از اصناف مستقر در این شهرک می توان به خودروسازی، قطعه سازی برق و الکترونیک، صنایع فلزی، صنایع چوبی و خدمات اشاره کرد. همچنین برخی از شرکت های بزرگ فعال در این شهرک عبارتند از: پانل تونیکس ، فراسو ، کمپارس ، سبلان و اشتراک کرد.
شهرک صنعتی پرند تعداد کارخانه ها و شرکتهای موجود در این شهرک بیش از شرکت می باشد.«منبع گوگل» فهرست کامل و آمار شرکت ها و کارخانه های فعال شهرک صنعتی پرند همراه با آدرس و شماره تلفن در گوگل به راحتی قابل دسترس می باشند. پل شهرک صنعتی از ٫٫ راه افتاده. روکش آسفالتی که تقریباً اوایل سال انجام دادند هنوز هم نواقص داره که بعضاً پر خطره،در این جاده با احتیاط رانندگی کنید مخصوصاً شب. خیابان های خود شهرک روکش آسفالت خوبی نداره و در بعضی از قسمتها کلا خاکی و پر از چاله های عمیق هستش با دقت رانندگی کنید. تپسی در شهرک صنعتی پرند سرویس برگشت نداره(مثال؛میشه از تهران با تپسی بری شهرک صنعتی پرند ولی برای برگشت از داخل شهرک صنعتی پرند نمیشه تپسی بگیری ولی با اسنپ میشه رفت و برگشت و این درحالیه که خود شهرک پر از آژانس و شرکت های باربری هستش. پیشنهاد میکنم برای رفت و آمد و جابجایی کالا از شرکت های باربری و مسافری داخل شهرک است.فاده کنید. موفق باشید.
تبدیل شدن به قطب صنعتی تولید قطعات مختلف خودرو و خدمات فناوری اطلاعات در ایران به صورت متمرکز، ایجاد فضای مناسب برای صادرات به دلیل مجاورت با فرودگاه امام خمینی (ره)، نزدیک بودن به شهر تازه تاسیس عمران پرند، برای اسکان کارگران و مدیران کارخانه برپایی نمایشگاه بین المللی عرضه کالا در شهر جدید پرند با راه اندازی خط مترو پرند تا ایستگاه شهید و راه اندازی مونوریل تهران تا فرودگاه امام خمینی (ره) ، در آینده ای نزدیک دسترسی آسان به شهر خواهد بود.
درس ششم درباره ماکروها و درس هفتم مربوط به جانمایی تابلو است.. در درس هشتم، کتابخانههای ePLAN معرفی شدهاند و در درس نهم به Plot Frameها پرداخته شده است.. در نهایت، درسهای دهم و یازدهم، به ترتیب، درباره گزارشهای اتوماتیک و پایگاه داده هستند.
از این سکسیونرها به تعداد کمتری نسبت به سکسیونرهای غیر قابل قطع زیر بار در شبکههای فشار متوسط است.فاده میشود. گفتنی است. که این نوع سکسیونرها برای عملکرد در برابر جریان اتصال کوتاه مدار، همیشه با فیوز فشار قوی به طور سری در مدار قرار میگیرند. در تصویر زیر دو نمونه از این نوع کلید را میبینیم.
در آموزش کنترل موتورهای الکتریکی صنعتی ، ابتدا روشهای سیمکشی و نصب مدارهای کنترل موتور در درسهای اول و دوم ارائه شده است.. در ادامه، در درسهای سوم تا نهم درباره انواع موتورها و روشهای کنترل آنها بحث شده است.. همچنین، در این درسها کاربرد قطعات الکترونیک قدرت، آیسیها، PLCها و گیتهای منطقی در مدارهای کنترل موتور بیان شده است. و موتورهای DC، موتورهای AC و موتورهای پلهای معرفی شده و روشهای کنترل و حفاظت آنها به طور کامل مورد بررسی قرار گرفته است.. در درسهای دهم و یازدهم، به ترتیب، پلاک موتور و عیبیابی موتور مورد بحث قرار گرفتهاند. در نهایت، کاربرد ادوات نیمههادی، پیالسیها و آیسیها در درسهای دوازدهم تا پانزدهم ارائه شده است..
این نوع برای ولتاژ ها قوی و بالا تولید می شود و اما اینکه چرا به آن دورانی گفته می شود باید گفت که در این نوع به جای یک تیغه و پل ایستا در ساختار آن از دو تیغه چرخان است.فاده شده است. و البته این کلید دارای یک پل ایستا است.. با برخورد دو تیغه چرخان، به همدیگر پیوند الکتریکی برقرار می شود. این نوع سکسیونر به صورت اتوماتیک کار می کند و مزیت آن، این است. که در صورت اضطرار می توان به صورت دستی نیز با آن کار کرد. چرخش یا دوران در این نوع سکسیونر تقریبا در جه است. که به وسیله پل ها وصل می شوند.
تابلوهای توزیع نیرو، تجهیزات و وسایل حفاظت و کنترل یکی از مهمترین موضوعات این آموزش است. که در درس پنجم به طور کامل به آنها پرداخته شده است.. مدارها و تأسیسات سیمکشی نیز در درسهای ششم و هفتم مورد بررسی قرار گرفتهاند. تأسیسات جریان ضعیف موضوع مهم درس هشتم است.. در درس نهم آموزش، محیطهای عادی و مخصوص معرفی شدهاند و در نهایت، در درس دهم و پایانی محتوای نقشهها و مدارک بررسی شده و با است.فاده از نرمافزارهای مربوطه، یک پروژه عملی طراحی میشود.