مشاوره و اجرا سختی گیر و رسوب زدا در بومهن

Hardener and sediment remover-1
Hardener and sediment remover-2

معرفی کسب و کارها
شما می توانید خدمات یا محصولات کسب و کار خود را در این قسمت معرفی فرمایید .
برای این منظور با ما در ارتباط باشید .


با افتتاح متروی تهران پردیس بر کیفیت تردد و حمل و نقل بومهن اضافه خواهد شد. به گفته عبدالعظیم رضایی فرماندار شهرستان پردیس در آخرین نشست شورای حمل و نقل که درخصوص، بررسی پروژه خط انتقال متروی پردیس برگزارشده بود گفته شد: پروژه متروی تهران پردیس دارای سه ایستگاه درشهرستان پردیس است. که ایستگاه سوم خط مترو بعد از پارک علم وفناوری پردیس می باشد و دسترسی ساکنین بومهن به تهران آسان تر خواهد شد.

برای تأمین کالاهای مورد نیازتان در بومهن هیچ نگران نباشید. انواع فروشگاه‌های مختلفی در این شهر وجود دارد که مواد خوراکی، ابزار و سایر کالاها را ارائه می‌کند. همچنین فروشگاه زنجیره‌ای افق کوروش در بومهن شعبه دارد و می‌توانید با خیال راحت محصولاتی که می‌خواهید را تهیه نمایید. جدای از این موارد، بسیاری فروشندگان محلی وجود دارند که محصولات باغی و صنایع دستی را هم عرضه می‌کنند.

درون صحن برجی هشت ضلعی قرار دارد که مدفن امامزاده سلطان مطهر است. و روی قبر ایشان ضریحی به همین شکل قرار گرفته. در تمام زاویه‌های این برج می‌توان قاب‌هایی از جنس گچ، نورگیر و رنگ‌آمیزی آبی را مشاهد کرد که با دیدن این معماری، زیبایی خاصی را تجربه می‌کنید. در قسمت بیرونی بیشتر از همه چیز، آجرچینی ساده برج به چشم می‌خورد که در عین سادگی، زیبایی خاصی دارد. همچنین گنبد هشت ضعلی بنا که از نوع رک هشت ترک دو پوشه می‌باشد، بسیار قابل توجه و جذاب است..


سختی گیر ساده متشکل از یک شیر، تانک و متعلقات مربوط به آن می شود. عموما این مدل سختی گیر به دلیل قیمت مناسبتر نسبت به دوبلکس، مورد پسند کارفرمایان می باشد. اشکال آن تنها این است. که در زمان احیا و در طول مدت آن، آب ورودی به فاضلاب هدایت شده و آب تولیدی سختی گیر قطع است.. یکی از راه حل های این موضوع در نظر گرفتن بای پس برای سیستم می باشد. در سختی گیرهای نیمه اتوماتیک اپراتور می تواند در هنگام انجام عملیات احیا، شیر بای پس را باز کرده تا مصرف کننده ها بی آب نمانند و عملیات احیا نیز بصورت کامل انجام گیرد. در سختی گیرهای تمام اتوماتیک نیز از همین بای پس است.فاده می شود با این فرق که در قسمت بای پس شیر برقی تعبیه می گردد و شیر تمام اتوماتیک به محض قرار گرفتن در حالت احیا، سیگنالی برای شیر برقی میفرستد تا شیر برقی بصورت باز در بیاید و آب مصرفی از طریق بای پس به مصرف کننده ها هدایت شود.

حال زمان آن است. که رزین را احیا کنیم و آماده سرویس مجدد نماییم. برای این منظور حجم مشخصی از سدیم با غلظت بالا لازم است. تا در یک مدت زمان کوتاه و معلوم عمل تبادل یون بصورت معکوس در آید. در عمل برای این کار از محلول آب نمک غلیظ است.فاده می کنیم. نمک طعام که شاید معروفترین نمک موجود در جهان باشد و فرمول آن NaCl است.، مورد است.فاده قرار می گیرد. به این صورت که در مخزنی با ابعاد مشخص، میزان معلومی نمک ریخته می شود و در آب حل می گردد، سپس آن را از بالا درون مخزن سختی گیر می ریزیم تا ضمن عبور از لابلای رزین ها سدیم خود را به رزین داده و کلسیم و منیزیم رزین را جذب کند. این محلول بعد از انجام این فرایند به فاضلاب هدایت می شود. در این حالت عمل احیا انجام شده است. و رزین احیا شده و آماده بهره برداری مجدد است..

نمک EDTA می تواند با یون های کلسیم و منیزیم موجود در محیط وارد واکنش شود و تشکیل کمپلکس پایدار کلسیم یا منیزیم دهد.  از آنجا که این کمپلکس ها بی رنگ هستند برای تشخیص نقطه پایان آزمایش از معرف رنگی E.B.T است.فاده می شود. این معرف آبی رنگ است. ولی در محیط قلیایی و با حضور کلسیم و منیزیم قرمز می شود. پس در ابتدا ماده EBT در آب ریخته می شود. اگر آب فاقد کلسیم و منیزیم باشد، آب به رنگ آبی یعنی رنگ EBT در می آید که نشان دهنده عدم وجود سختی در آب است..



( مشاوره و اجرا ) های دیگر