با توجه به این که این شهر نوبنیاد بوده و سابقه چندانی ندارد جمعیت آن عموما مهاجر بوده و اکثرا از تهران یا شهرهای مجاور به این شهر آمده اند. بافت جمعیتی متشکل از اقوام مختلف ایران بوده و از لحاظ درآمد بیشتر در محدوده دهکهای میانی و بالاتر می باشند. عمده ساکنین از کارکنان ادارات و کارخانجات بزرگ و یا افراد مستقل شاغل در مناطق صنعتی غرب است.ان تهران می باشند. طبق آخرین آمارهای رسمی جمعیت این شهر بیشتر از هزار نفر می باشد.
نقشه اندیشه شبیه به مثلث است.. اضلاع جنوبی و غربی آن هریک در حدود ۵ کیلومتر و ضلع شمالی شرقی آن حدودا کیلومتر طول دارند. از غرب همجوار با فردیس کرج از جنوب محدود به جاده ملارد ـ شهریار و از شرق محدود به جاده شهریار ـ کرج می شود. البته قسمت هایی از شهرهای شهریار و کرج (شهرک های صدف و کوثر) در این محدوده قرار دارند، لذا گاهی تسامحا جزو اندیشه معرفی می شوند.
شهر اندیشه غیر از مرز شرقی که معادن ماسه حد فاصل آن با شهر قدس هستند از اطراف کاملا متصل به شهرهای دیگر (کرج، شهریار و ملارد) می باشد. از جنوب متصل به شهرهای شهریار و ملارد، از غرب متصل به فردیس کرج و ازشمال با دیگر شهرک های کرج همجوار می باشد.
سروو موتور یک عملگر چرخشی یا خطی است. که امکان کنترل دقیق زاویه یا حرکت خطی، سرعت و شتاب با است.فاده از آن امکان پذیر است.. چنانچه بخواهید یک شیء را در یک زاویه خاص بچرخانید و یا آن را در یک فاصله مشخص بصورت خطی حرکت دهید، می توانید از سروو موتور است.فاده کنید.
سروو موتور یا سروو موتور صنعتی یک عملگر چرخشی یا خطی است. که امکان کنترل دقیق زاویه یا حرکت خطی، سرعت و شتاب با است.فاده از آن امکان پذیر است.. چنانچه بخواهید یک شیء را در یک زاویه خاص بچرخانید و یا آن را در یک فاصله مشخص بصورت خطی حرکت دهید، می توانید از سروو موتور است.فاده کنید.
انکودرها جزء جدایی ناپذیر سروو موتورها هستند. این نوع موتورها با فیدبکی که از سیستم در حال کار میگیرند و با کمک سنسور انکودر حرکت خود را تصحیح مینمایند. سیستم بستهی کنترلی و تصحیح حرکت موتور، برتری بارز سروو موتورها بر است.پ موتورها محسوب میشود.
سرو موتورها در صنعت بسیار پرکاربرد می باشند که از جمله کاربردهای سرو موتور می توان به ماشین های بافت منسوجات، کنترل وسایل رباتیک، مسلسل های ضدهوایی، دستگاه های برش و فرم دهی، کنترل زاویه چرخش در پنل سولار، باز و بسته شدن درب در اماکن عمومی و غیره اشاره کرد.
آرمیچر در این موتورها دارای مقاومت زیاد است. لذا مشخصههای گشتاور_سرعت این موتورها خطی بوده و شیب منفی نسبتا زیادی دارند. باید دانست در ماشینهای DC نیرو محرکه مغناطیسی (MMF) آرمیچر و mmf مدار تحریک متعامدند، لذا تغییرات پلهای در ولتاژ آرمیچر (جریان) باعث میگردد در موقعیت یا سرعت رتور تغییر سریع حاصل شود.