بادام در بازار لاله زار ( فروش )

almonds-1
almonds-2




بادام سنگی باید عاری از آفت زنده باشد. آفت عبارت است. از وجود هرگونه موجود زنده در هر یک از مراحل رشد نظیر حشرات، کنه ها، قارچها، باکتری ها و غیره که از بادام تغذیه نموده و یا روی آن نشو و نما کرده و باعث تقلیل کمی و یا کیفی و آلودگی شود. آفت زدگی هم عبارت است. از آثار ناشی از عمل آفات بر روی بادام مانند حفره های محل تغذیه حشرات و کنه ها، وجود تنیده ها و فضولات و پوسته های لاروی، شفیرگی و تخم و یا وجود کپک که با چشم غیر مسلح قابل دیدن باشد.

از ارقام بادام ایتالیایی زود بازده می‌توان به درخت بادام تونو اشاره کرد که در دومین سال کاشت، نوبرانه خود را تولید می‌کند. این درخت، پربار، مقاوم و به صورت پیوندی و اصلاح شده تولید و به دست کشاورزان می‌رسد. علاوه بر باردهی بالا، باید به سازگاری بالای درخت بادام تونو در اکثر نقاط کشور ایران اشاره کرد. همین امر باعث پرفروش بودن این نهال در کشور ایران شده است..

در باغات جدید بادام که به صورت مکانیکی برداشت می شوند، موارد زیر باید رعایت شود. فاصله مناسب کاشت، فرم دهی مناسب درخت مثلا فرم گلدانی ، مسطح بودن سطح زمین، کاشت رقمی با عادت رشد عمودی، دقت در تعیین تاریخ برداشت در ارتباط با زمان رسیدن و شرایط خاک.



( فروش ) های دیگر در بازار لاله زار