند. قیمت بلوک های بتنی بسته به منطقه، هزینه سیمان و در دسترس بودن مصالح می تواند متفاوت باشد. حل مشکلات لوله کشی در یک سازه بنایی بتنی سخت تر است.، زیرا می تواند باعث جاری شدن آب در داخل بنا شود. در این حالت باید بلوک های بتنی تخریب شوند و منجر به تضییع مصالح شده و تعمیرات آن گران قیمت می باشد. یک سیستم زهکشی مؤثر در هنگام است.فاده از روش بنایی با بتن بسیار مهم است..
آجر در برابر بارهای کششی و پیچشی مقاومت کمی دارد و باعث می شود آن ها بیشتر در معرض آسیب لرزه ای قرار گیرند. در مقایسه با بلوک های سنگی و بتنی، آجرها از مقاومت و است.حکام کمتری برخوردار بوده و در اندازه و رنگ محدود هستند. گچ کاری به عنوان پوشش نهایی موردنیاز است. که هزینه ساخت را بالا می برد.