مشاوره و اجرا رله در شهریار

relay-1
relay-2

معرفی کسب و کارها
شما می توانید خدمات یا محصولات کسب و کار خود را در این قسمت معرفی فرمایید .
برای این منظور با ما در ارتباط باشید .


سید محمدحسین بهجت تبریزی متخلص به شهریار، شاعر پارسی‌گوی آذری‌زبان، در سال ۸۵ هجری شمسی در بازارچه میرزا نصراله تبریزی واقع در چای کنار چشم به جهان گشود. در سال ۸هجری قمری که تبریز آبستن حوادث خونین وقایع مشروطیت بود پدرش او را به روستای قیش قورشان و خشکناب منتقل نمود. دورهٔ کودکی است.اد در خاستگاه پدری و در آغوش طبیعت و روستا سپری شد که منظومه حیدربابا مولود آن خاطرات است.. او تحصیلات خود را در مدرسهٔ متحده و فیوضات و متوسطهٔ تبریز و دارالفنون تهران گذراند و وارد دانشکدهٔ طب شد. سرگذشت عشق آتشین و ناکام او که به ترک تحصیل وی از رشتهٔ پزشکی در سال آخر منجر شد، مسیر زندگی او را عوض کرد و تحولات درونی او را به اوج معنوی ویژه‌ای کشانید و به اشعارش شور و حالی دیگر بخشید. وی سرانجام پس از هشتاد و سه سال زندگی شاعرانهٔ پربار در شهریور ماه هجری شمسی درگذشت و بنا به وصیت خود در مقبرة الشعرای تبریز به خاک سپرده شد.

 منظومه حیدربابا تجلی شور و خروش جوشیده از عشق شهریار به مردم آذربایجان است. ، این منظومه از جمله بهترین آثار ادبی در زبان ترکی آذری است.، و در اکثر دانشگاههای جهان از جمله دانشگاه کلمبیا در ایالات متحده‌آمریکا مورد بحث رساله دکترا قرار گرفته است. و برخی از موسیقیدانان همانند هاژاک آهنگساز معروف ارمنستان آهنگ جالبی بر آن ساخته است..

مجموعه تلویزیونی شهریار به کارگردانی کمال تبریزی در ۸ ساخته شد و در آن جلوه‌هایی از زندگی این شاعر به تصویر کشیده شده است.، این مجموعه در سال ۸ از شبکه دوم سیما به نمایش درآمد و از سوی برخی فرزندان شهریار مورد انتقاد قرار گرفت.


رله کمکی یک کلید الکتریکی است. که بوسیله یک آهن ربای الکتریکی عمل مکانیکی سوییچ را انجام می دهد. رله ها برای کنترل یک مدار با سیگنال های توان پایین (با ایزوله کردن کامل بین مدار فرمان و مدارات قدرت) و یا  زمانی که بخواهیم چندین مدار را با یک سیگنال کنترل کنیم است.فاده می گردد. از مزایای این نوع رله ها می توان به حذف هارمونیک, توانایی سوییچینگ بالا, قطع و وصل بدون جرقه اشاره نمود. همینطور رله ها بصورت گسترده در تلفن ها و کامپیوترها برای انجام عملیات منطقی به کار گرفته شده اند.

رله های دو سیم پیچه (بی است.ابل): این نوع رله دارای دو سیم پیچ است. که در روبروی یکدیگر واقع شده اند. زمانیکه جریان از یک سیم پیچ عبور می کند، باعث تحریک آرمیچرمتحرک و کنتاکت های آن شده و کنتاکت ها حرکت می کنند. در ضمن وضعیت کنتاکت ها حتی اگر این سیم پیچ برقدار نباشد، به حالت اولیه برنخواهد گشت و توسط سیستم مکانیکی و یا مغناطیسی  در وضعیت خود باقی خواهند ماند و به منظور تغییر وضعیت کنتاکت ها باید جریانی از دومین سیم پیچ عبور کند.

کنتاکتورها نیز در واقع به نوعی رله هایی هستند که در مدارات با قدرت بالا جهت قطع و وصل مستقیم مدار مورد است.فاده قرار می گیرند مانند قطع و وصل مدار موتورهای الکتریکی و یا بارهای دیگر. رله های Solid-State نیز جهت قطع و وصل مدارات با قدرت بالا مورد است.فاده قرار می گیرند با این تفاوت که قطعه متحرکی درون خود ندارند و به جای آن از یک قطعه نیمه هادی جهت عملیات سوئیچینگ است.فاده می کنند.



( مشاوره و اجرا ) های دیگر