مساحت کل این بنا مترمربع می باشد که شامل گنبدخانه ، دو شبستان شمالی و جنوبی در دو در دو طرف گنبد خانه و ایوان ورودی در شرق مجموعه می باشد.از دیگر مواردی که میتوان به آن اشاره کرد دو اتاق مرتبط به ایوان ، آشپزخانه و سرویس بهداشتی از دیگر قسمتهای این امامزاده محسوب میشوند . همچنین در سال ۸ ضریح فلزی جایگزین ضریح چوبی و مشبک قبل شده است..
صاحب کتاب «اختران فروزان ری و طهران» () در خصوص تاریخچه و شجره ی امامزاده این بزرگوار تا امام حسن مجتبی (علیه السلام) هفت پدر فاصله است.، و قبر این بزرگوار و برادرش ابوالحسن علی الاصغر در روستای ششکلو مزار معتبریست؛ و گمان نگارنده این است. که اصل آن لقب «ششدیو» پدر این دو بزرگوار است. که در کنار یکدیگر واقع شده اند. امامزاده محمد ششدیو اولین امامزاده ای است. که به این قریه نازل شده است. و سکونت نموده، و ممکن است. بانی تأسیس آن قریه خود آن جناب بوده باشند، و بدین سبب روستا نام خود را از ایشان اخذ کرده است.. مؤلف در ادامه آورده است. که سید محمد ششدیو دارای هفت پسر بوده اند: )ابوهاشم حسین؛ ) ابوطالب محمد؛ ) ابوالعباس احمد (مانکدی)؛ ) حمزه (که اولادی نداشته)؛ ۵) الناصر عیسی؛ ) ابوطالب حسین؛ ) ابوزید حسن القاری (شهید در خراسان). قدمت: دوره قاجاریه پلان:مدور و پوشش گنبد پله ای مصالح: خشت و اندود کاهگل : قدمت: دوره قاجاریه پلان:مدور و پوشش گنبد پله ای مصالح: خشت و اندود کاهگل
ایجاد کارخانههای بزرگ و قدیمی در اطراف محور جاده قدیم ساوه چون ارج، کیان تایر، ایران خودرو دیزل، میهن، قایق سازی و … موجب جذب مهاجران جویای کار و اسکان آنها در این منطقه شهری در پیش و پس از انقلاب ایران بودهاست. نبود برنامهریزی کلان در ارتباط با این میزان از مهاجرت از طرفی موجب افزایش تراکم جمعیتی و ساختمانی شده و از سویی این شهرستان را به لحاظ سیاسی و جمعیتی و اجتماعی در جایگاه ویژهای در نزدیکی کلانشهر تهران قرار داده است..
قابل بیان است. در سیستم های غیر صنعتی و دستی به علت عدم وجود چسب اولیه یا بوتیل و همچنین نبود ماشین الات و است.فاده از عملیات فیزیکی و دستی عملیات پرس وجود ندارددر نتیجه بحث آبندی چسب اولیه و بسته شدن منافذ و تزریق گاز آرگون صورت نمی پذیرد.
اختراع صنعت شیشه تحولی عظیم در معماری دنیا ایجاد کرد. به گونهای که امروزه شهرهای جهان زیبایی خود را مدیون این تحول بزرگ درصنعت تولید میدانند. شیشه به واسطه حرارت دادن و سرد کردن ترکیبی از شن، کربنات سدیم و آهک تولید میشود. تاریخچه تولید و کاربرد شیشه به حدود بیش از هزار سال پیش برمیگردد ولی تقریبا هزار سال پس از کشف آن بود که کاربرد شیشه در پنجرهها مطرح شد. روش تولید شیشه به روش بادی امکان ایجاد شیشههای ظریف برای پنجرهها را میسر کرد که در قطعات مستطیلی با ابعاد حداکثر در میلیمتر درصفحات مدور تولید میشد. بلافاصله پس از کشف این روش از شیشه ، ونیزیها متد است.وانهای را کشف کردند که این روش حدود سال برای تولید شیشه به کار برده میشد. در این روش درون یک است.وانه شیشهای توخالی دمیده، از طول شیشه را برش داده و سپس صاف و صیقل داده میشد. با این روش ورقههای بزرگتری تولید میشد ولی حرارت مجدد و صاف کردن شیشه منجر به خرابی سطح شیشه میشد. به هر حال همراه با پیشرفت تکنولوژی روشهایی برای تولید شیشههایی که در ساختمانها کارایی داشته باشند، ابداع شد. آنها به صورت عنصری طبیعی و لازم در کلیساهای بزرگ در شمال اروپا به کار برده میشدند که تا اواخر هزاره اول پس از میلاد نیز این روند ادامه داشت. با تغییرسبک معماری از رومی به گوتیک، کاربرد شیشه در دنیای معماری جایگاه خود را تا ابد پیدا کرد. شاید بتوان معماری سبک گوتیک در شمال اروپا را دوره اول معماری شیشهای نامید. جابهجایی قسمتهایی از دیوارهای سنگی بزرگ معماران را قادر به خلق آثار چشمگیری در تاریخ کرد. شیشه خود به خود جایگاه خود را در معماری پیدا کرد و شیشههای بسیار زیبا کمکم در معماری بناها دیده شدند. معماری سبک گوتیک به منظور جستجوی نور به وجود آمد، جستجوی درخشش، سبکی و بیوزنی. پنجرههایی که در سبک گوتیک به کار برده میشد معمولا با شیشههای رنگی توسط هنرمندان نقاشی و تزیین میشد. در اواخرقرن شانزدهم به کارگیری شیشه به عنوان سمبلی از ثروت و تجمل در انگلستان در نظر گرفته میشد. شیشه وسیلهای بسیار گرانقیمت بود و بنابراین است.فاده از شیشه در ساختمان و حتی گاهی اوقات به کار بردن آن به جای دیوارحالت تظاهر به ثروت و بود. بدین ترتیب در انگلستان شیوههای غیر متعارف است.فاده از شیشه رایج شد. در نیمه اول قرن نوزدهم بود که مراکز هنری به راه افتادند و بدین ترتیب زبان نوینی در معماری به وجود آمد، پنجرههایی که نور بهراحتی و فراوانی از آنها عبور کند و معماری از آن حالت سنتی خارج شد و شیشه جایگاه و کاربرد واقعی خود را پیدا کرد. به دنبال انقلاب صنعتی در بریتانیا و به موازات آن به کارگیری آهن در ساختمانها، پروژههایی مثل کاخ کریستال پاکستون اجرا شد. پاکستون با به کارگیری دانش خود در طراحی سنتی، است.فاده از شیشه و برش دادن آن به روش سریع و خارق العاده، شگفتیهایی در معماری نوین ایجاد کرد. طی نیمه اول قرن بیستم، به جهت توسعه صنعت و تکنولوژی، بهبود و پیشرفتهایی در ساختار کارهای شیشهای پدید آمد و بالاخره در اوایل دهه پیشرفتی در صنعت تولید شیشه حاصل شد که تا به امروز ادامه دارد. آلیستار پیلکینگتون روش شناوری شیشه مذاب بر سطح فلز مذاب را ابداع کرد که امروزه از آن به عنوان فرآیند شناور یاد میشود. با این روش ورقههای شیشهای کاملا صاف و هموار تولید میشود که امروزه روشی غالب در تولید شیشه در سراسر جهان است..
ابتدا سوراخی در دو گوشه شیشه ایجاد می شود. معمولا سوراخ ها را روبه روی یکدیگر قرار دارند. سپس از یک طرف سوراخ گاز آرگون ( یا گازهای مخصوص دیگر) به داخل شیشه تزریق می شود. در همین لحظه از سوراخ بعدی ،هوا را خارج می کنند تا بتوانند شیشه را از گاز آرگون پر کنند.
این نوع از شیشه ها در مکان های اداری کاربرد فراوانی دارند . شرکت درسان جام با انتقال تکنولوژی از کشور ترکیه در سال های اخیر موفق به تولید شیشه های دوجداره با کرکره آلومینیومی در داخل خود شده است. ، این نوع از شیشه ها به صورت پارتیشن بر روی فریم ها نصب و کاملا حرفه ای نقشی بر دکوراسیون آپارتمان و دفتر اداری ایجاد مینماید .
به طور مثال در صورتیکه مشتری نیاز به شیشه ای با ضخامت میلیمتر داشته باشد و درخواست وی شیشه لایه بیرونی میل و داخل میل باشد،میبایستی از اسپیسری با ضخامت میلیمتر است.فاده گردد.اسپیسر آلومینیومی با داشتن سوراخ های بسیار ریز در یک طرف باعث تبادل هوا و جذب رطوبت از آن طریق میشود.