تولید و ساخت سولفات آهن در لواسان

Iron sulfate-1
Iron sulfate-2

معرفی کسب و کارها
شما می توانید خدمات یا محصولات کسب و کار خود را در این قسمت معرفی فرمایید .
برای این منظور با ما در ارتباط باشید .


لواسان جذابیت‌های گردشگری و توریستی زیادی در دل خود جای داده است.. اگر می‌خواهید در فرصت محدود سفر به لواسان از طبیعت این اطراف دیدن کنید خوب است. که بازدید از این مورد را در برنامه خود قرار دهید. کدام مورد؟ الان به شما می‌گوییم.

غار موزه وزیری، اولین غار موزه خصوصی ایران محسوب می‌شود که در دل کوه‌های لواسان قرار دارد و آثار آن با مواد بازیافتی ساخته شده‌اند. این موزه‌ به همت و با هزینه شخصی مرحوم ناصر هوشمند وزیری، از مجسمه‌سازان طراز اول کشور، در سال ۸ تاسیس شد. آثار موزه شامل طیف وسیعی از هنرهای تجسمی نظیر مجسمه‌های عجیب و غریب با جنس‌های متفاوت، سردیس‌ مشاهیر، انواع و اقسام شطرنج‌های دوران مختلف و... می‌شود. فضای داخلی غار موزه وزیری از بخش‌های مختلفی همچون کارگاه مجسمه‌سازی، کارگاه صنایع‌دستی، گالری هنرهای تجسمی و غیره تشکیل شده است..

اصطلک لواسان در کنار بلوار امام خمینی شهر لواسان و در دامنه کوه ورجین قرار گرفته است.. عسلک یکی از مرتفع‌ترین محله‌های شهر لواسان است. و در ارتفاع بالای دو هزار متر از سطح دریا قرار گرفته است.. عسلک، نام محله لاکچری لواسان است.. خانه‌های این محله ویلایی بوده و طراحی خاص و خیره کننده‌ای دارند. دید این محله عالی و مشرف به کل شهر لواسان و سد لتیان است.؛ بنابراین مردم لواسان عسلک را بهترین جای لواسان برای زندگی می‌دانند.


سولفات آهن از تصفیه سولفات آهن در مجاورت اسید سولفوریک تغلیظ شده و یا تبخیر مخلوط اکسید آهن و اسید سولفوریک تولید می شود. فرآیند تولید سولفات آهن به این صورت است. که در مرحله اول سولفات آهن و اسید سولفوریک از مخزن ذخیره به داخل راکتور هدایت می شوند. بخار تولید شده توسط بویلر برای افزایش درجه حرارت عملیاتی راکتور است.فاده می شود. محصولات تولید شده در راکتور به داخل مخزن ته نشینانتقال داده می شوند. در این مرحله اکثر نا خالصی ها در پایین محفظه جمع شده و سپس جمع آوری می شود. محلول بالای تانک ته نشینی برای عبور از یک فیلتر پرس چوبی و جدا کردن تمامی مواد نا محلول باقی مانده و داخل آن ، پمپ می شود. جریان فیلتر شده وارد تبخیر کننده می شود. در این مرحله محلول آبی سولفات آهن تا غلظت مناسب برای کریستالیزور تغلیظ می گردد. محلول تغلیظ شده در نهایت وارد کریستالیزور شده و به شکل محصول نهایی در می آید. بعد از این مرحله محصول بسته بندی و به انبار انتقال داده می شود.

اولین آهن شکل گرفته توسط بشر در دوره پیش از تاریخ مصرف شد از شهاب سنگ ‌ها آمده بود. ذوب آهن در کوره‌ ها در هزاره دوم پیش از میلاد شروع شد، آثار مکشوفه از آهن ذوب شده از -۸ پیش از میلاد در هند و در مشرق از حدود ۵ پیش از میلاد بدست آمد (که گمان می‌رود ناشی از ذوب آهن در آناتولی یا قفقاز بوده ‌است. چدن برای اولین بار در حدود ۵۵ پیش از میلاد در چین تولید شد اما در اروپا تا سال‌ های قرون وسطا تولید نشد، در طول دوران قرون وسطا ابزاری در اروپا کشف شد که از آهن شکل یافته از چدن(pig Iron) با است.فاده از ریخته گری زیور آلات تولید شده بودند، برای تمام این فرآیند ها از زغال چوب به عنوان سوخت است.فاده شد. فولاد ( که با کربن کمتر از pig Iron است. اما آهن شکل یافته بیشتری دارد) اولین بار در دوران باستان تولید شد. روش‌های تازه تولید آن به وسیله میله‌ های کربنیزه کردن آهن در فرآیند سیمانی کردن در قرن هفدهم بعد از میلاد ابداع شد. در انقلاب صنعتی روش‌های جدید تولید آهن بدون زغال چوب ابداع شد و این روش‌ها بعدا در تولید فولاد مورد است.فاده قرار گرفتند. در اواخر دهه ۸۵، هنری بسمز فرآیند جدیدی برای ساخت فولاد اختراع کرد که شامل دمیدن هوا از روی چدن مذاب برای تولید فولاد نرم بود. این فرایند و دیگر فرایندهای ابداع شده در قرن و بعد از آن منجر یه آن شد که دیگر آهن شکل یافته تولید نشود.

اما روش صنعتی تولید زاج سبز که تولید کننده سولفات آهن از آن است.فاده می نماید از طریق واکنش دادن ضایعات آهن یا سرباره آهن که در صنایع تولید می شود با اسید سولفوریک است.. همچنین می توان از روش اکسیداسیون پیریت هم برای این منظور است.فاده نمود:



( تولید و ساخت ) های دیگر