تولید و ساخت سولفات منگنز در دماوند

Manganese sulfate-1
Manganese sulfate-2

معرفی کسب و کارها
شما می توانید خدمات یا محصولات کسب و کار خود را در این قسمت معرفی فرمایید .
برای این منظور با ما در ارتباط باشید .


برخی اعتقاد دارند که دماوند آتشفشانی نیست. اما برخی دیگر معتقد هستند که آتشفشان دماوند فعال است. و خروج گاز و چشمه‌های آب‌گرم، علامت فعال بودن آن است.. دکتر مهدی زارع از متخصصانی است. که اعتقاد دارد دماوند یک کوه آتشفشانی فعال است..

اولین کسی که ادعای صعود به دماوند را کرده‌، ابودلف خزرجی است. که در سفرنامه خود به صعودش اشاره کرده و شرحی از قله دماوند داده است.. پس از وی قزوینی، مسعودی، ابن فقیه و نیز ناصر خسرو اشاراتی به موقعیت صعود دماوند داشته‌اند. در زمان‌های قدیم عده‌ای خود را به قلهٔ دماوند رسانیده بودند. ناصر خسرو در سفرنامه اش نوشته است.:

تاحالا به دماوند رفته‌اید؟ تجربه صعود به آن را دارید؟ زیبایی‌های این منطقه را دیده‌اید؟ آبشارها، رودخانه‌ها، دشت‌ها&#; کدام جاذبه دماوند را دوست داشته‌اید؟ چه فصلی را برای رفتن به آن پیشنهاد می‌کنید؟ تمامی نظرات خود را برای ما در بخش نظرات بنویسید.


سولفات منگنز (Manganese sulfate) ترکیبی معدنی و سولفاتی فلزی است. که عناصر تشکیل دهنده آن گوگرد، اکسیژن و منگنز می باشد. در صنعت کود و کشاورزی از این ترکیب معدنی برای تامین منگنز مورد نیاز خاک است.فاده می کنند. این ترکیب یک نمک کریستالی و پودری به رنگ صورتی بسیار روشن است.. علاوه بر کاربرد اصلی آن در کشاورزی، می تواند در است.خراج فلزات نیز از خاک کمک کننده باشد. آهن فراوان ترین عنصر در ساختار پوسته کرده زمین است. و منگنز پس از آن در جایگاه دوم قرار دارد. منگنز در گیاهان می تواند سبب تسهیل در فتوسنتز و در نتیجه تولید کلروفیل شود. این عنصر عمدتاً در ساقه و برگ گیاهان تجمع می کند.

در روش اول تولید سولفات منگنز گرم اگزالیک اسید، میلی لیتر آب و میلی لیتر سولفوریک اسید با هم مخلوط می شوند. سپس دی اکسید منگنز را به طور مداوم اضافه می کنند تا زمانی که محلول از حباب کردن متوقف شود. در روش دوم نیز دی اکسید منگنز را با آب مخلوط می کنند و مقدار زیادی دی اکسید گوگرد در آن حباب زده می شود. این واکنش مستقیماً دی اکسید منگنز تولید می کند. در نهایت، پس از هر دو روش، این مخلوط فیلتر می شود تا سولفات منگنز صورتی رنگ به دست آید.

ذکر این نکته ضروری است. که زیاد بودن آهک خاک و کاهش اسیدیته موجب کاهش جذب عنصر منگنز از خاک می شود. اما با این وجود در است.فاده از کود سولفات منگنز هم باید حد و اندازه را رعایت کرد، زیرا در غیر اینصورت موجب آسیب رساندن به گیاهان می شود.



( تولید و ساخت ) های دیگر