تولید و ساخت سولفات مس در فیروزکوه

Copper sulfate-1
Copper sulfate-2

معرفی کسب و کارها
شما می توانید خدمات یا محصولات کسب و کار خود را در این قسمت معرفی فرمایید .
برای این منظور با ما در ارتباط باشید .


اولین راه آهنی که در ایران احداث شد از شاهی یا همان قائم‌شهر کنونی تا بندر شاه یا همان بندر ترکمن امروزی می‌رفت. بعد از راه افتادن اولین قطار از ساری تا بندر ترکمن، پروژ‌ه‌های بیشتر و وسیع‌تری در سطح کشور شروع به کار کرد که راه آهن البرز یکی از آن‌ها بود.

قرار است. به یکی از روستاهای سرسبز و پر از کوچه باغ فیروز کوه تهران برویم که غاری باستانی در ارتفاعات آن قرار گرفته است.. غار بورنیک طولانی‌ترین غار تهران و چهارمین غار طولانی ایران است. که به دلیل وجود آثار زندگی انسان‌های غارنشین در آن، ارزش باستانی بسیاری دارد.

طبیعت زنده و با نشاط فیروزکوه و تمام روستاهای اطراف آن، باعث شده که محیط بسیار مناسبی برای زندگی گونه‌های جانوری متنوع به وجود بیاید. حیات‌وحش این منطقه ارزش زیستی بسیاری دارد و به همین دلیل باید تحت حفاظت جدی باشد تا از آسیب‌های دنیای مدرن در امان بماند.


سولفات مس در تولید مواد مورد نیاز صنعت ساختمان‌سازی و عایق‌کاری است.فاده می‌شود. مثلا به‌عنوان نگهدارنده الوار و در تهیه سایر مواد نگهدارنده چوب، سولفات مس برای جلوگیری از کرم‌های چوب و پوسیدگی چوب به کار می‌رود. سایر کاربردهای سولفات مس در صنعت ساختمان شامل موارد زیر می‌باشد:

اصلی ترین واکنش هایی که برای تولید سولفات مس است.فاده میشوند، واکنش بین مس و اسید سولفوریک در مجاورت گرما و همچنین واکنش سولفوریک اسید و اکسید مس است.. که واکنش دوم در مواردی است.فاده میشود که قصد تولید سولفات مس را از سنگ معدن داشته باشیم.(در این حالت سنگ معدن اکسید شده و از این واکنش است.فاده میشود.)

از سولفات مس در هنر برای آبکاری الکتریکی، حکاکی صفحات روی، رنگرزی پارچه و چرم، رنگ‌آمیزی شیشه، سیمان، گچ، سرامیک و فلزات نیز است.فاده می‌شود. تجارت چاپ، سولفات مس را به عنوان یک الکترولیت در تولید الکتروتایپ و حکاکی به کار می‌گیرد. صنعت رنگ از آن در رنگ‌های ضد رسوب است.فاده می‌کند و در رنگ‌آمیزی شیشه نقش دارد.  از مهمترین مصارف سولفات مس در آتار هنری می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:



( تولید و ساخت ) های دیگر