تولید و ساخت سولفات منگنز در دماوند

Manganese sulfate-1
Manganese sulfate-2

معرفی کسب و کارها
شما می توانید خدمات یا محصولات کسب و کار خود را در این قسمت معرفی فرمایید .
برای این منظور با ما در ارتباط باشید .


آشوریان کوه دماوند را کان سنگ لاجورد می‌انگاشتند. در زمان تاخت و تاز آشوری‌ها به فلات ایران این کوه بخشی از حدود مادها شمرده می‌شد و در متن‌های آشوری هم بدان اشاره‌ شده‌ است.. دیاکونوف، سنت گذاردن پیکر مردگان در کوه‌ها را آیین مغانی می‌انگارد که در دامنه دماوند می‌زیستند و آیین خود را به دیگر جاهای ایران پراکندند. در دامنه دماوند تعداد زیادی گور پیش از تاریخ وجود دارد. در سده هشتم میلادی در پای کوه دماوند دژی بوده است. که موبدی زرتشتی به نام مس‌مغان و پیروانش در آن می‌زیستند و این دژ به فرمان المهدی خلیفه عباسی ویران‌ شده و مس‌مغان نیز کشته شد. در دوران سلطنت پهلوی و در دوره‌های مختلفی از تاریخ ایران از نقش کوه دماوند و خورشید در حال تابش از پشت آن به‌عنوان نماد ایران زمین بهره می‌بردند.

در جبهه جنوبی کوه دماوند آبشاری یخ‌زده وجود دارد که در جهان منحصربه‌فرد است.. بلندی آن متر و قطر آن متر است. و یخ آن هیچ‌گاه ذوب نمی‌شود. در فصل تابستان، هر روز بر اثر تابش آفتاب در حدود ظهر و یک ساعت بعدازظهر، دمای هوا به بالای صفر می‌رسد و به‌دنبال آن آب بسیار کمی جاری می‌شود و در حدود بعدازظهر، دمای هوا به زیر صفر می‌رسد و یخ ذوب‌شده دوباره منجمد می‌شود؛ به این ترتیب آبشاری یخی پدید می‌آید که همواره یخ‌زده است.. در بالای این آبشار گودالی وجود دارد که در تمام طول سال پوشیده از برف است.. آبشار یخی کوه دماوند با قرار داشتن در ارتفاع ۵ متری، از نظر ارتفاع از سطح دریا مرتفع ترین آبشار در خاورمیانه است..

ماهی قزل آلای خال قرمز ماهی بومی کشور کانادا بوده که در دوران پهلوی جهت تکثیر به این دشت منتقل شده. افعی البرزی، افعی دماوندی، بزمجه، مارمولک، روباه، گرگ، خرس قهوه‌ای، پلنگ، گراز، کل و بزکوهی، قوچ و میش، آهو، موش صحرایی، قورباغه، لاک‌پشت، واشه، شهباز، عقاب، کبک، کبک دری، خفاش،


سولفات منگنز علاوه بر کاربرد به عنوان کود، این توانایی را دارد تا به عنوان مکمل دام نیز بکار رود. افزون بر کاربرد هایی که ذکر شد، از این ترکیب با رنگ صورتی روشن در لعاب ها، سرامیک ها و لاک ها و نیز قارچ کش ها بهره می برند. اما اهمیت این ترکیب برای ساخت و تولید دی اکسید منگنز خاص و نیز منبعی از یون منگنز برای مصارف گوناگون می باشد.

سولفات منگنز Manganese Sulfate یک ترکیب معدنی بسیار کاربردی است. که متشکل از یک ترکیب یونی از گوگرد (سولفات) و منگنز است. . منگنز یکی از فراوان ترین عناصر روی زمین است. . درواقع دوازدهمین عنصر فراوان زمین است. که انسان برای ادامه زندگی خود به این عنصر نیاز دارد . این ماده برای رشد انسان و حتی رشد گیاهان جزو مواد ضروری می باشد . منگنز را با نماد شیمیایی Mn نمایش می دهند . این عنصر با سولفات وارد واکنش می شوند و ترکیب شیمیایی سولفات منگنز را ایجاد می کند . فرمول شیمیایی سولفات منگنز به صورت MnSO می باشد .

در صنعت، سنگ معدن منگنز طی فرایندهایی خاص به سولفات منگنز خالص تبدیل می شود. ترکیب محلولهای آبی سولفات با کربنات سدیم منجر به رسوب منگنز از سنگ معدن می شود. در آزمایشگاه، این ترکیب با مخلوط کردن پرمنگنات پتاسیم با بی سولفات سدیم و هیدروژن پر اکسید به دست می آید.



( تولید و ساخت ) های دیگر