به لطف زحمات شهرداری قرچک و ساخت خیابان ها و بلوارهای عریض در معابر اصلی شهر، ترافیک قرچک مطلوب است.. اگرچه باز هم در ساعاتی از روز، به خصوص ساعات اولیه صبح، نزدیک غروب و ساعات پرتردد شاهد ترافیک در محله های مختلف قرچک خواهید بود.
دلیل اصلی شکلگیری قرچک، کوره پزیهای آن است.. قرچک در سال ۵۵ به شهر تبدیل شد که علت اصلی توسعه آن، وجود کورهپزخانههای زیادی بود که در این منطقه وجود دارد. قرچک به دلیل خاک مرغوب همیشه مورد توجه صنعت تولید آجر و سفال بوده و به دلیل حفاریهای انجام شده به همین منظور در شمال این شهر چالههای عظیمی وجود دارد.
پل معروفی در منطقه باقرآباد این شهر نیز وجود دارد که به دلیل کشته شدن تعدادی که با قصد اعتراض به بازداشت روحالله خمینی در روز ۵ خرداد ورامین و پیشوا را ترک گفته و به سمت تهران عزیمت داشته و از روی این پل افتاده و پراکنده شدند، این پل به پل ۵ خرداد معروف است.. ساخت این پل قدیمی آجری به دوره پهلوی اول بازمیگردد. در قرچک یک قنات از شمال تا جنوب این شهر وجود داشته که به قنات ولی آباد معروف است. و خیابان ولی آباد در کنار آن شکل گرفته که امروزه جز در کنار خط آهن و به دلیل ایجاد مشکل اثری از آن نیست. خط آهن سراسری (تهران، مشهد) جنوب این شهر را به صورت کلی طی میکند و مانع پیشروی این شهر به سمت جنوب شده است..
با است.فاده از شیرهای کشویی میتوان جریان سیالات را بهطور کامل باز یا بسته کرد. یکی از مزایای این مدل شیر این است. که افت فشار در آنها بسیار پایین است.. البته لازم به ذکر است. که میزان فرسودگی در شیرهای کشویی خیلی بیشتر از شیرآلات کروی میباشد. از شیرهای کشویی در سر لولههای طویل است.فاده میشود.
شیر پینچ اجازه می دهد تا طیف گسترده ای از رسانه ها از سوراخ آن عبور کنند. شیرآلات برای جداسازی محیط از آلودگی با است.فاده از آستین های لاستیکی انعطاف پذیر در داخل آنها طراحی شده اند. دوغاب ها و کالاهای گرانولی مانند ماسه، سیمان، شن، الیاف نساجی، زغال چوب، پودر، گلوله، براده، قطعات شیشه و غیره با شیرهای پینچ سازگاری بالایی دارند.
سیت برای آببند کردن اطراف مجرابند (دیسک، توپی و غیره) و نشستن مجرابند روی آن است.فاده می شود. جنس سیت به دلیل ارتباط بیشتر با سیال و مجرابند باید با توجه به سیال عبوری و فشار کاری و درجه حرارت به درستی انتخاب شود. سیت به دو دسته Metal Seat و Soft Seat تقسیم بندی می شود. محدوده دمایی و نشتی مجاز بر دقیقه در است.اندارد API مشخص می باشد.
بدنه ولو که مابقی اجزای دیگر درون آن جاگذاری و روی آن نصب می شوند با روش ریخته گری یا فورج و با بدنه یک تیکه، دو تیکه و گاها سه تیکه نسبت به سایز، تولید می گردد که ضخامت و نوع تولید وابسته به فشار و دمای کاری می باشد. محل اتصال ولو که قسمتی از بدنه آن می باشد به صورت فلنجی (Flange)، رزوه ای (Threaded) یا جوشی (Butt Welded Or Socket Welded) ساخته می شود.
به این نوع بال ولو ، شیر ضربه ای، quarter-turn action و quick opening هم میگویند. در این نوع شیرها از یک کره یا نیمکره است.فاده می شود که در وسط آن سوراخی تعبیه شده است. و هنگامی که در مسیر جریان سیال قرار میگیرد، آب از این محفظه عبور و به عبارتی باز است. و در غیر این صورت بسته است.. همانند شیر سماوری حرکت درجه ای دارد و افت فشار کمی را ایجاد می کند.