تولید و ساخت سولفات منگنز در دماوند

Manganese sulfate-1
Manganese sulfate-2

معرفی کسب و کارها
شما می توانید خدمات یا محصولات کسب و کار خود را در این قسمت معرفی فرمایید .
برای این منظور با ما در ارتباط باشید .


جانوران گیاه‌خوار مانند کل، میش، آهو، گراز، خرگوش هم در دماوند یافت می‌شود. به‌جز حیوانات گراز و خرگوش که در دشت‌های کوهپایه‌ای کوه دماوند زندگی می‌کنند، دیگر جانوران فصل‌های گرم را در ارتفاعات سپری کرده و با سرد شدن هوا به مرور ارتفاع کم می‌کنند. این جانوران تا ۵ متری هم بالا می‌روند.

دماوند یک کوه آتشفشانی مطبق و نیمه‌فعال است. که در دوران چهارم زمین‌شناسی موسوم به دوران هولوسین تشکیل شده و عمر آن با است.فاده از روش کربن حداقل ۸,۵ سال تخمین زده شده‌ است.. وجود چندین چشمه گوگردی و چشمه‌های آب گرم از شواهد نیمه فعال بودن این آتشفشان است.. بیشترین و عمده‌ترین فعالیت آتشفشانی این کوه که باعث شکل‌گیری آن شده، در حدود , سال قبل روی داده است.. قطر دهانه این آتشفشان در حدود متر است. که دریاچه‌ای از یخ آن را پوشانده است..

کوه لار در همسایگی خاوری این دشت، بخشی از ارتفاعات البرز مرکزی است.. رشته شمالی پس از تشکیل گردنه کهو (سفیدآب) در شمال قریه گرمابدر از توابع رودبار قصران به دو رشته شمال غربی و جنوب شرقی منشعب می‌شود که بخش شمال غربی آن با تشکیل قلل تخت خرس و سه سنگ، در جهت غرب امتداد می‌یابد و قله عظیم دماوند را پدیدمی‌آورد. بخش جنوب شرقی آن نیز پس از امتداد در دشت لار، قلل معروف هفت‌سران را به وجود می‌آورد. بخش جنوبی این کوه‌ها که همان خط الرأس اصلی است.، در جنوب دشت لار امتداد دارد و پس از تشکیل قلل مهرچال، آتشکده، ریزان، سیاه چال و ماز در جهت شمال شرقی به کوه‌های خنسک و شادکوه متصل می‌شود.


منگنز در خوراک دام، به عنوان کود کشاورزی، تصفیه آب آشامیدنی، تولید باتری و صنعت فولاد کاربرد دارد. منگنز در صنعت تولید فولاد برای افزایش دوام آلیاژ فولاد به کار ‌می رود. همچنین این ترکیب یک محصول جانبی مهم در تولید هیدروکینون و آنیزآلدهید است..

منگنزسولفات علاوه بر تهیه­ کود محصولات زراعی، در تولید غذای دام و طیور هم به کار می­رود. در آزمایشگاه‌­ها و واحدهای صنعتی، سولفات منگنز ماده­ی اولیه برای تولید دیگر ترکیبات منگنزدار به شمار می­آید. برای محافظت از آندهای سربی، از این ماده در ساخت شمش روی و مس کاتدی است.فاده می­کنند. این ترکیب مفید در صنایع غذایی، رنگرزی، لعاب، ساخت سرامیک، مواد دارویی و آفت­‌کش­ها و … نیز کاربرد دارد.

ذکر این نکته ضروری است. که زیاد بودن آهک خاک و کاهش اسیدیته موجب کاهش جذب عنصر منگنز از خاک می شود. اما با این وجود در است.فاده از کود سولفات منگنز هم باید حد و اندازه را رعایت کرد، زیرا در غیر اینصورت موجب آسیب رساندن به گیاهان می شود.



( تولید و ساخت ) های دیگر