آشوریان کوه دماوند را کان سنگ لاجورد میانگاشتند. در زمان تاخت و تاز آشوریها به فلات ایران این کوه بخشی از حدود مادها شمرده میشد و در متنهای آشوری هم بدان اشاره شده است.. دیاکونوف، سنت گذاردن پیکر مردگان در کوهها را آیین مغانی میانگارد که در دامنه دماوند میزیستند و آیین خود را به دیگر جاهای ایران پراکندند. در دامنه دماوند تعداد زیادی گور پیش از تاریخ وجود دارد. در سده هشتم میلادی در پای کوه دماوند دژی بوده است. که موبدی زرتشتی به نام مسمغان و پیروانش در آن میزیستند و این دژ به فرمان المهدی خلیفه عباسی ویران شده و مسمغان نیز کشته شد. در دوران سلطنت پهلوی و در دورههای مختلفی از تاریخ ایران از نقش کوه دماوند و خورشید در حال تابش از پشت آن بهعنوان نماد ایران زمین بهره میبردند.
کوه لار در همسایگی خاوری این دشت، بخشی از ارتفاعات البرز مرکزی است.. رشته شمالی پس از تشکیل گردنه کهو (سفیدآب) در شمال قریه گرمابدر از توابع رودبار قصران به دو رشته شمال غربی و جنوب شرقی منشعب میشود که بخش شمال غربی آن با تشکیل قلل تخت خرس و سه سنگ، در جهت غرب امتداد مییابد و قله عظیم دماوند را پدیدمیآورد. بخش جنوب شرقی آن نیز پس از امتداد در دشت لار، قلل معروف هفتسران را به وجود میآورد. بخش جنوبی این کوهها که همان خط الرأس اصلی است.، در جنوب دشت لار امتداد دارد و پس از تشکیل قلل مهرچال، آتشکده، ریزان، سیاه چال و ماز در جهت شمال شرقی به کوههای خنسک و شادکوه متصل میشود.
بر روی قلّهٔ دماوند، لاشهٔ یخزدهٔ چند حیوان دیده میشود. این لاشهها چندین سال است. که در این مکان دیده میشوند و شامل حیواناتی مانند گوسفند و بز کوهی است.. دلیل راهیابی این حیوانات به قلهٔ کوه دماوند و مرگ آنها به خوبی مشخص نیست؛ شاید به دلیل وجود
شیشه های دوجداره لمینیت یا شیشه های نشکن از دو یا چند شیشه و طلق PVB تشکیل می شود از نظر مقاومت در برابر ضربه نسبت به شیشه های معمولی در سطح بسیار بالاتری قرار دارد.چنانچه شیشه دوجداره لمینت شکسته شود،به سبب لایه وینیل میانی و چسبندگی بسیارقوی آن، قطعات شیشه در فریم باقی مانده وهرگز فرو نمی ریزند و اطرافیان صدمه نخواهند دید.
شیشه دوجداره مات شونده یک ایده بسیار عالی و کاربردی مبتنی بر فناوری جدید می باشد که امکان مات کردن شیشه در کمترازچند ثانیه را فراهم می سازد. با است.فاده از این تکنولوژی، می توان میزان عبور نور از شیشه،شفاف و یا مات شدن شیشه دوجدازه را کنترل نمود.
مجموع پرسنل مجرب گروه صنعتی آرسا با هدف تکمیل سبد محصولات شیشه دوجداره و سه جداره، حضور موفق و رو به رشد در بازارهای داخلی و بین المللی و سرآمدی و پیشتازی در کیفیت و تکنولوژی چشم انداز آینده ماست. دستیابی به این آینده روشن با همت والای مدیران و کارکنانی لایقي که در بستر این گروه در حال رشد و پیشرفت هستند و موجبات رشد و پیشرفت سازمان را فراهم خواهند کرد، میسر خواهد شد.
اختراع صنعت شیشه تحولی عظیم در معماری دنیا ایجاد کرد. به گونهای که امروزه شهرهای جهان زیبایی خود را مدیون این تحول بزرگ درصنعت تولید میدانند. شیشه به واسطه حرارت دادن و سرد کردن ترکیبی از شن، کربنات سدیم و آهک تولید میشود. تاریخچه تولید و کاربرد شیشه به حدود بیش از هزار سال پیش برمیگردد ولی تقریبا هزار سال پس از کشف آن بود که کاربرد شیشه در پنجرهها مطرح شد. روش تولید شیشه به روش بادی امکان ایجاد شیشههای ظریف برای پنجرهها را میسر کرد که در قطعات مستطیلی با ابعاد حداکثر در میلیمتر درصفحات مدور تولید میشد. بلافاصله پس از کشف این روش از شیشه ، ونیزیها متد است.وانهای را کشف کردند که این روش حدود سال برای تولید شیشه به کار برده میشد. در این روش درون یک است.وانه شیشهای توخالی دمیده، از طول شیشه را برش داده و سپس صاف و صیقل داده میشد. با این روش ورقههای بزرگتری تولید میشد ولی حرارت مجدد و صاف کردن شیشه منجر به خرابی سطح شیشه میشد. به هر حال همراه با پیشرفت تکنولوژی روشهایی برای تولید شیشههایی که در ساختمانها کارایی داشته باشند، ابداع شد. آنها به صورت عنصری طبیعی و لازم در کلیساهای بزرگ در شمال اروپا به کار برده میشدند که تا اواخر هزاره اول پس از میلاد نیز این روند ادامه داشت. با تغییرسبک معماری از رومی به گوتیک، کاربرد شیشه در دنیای معماری جایگاه خود را تا ابد پیدا کرد. شاید بتوان معماری سبک گوتیک در شمال اروپا را دوره اول معماری شیشهای نامید. جابهجایی قسمتهایی از دیوارهای سنگی بزرگ معماران را قادر به خلق آثار چشمگیری در تاریخ کرد. شیشه خود به خود جایگاه خود را در معماری پیدا کرد و شیشههای بسیار زیبا کمکم در معماری بناها دیده شدند. معماری سبک گوتیک به منظور جستجوی نور به وجود آمد، جستجوی درخشش، سبکی و بیوزنی. پنجرههایی که در سبک گوتیک به کار برده میشد معمولا با شیشههای رنگی توسط هنرمندان نقاشی و تزیین میشد. در اواخرقرن شانزدهم به کارگیری شیشه به عنوان سمبلی از ثروت و تجمل در انگلستان در نظر گرفته میشد. شیشه وسیلهای بسیار گرانقیمت بود و بنابراین است.فاده از شیشه در ساختمان و حتی گاهی اوقات به کار بردن آن به جای دیوارحالت تظاهر به ثروت و بود. بدین ترتیب در انگلستان شیوههای غیر متعارف است.فاده از شیشه رایج شد. در نیمه اول قرن نوزدهم بود که مراکز هنری به راه افتادند و بدین ترتیب زبان نوینی در معماری به وجود آمد، پنجرههایی که نور بهراحتی و فراوانی از آنها عبور کند و معماری از آن حالت سنتی خارج شد و شیشه جایگاه و کاربرد واقعی خود را پیدا کرد. به دنبال انقلاب صنعتی در بریتانیا و به موازات آن به کارگیری آهن در ساختمانها، پروژههایی مثل کاخ کریستال پاکستون اجرا شد. پاکستون با به کارگیری دانش خود در طراحی سنتی، است.فاده از شیشه و برش دادن آن به روش سریع و خارق العاده، شگفتیهایی در معماری نوین ایجاد کرد. طی نیمه اول قرن بیستم، به جهت توسعه صنعت و تکنولوژی، بهبود و پیشرفتهایی در ساختار کارهای شیشهای پدید آمد و بالاخره در اوایل دهه پیشرفتی در صنعت تولید شیشه حاصل شد که تا به امروز ادامه دارد. آلیستار پیلکینگتون روش شناوری شیشه مذاب بر سطح فلز مذاب را ابداع کرد که امروزه از آن به عنوان فرآیند شناور یاد میشود. با این روش ورقههای شیشهای کاملا صاف و هموار تولید میشود که امروزه روشی غالب در تولید شیشه در سراسر جهان است..
به گزارش خبرنگار مهر، حسین زجاجی روز یکشنبه در اولین جلسه میز کشوری شیشه که در سازمان صنعت قزوین برگزار شد اظهارداشت: صنعت شیشه در کشور با ظرفیت تولید بیش از دو میلیون تن می تواند سهم قابل توجهی از بازار صادرات شیشه را به خود اختصاص دهد.زجاجی تصریح کرد: در صنعت شیشه کشور بیش از هزار نفر مشغول کار هستند و بیش از واحد درصنعت شیشه فعالیت می کنند و تولیدات ما ۵ درصد بیش از نیاز داخلی است. و باید آن را صادر کنیم تا کار متوقف نشود.