جمعیت شهر جدید پرند در سرشماری سال ۵ برابر با ٬۵ نفر (٬ خانوار) اعلام شد که از این تعداد ۸٬ نفر مرد و ۸٬۵ نفر زن بودند. ساکنان این شهر اغلب از اطراف تهران و دیگر است.انها هستند که به دلایلی همچون مسکن نسبتاً ارزانتر، میزان کمترافیک و آلودگی هوا نسبت به تهران، وجود فرصتهای کاری به واسطهٔ است.قرار شهرکهای صنعتی در نزدیکی این شهر و همچنین پروژههایی نظیر
جمعیت شهر جدید پرند در سرشماری سال ۵ برابر با ٬۵ نفر (٬ خانوار) اعلام شد که از این تعداد ۸٬ نفر مرد و ۸٬۵ نفر زن بودند. ساکنان این شهر اغلب از اطراف تهران و دیگر است.انها هستند که به دلایلی همچون مسکن نسبتاً ارزانتر، میزان کمترافیک و آلودگی هوا نسبت به تهران، وجود فرصتهای کاری به واسطهٔ است.قرار شهرکهای صنعتی در نزدیکی این شهر و همچنین پروژههایی نظیر
این شهر دارای فاز دارای سکونت بوده و فاز این شهر را برای طرح مسکن ملی در نظر گرفته اند.فازهای و این شهر اکثراً پروژههای شخصیساز و ویلایی بوده و فاز نیز تعداد بسیار زیادی از پروژههای باغ ویلا را در خود جا دادهاست. فاز ۵ که بخاطر قرار گرفتن برج های مسکونی ۵طبقه بنام و مشهور(کوزو) به همین نام معروف گشته است..فاز هم که به کیسون و شهرک سلام شهرت دارد.فازهای الی دارای پروژههای مختلف مسکن مهر میباشد و همچنین این شهر دارای خط مستقل راهآهن بوده و روزانه قطار شهری تا
بهره گیری از گزینه های با حداقل هزینه عرضه، جهت توسعه خدمات نوین انرژی در این مناطق یک راه حل پایدار و منطقی محسوب می شود. روش مرسوم تولید برق در خارج از شبکه، بهره گیری از دیزل ژنراتور می باشد لیکن ظهور فناوری های جدید قابلیت هایی را ایجاد کرده است. که همان معماری یک سیستم هیبریدی با مشارکت فناوری های انرژی تجدیدپذیر در کنار دیزل ژنراتور می باشد تا بتوان تأمین انرژی مورد نیاز را با حداقل هزینه انجام داد. در رویکرد جدید دیزل ژنراتور همراه با فناوری های انرژی های تجدیدپذیر نظیر فتوولتائیک خورشیدی، باد، زیست توده، زیست گاز، پیل سوختی و برق آبی کوچک و یا خرد می باشد. فناوری هیبرید ترکیب منابع چندگانه انرژی همانند تجدیدپذیرها و ژنراتور دیزلی می باشد که ممکن است. از یک سیستم ذخیره سازی انرژی (باتری) نیز بهره بگیرد. بنابراین به طور کلی یک سیستم هیبریدی ترکیبی از یک یا چند منبع انرژی تجدیدپذیر نظیر خورشید، نیروگاه برق آبی کوچک یا خرد، زیست توده، باد و امواج، جزر و مد همراه با سایر فناوری ها همانند باتری ها و دیزل ژنراتور می باشد. به سیستم های هیبریدی ترکیبی گاهاً سیستم های میکروگرید (شبکه خرد) نیز گفته می شود.
در این سیستم ترکیبی(هیبرید) برای جبران ضعف های برق خورشیدی به دلیل عدم تولید برق در شب و روزهای ابری همچنین ضعف سیستم تولید برق بادی به دلیل تغییردر سرعت باد در روزهای مختلف با است.فاده از دیزل ژنراتوربه عنوان پشتیبان، ضریب اطمینان این سیستم بالاتر از بقیه می باشد و کارآیی بالایی در تامین برق سیستم های حساس مخابراتی دارد.
مهندس ماهوتچی در گفت وگو با خبرنگار دفتر ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان اینکه ورود سیستمهای هیبرید به صنعت خودروسازی کشور با تولید سمند میکرو هیبرید، اتوبوس هیبرید الکتریکی- گازوئیلی، واردات موتورسیکلتهای الکتریکی، برگزاری مسابقههای خودروهای هیبرید و الکتریکی آغاز شده است.، تصریح کرد: با ورود این دسته از خودروها به سیستم حمل و نقل، باید منتظر حضور گسترده تر آنها در ناوگان حمل ونقل عمومی در آینده نزدیک باشیم.
مهندس ماهوتچی با اعلام اینکه در حال حاضر برخی از شرکتهای خودروساز داخلی در راستای تولید خودروهای میکرو هیبرید و هیبریدی گام برداشتهاند، تصریح کرد: هم اکنون پتانسیلهای لازم به منظور تولید خودروهای هیبریدی در کشور وجود دارد با این تفاوت که تحقق این مهم نیازمند بررسیهایی در زمینه صنایع با فناوری بالای این سیستم مانند باتریها، موتورهای الکتریکی و بردهای کنترلی است..
به منظور جذب حداکثری انرژی و است.فاده از پتانسیل باد در مناطقی که علاوه بر تابش خورشید، وزش باد نیز دارند از این سیستم است.فاده میشو. قابلیت اطمینان سامانه به علت است.فاده از دو منبع انرژی و همپوشانی آنها در تولید انرژی بالاتر بوده و قابلیت نصب در مناطق مختلف با شرایط آب و هوایی گوناگون را دارا میباشد.