تولید و ساخت سولفات پتاس در لواسان

Potassium sulfate-1
Potassium sulfate-2

معرفی کسب و کارها
شما می توانید خدمات یا محصولات کسب و کار خود را در این قسمت معرفی فرمایید .
برای این منظور با ما در ارتباط باشید .


مردم لواسان به واسطه فرهنگ غنی و اصالتی که دارند، هنوز آداب و رسوم خود را در مناسبت‌های مختلف حفظ کرده‌اند. به‌عنوان مثال زمان کاشت و داشت و برداشت گندم، برای افزایش برکت محصولشان، سرودهای مذهبی که اصطلاحا بدان چاووشی گفته می‌شود را اجرا می‌کنند یا در مراسم شادی و جشن حنابندان، گرد هم جمع شده و بازی‌هایی مانند شاه و وزیر انجام می‌دهند.

سد لتیان سومین مورد از مهم‌ترین جاهای دیدنی در سفر به لواسان است. که آب آن از رودخانه ‌های لواسان تأمین می‌شود. شاید علت نام‌گذاری این سد برایتان جالب باشد. زمانی که این سد را به منظور تأمین آب شرب شهر تهران احداث کردند دریاچه‌ای در پشت سد ایجاد شد. با شکل‌گیری این دریاچه روستایی به نام لتیان به طور کامل زیر آب رفت. بعد از این اتفاق نام سد و دریاچه را به نام روستای زیر آب رفته تغییر دادند.

آبشار ناران در شمال روستای کند علیا از توابع لواسان کوچک قرار گرفته و ارتفاع آن تا ۵ متر است. که حجم آب آبشار در فصل بهار افزایش می‌یابد. این آبشار دائمی در میان مراتع سرسبز، همچون نگینی می‌درخشد و جریان آب آن باعث ایجاد شیارهای زیبایی روی صخره‌های سنگی شده است.. در صورتی که گذرتان به این آبشار افتاد، حوضچه کوچکی در پای آن وجود دارد که می‌توانید در آن تنی به آب بزنید. از آنجا که در تابستان آب‌وهوای معتدلی بر این منطقه حاکم است.، این فصل از سال را می‌توان بهترین زمان بازدید از آبشار ناران دانست.


همانطور که در قبل ذکر شد، مصرف عمده از این ماده در تولید کود صورت می گیرد. کود سولفات پتاسیم حاوی گاز کلر نیست در نتیجه به گیاه آسیب نمی زند. معمولا ترجیح داده می شود که در گیاهانی مانند سبزیجات، میوه ها و تنباکو از این کود شیمیایی است.فاده گردد.

در نوزادان، سولفات پتاسیم می تواند مقدار آب بدن را تغییر دهد و باعث اسهال شود. اسید سولفوریک نیزی اسیدی قوی است.. در حالت غلیظ، این ترکیب معدنی باعث سوختگی می شود. با این حال، در مواد غذایی آنقدر رقیق است. که طبق گزارشات ارائه شده هیچ خطری برای سلامتی انسان ندارد. به طوری که هیچ اختلالی در ADI (مصرف روزانه مجاز) ایجاد نشده است.. در دوزهای بالا می تواند باعث اختلالات گوارشی (اسهال) شود. بنابراین باید در حد اعتدال مصرف شود. سولفات پتاسیم در طیف وسیعی از مواد غذایی از جمله در غذاهای کشاورزی ارگانیک وجود دارد اما در غذای کودک وجود ندارد. سولفات پتاسیم یک عامل ضد رسوب، سفت کننده و اصلاح کننده اسیدیته با منشاء مصنوعی است.. نقش آن این است. که به غذا کمی طعم ترش بدهد.

البته لازم به ذکر است. کودهای شیمیایی نظیر سولفات پتاسیم برای محصولاتی که پایه نیتروژنی دارند مناسب نیستند و بازده لازم را در این موارد ندارند. شرکت پگاه محیط آرین با تولید سولفات پتاسیم با کیفیت اماده خدمت رسانی به مشتریان محترم می باشد.



( تولید و ساخت ) های دیگر