تولید و ساخت سولفات منگنز در رباط کریم

Manganese sulfate-1
Manganese sulfate-2

معرفی کسب و کارها
شما می توانید خدمات یا محصولات کسب و کار خود را در این قسمت معرفی فرمایید .
برای این منظور با ما در ارتباط باشید .


در سه طرف حیاط مرکزی سه ایوان وجود دارد که عرض این ایوان‌ها حدود پنج متر است.. طرح ساختمان این کاروانسرا به طرح مسجد جامع ساوه شباهت دارد. این مسجد در فاصله تقریباً کیلومتری از کاروانسرا قرار گرفته. در مسجد جامع در دوران صفوی تغییرات جزئی انجام گرفته و تنها اختلاف مسجد جامع ساوه با کاروانسرای رباط کریم این است. که در کارونسرای سنگی فضای خالی گوشه‌ها را با اتاق‌های گنبد داری پر کرده‌اند.

این منطقه از هزاران سال قبل نیز از مراکز تمدن و زندگی بوده و محدوده سابق رباط کریم بیش از الی هکتار نبوده و خانه های روستایی در پیرامون کاروانسراها جای داشته است. و پس از اینکه رباط کریم تا حدودی گسترش یافت، دارای چهار دروازه گردید که به ترتیب به شمال، جنوب، مشرق و مغرب منتهی می شد به طوری که آثار دروازه غربی آن در نزدیکی امامزاده محمد تقی تا چندی پیش نیز به چشم می‌خورد. بعدها با توسعه شهر رباط کریم و احداث باغ های میوه این دروازه ها از بین رفت و خیابان ها و کوچه های فراوانی احداث گردید و رباط کریم امروزی شکل گرفت.

لازم به ذکر است. که این انبارها در دوران‌های زندیه و قاجاریه در ایران بیشتر ساخته شد و در رباط کریم برای تامین یخ این منطقه و کاروانیان سه انبار یخی در فواصل مختلف وجود داشت که در اصطلاح محلی به یخچال معروف بودند. از این انبارها تا حدود سال پیش نیز است.فاده می‌شده است. که با جایگزین شدن یخچال‌های برقی این انبارها عملاً است.فاده خود را از دست دادند.


علائم کمبود منگنز در گیاهان نسبت به میزان حساسیت های هر نوع گیاه تفاوت هایی دارند. بیشترین حساسیت متعلق به غلات، سیب زمینی و درختان میوه است.. برخلاف آنها گیاه پنبه از کمترین میزان حساسیت برخوردار است.. این علائم کمبود منگنز در گیاهان عمدتاً در بافت های جوان قابل رویت می باشد. بطوریکه در غلات بر روی حاشیه برگ آنها، نقاطی به قهوه ای رنگ ظاهر می شود. همچنین در گیاهانی مانند لوبیا نیز در ما بین رگبرگ ها، مناطقی زرد و یا سفید به علن کمبود منگنز مشاهده خواهد شد. در مرکبات نیز این کبود منگنز به صورت رنگ سبر بسیار روشن در حاشیه برگ هایی که جوان تر هستند قابل ملاحظه است.. راهکار جبران همه این کمبود ها و علائم، است.فاده از کود سولفات منگنز در خاک و یا محلول پاشی این محصول می باشد. با توجه به نکاتی که گفته شد، شما می توانید بیشتر در خصوص اهمیت

سولفات منگنز (II) معمولاً به ترکیب غیر آلی با فرمول MnSO · HO اشاره دارد. این جامد به رنگ صورتی کم رنگ یک نمک منگنز (II) از نظر تجاری است.. تقریباً ، تن سولفات منگنز (II) در سراسر جهان در سال تولید شد. این ماده پیش ماده فلز منگنز و بسیاری دیگر از ترکیبات شیمیایی است.. کمبود منگنز خاک نیز با این نمک اصلاح می شود.

ذکر این نکته ضروری است. که زیاد بودن آهک خاک و کاهش اسیدیته موجب کاهش جذب عنصر منگنز از خاک می شود. اما با این وجود در است.فاده از کود سولفات منگنز هم باید حد و اندازه را رعایت کرد، زیرا در غیر اینصورت موجب آسیب رساندن به گیاهان می شود.



( تولید و ساخت ) های دیگر