تولید و ساخت سولفات منیزیم در شهر قدس

Magnesium sulfate-1
Magnesium sulfate-2

معرفی کسب و کارها
شما می توانید خدمات یا محصولات کسب و کار خود را در این قسمت معرفی فرمایید .
برای این منظور با ما در ارتباط باشید .


سطح زیر کشت در حوزه قدس و شهرک‌های اطراف آن ۵ هکتار است.. به دنبال تحولات اجتماعی و سیاسی دهه‌های اخیر، افزایش جمعیت و رشد مهاجرت به سوی تهران، امروزه شهرقدس به یکی از مناطق پرجمعیت و متراکم مسکونی حومه تهران تبدیل شده‌است.

به گفته حسین بیگلری رئیس وقت اداره محیط زیست قدس فعالیت صنایع بزرگ و کوچک در شهرستان قدس در کنار مزایا، ثمرات و فرصت‌های متعدد و بالقوه‌ای که از منظر اقتصادی، تولیدی و اشتغالزایی در پی دارد، حاوی مخاطرات و تهدیداتی در عرصه زیست‌محیطی نیز است.. وجود معدن شن و ماسه در این منطقه به صورت بالقوه مستعد ایجاد آلودگی‌های زیست‌محیطی است. که تا درصد این معادن از حیث رعایت اصول زیست‌محیطی، است.انداردهای لازم را رعایت می‌کنند، لذا فعالیت معادن با آلایندگی‌هایی همراه بوده که در شهرستان قدس بخش عمده این آلودگی‌ها ناشی از مسیرهای دسترسی و راه‌های مواصلاتی منتهی به معادن و تردد خودروهای سنگین و کامیون‌های حمل مصالح و نخاله‌های ساختمانی است.. میزان آلایندگی هوای قدس در مقایسه با شهرستان‌های همجوار (ملارد و شهریار) به مراتب سنگین تر و شدید تر است. که فعالیت‌های صنعتی و تولیدی اشاره شده از یکسو و نزدیکی به پایتخت و تأثیرپذیری از هوای آلوده تهران نیز ضریب آلودگی‌ها را تشدید کرده‌است. یکی از معضلات اساسی ما در این منطقه به لاستیک سوزی و زباله سوزی معطوف می‌شود.

اکثر فضای سبز قدس خشک شده و تبدیل به خانه و مراکز صنعتی شده، اما همچنان می‌شود نمونه‌هایی از باغات قدیمی را در آن دید. غیر باغات معروف که در بالا به آن اشاره شد می‌توان به بوستان‌ها هم اشاره کرد. مسئولیت نگهداری از فضای سبز و بوستان‌های شهرقدس بر عهده سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهرداری قدس می‌باشد.


سولفات منیزیم ترکیب شیمیایی از اکسیژن، گوگرد و منیزیم می‌باشد. یکی از مهم‌ترین کاربردهای این ماده در پزشکی و کشاورزی و همچنین داروسازی می‌باشد. سولفات منیزیم به طور طبیعی در آب دریا و چشمه‌های معدنی وجود دارد. سولفات منیزیم به‌صورت بلورهای بی‌رنگ یا سفید می‌باشد. دارای طعم خنک‌کننده، شور و تلخ است.. در آب سریع حل می‌شود و در اتانول (الکل) نامحلول است.. نام‌های دیگر این ماده شیمیایی، نمک منیزیم، سولفوریک اسید، سولفات منیزیم، نمک اپسوم و نمک حمام می‌باشد.

فواید اصلی نمک منیزیم سولفات در تهیه مواد آرایشی است.. این یکی از کاربردهای بیرونی منیزیم سولفات است.. محصولاتی که حاوی این ترکیب هستند، از چروک شدن موقتی پوست ناشی از تماس طولانی مدت با آب جلوگیری می‌کنند. این ماده همچنین جزء متداول و معمول محلول‌های مورد است.فاده در مخازن جداسازی است..

حرارت دادن هگزاهیدرات تا دمایی حدود ۵ درجه سانتی گراد نیز سبب تولید نوع مونوهیدرات  می شود و اگر گرم کردن تا حدود - درجه سانتیگراد طول  بکشد منیزیم سولفات بی آب تولید می شود. به طور کلی در دمای بالای درجه سانتیگراد تمام هیدرات ها آب خود را از دست داده و  به فرم بی آب  تبدیل می شوند؛ فرم پایداری که بدون  اینکه ذوب شود به اکسید منیزیم (MgO) و تری اکسید گوگرد (SO) حتی در دمای درجه سانتیگراد تبدیل می گردد.



( تولید و ساخت ) های دیگر