همان طور که عنوان شد، چهاردانگه تهران یک شهر صنعتی و تجاری به شمار می رود. به همین خاطر افراد زیادی برای خرید یا سفارش محصولات به این شهر مراجعه می کنند. همین عامل باعث شده که شهر رونق فراوانی گرفته و صنایع و فروشندگان زیادی برای تولید و عرضه محصولات خود به این شهر مراجعه کنند.
چهاردانگه شهری با حدود ۵ هزار نفر جمعیت در جنوب غربی شهر تهران بزرگراه آیت الله سعیدی واقع شده است..این شهر دارای قدمت بالایی بوده و خود شامل دو شهرک صنعتی برگ می باشد. وجود این دو شهرک صنعتی در جوار شهر چهاردانگه موجب شده که این شهر از نظر تولیدی یکی از قطب های است.ان تهران به شمار آید. وجود شرکت های بزرگی از جمله؛ ایران خودرو دیزل، سدید، کیان تایر، لوله سازی، سینجرگاز،یاران و خود مؤید این موضوع می باشد.
قدرت چانه زنی در ایران بسیار حیاتی است.. ممکن است. شما کمترین سود را روی محصول خود بگذارید اما ایرانی ها دوست دارند باز هم قیمت کمتری پرداخت کرده و در نهایت سرافراز از فروشگاه شما خارج شوند. به قول معروف «پوزه فروشنده را به خاک بمالند.»
در این سیستم ترکیبی(هیبرید) برای جبران ضعف های برق خورشیدی به دلیل عدم تولید برق در شب و روزهای ابری همچنین ضعف سیستم تولید برق بادی به دلیل تغییردر سرعت باد در روزهای مختلف با است.فاده از دیزل ژنراتوربه عنوان پشتیبان، ضریب اطمینان این سیستم بالاتر از بقیه می باشد و کارآیی بالایی در تامین برق سیستم های حساس مخابراتی دارد.
این سامانه ترکیبی(هیبرید) با پشتیبانی دیزل ژنراتور برای تأمین انرژی الکتریکی مصرف کنندههای مشخص و محدود (حداکثر تا توان نامی دیزل) قابل طراحی و پیادهسازی میباشد بطوریکه در محل است.فاده به همراه دیزل ژنراتور مستقر شده و تولید انرژی میکند.
مهندس ماهوتچی با اعلام اینکه در حال حاضر برخی از شرکتهای خودروساز داخلی در راستای تولید خودروهای میکرو هیبرید و هیبریدی گام برداشتهاند، تصریح کرد: هم اکنون پتانسیلهای لازم به منظور تولید خودروهای هیبریدی در کشور وجود دارد با این تفاوت که تحقق این مهم نیازمند بررسیهایی در زمینه صنایع با فناوری بالای این سیستم مانند باتریها، موتورهای الکتریکی و بردهای کنترلی است..
وی به تاثیر بسزای ورود خودروهای هیبریدی و الکتریکی به چرخه سیستم حمل و نقل کشور در راستای کاهش آلودگی هوا اشاره کرد و ادامه داد: چنانچه دروازههای ورود این نوع از خودروها به سیستم حمل و نقل به ویژه در مرحله نخست به ناوگان حمل و نقل عمومی باز شود، شاهد کاهش قابل توجه مصرف سوخت و آلایندگیهای ناشی از خودروها خواهیم بود.
مهندس ماهوتچی در گفت وگو با خبرنگار دفتر ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان اینکه ورود سیستمهای هیبرید به صنعت خودروسازی کشور با تولید سمند میکرو هیبرید، اتوبوس هیبرید الکتریکی- گازوئیلی، واردات موتورسیکلتهای الکتریکی، برگزاری مسابقههای خودروهای هیبرید و الکتریکی آغاز شده است.، تصریح کرد: با ورود این دسته از خودروها به سیستم حمل و نقل، باید منتظر حضور گسترده تر آنها در ناوگان حمل ونقل عمومی در آینده نزدیک باشیم.