نورد فلزات در ورامین ( مشاوره و اجرا )

Metal rolling-1
Metal rolling-2

معرفی کسب و کارها
شما می توانید خدمات یا محصولات کسب و کار خود را در این قسمت معرفی فرمایید .
برای این منظور با ما در ارتباط باشید .



یکی از امامزاده‌های بسیار معروف و محبوب در بین شهروندان ورامینی، امامزاده جعفر در بخش پیشوای ورامین است.. این بنا محل دفن امام‌زاده جعفر الخواری فرزند امام موسی‌کاظم(ع) و برادر امام علی ابن موسی‌الرضا(ع) می‌باشد. بقعه‌ امامزاده جعفر در زمان سلطنت شاه طهماسب صفوی ساخته شد و از زیباترین تزئینات معماری اسلامی برخودار است..

یکی دیگر از جاذبه‌های تاریخی شهرستان ورامین، بنای تاریخی قلعه ایرج است.. قلعه ایرج در مجاورت روستای عسگرآباد عباسی و در ضلع شمالی بزرگ‌راه شهدای پرواز شهرستان پیشوا قرار دارد. این قلعه در حقیقت بزرگ‌ترین قلعه‌ خشتی نظامی در ایران محسوب می‌شود. تاریخ ساخت قلعه به دوران ساسانیان بازمی‌گردد و به دلیل فرسایش در حال نابودی است..

نکته ی مهمی که در رابطه با این بنا وجود دارد‌، نوع معماری و ساخت قلعه ایرج است.. در طراحی قلعه به این موضوع توجه شده که با نفوذ دشمن، متوجه حضور سربازان در قلعه نخواهند شد و این به لحاظ امنیتی برای سربازان بسیار مفید بوده است.. قلعه ایرج در حدود . متر دارد و در مساحتی بالغ بر هکتار بنا شده است.. علت نامگذاری این بنا، انتساب بنا به ایرج فرزند فریدون در شاهنامه فردوسی می‌باشد.


به طورکلی نحوه انجام نورد به این صورت بود که دو غلتک چدنی در میان یک چهارچوب چوبی قرار داده می‌شد و فرآیند نورد بر روی فلزاتی مانند قلع و سرب انجام می‌گرفت. رفته رفته در قرن‌های و میلادی، نورد گرم به مقدار بسیار بالایی شدت گرفت.

در روش نورد حلقه ای، لایه های نورد شده تخت یا ورق های فولادی، روی یک سطح است.وانه ای خالی فشرده می شوند. از روش نورد حلقه ای با است.فاده از غلتک های شکل دار می توان انواع و اقسام مختلفی از مقاطع را ایجاد کرد. توسط این روش رینگ هایی با قطر ۸ متر و ارتفاع وجه متر نیز قابل تولید است.. این روش به گونه ای است. که در حین افزایش قطر حلقه، دستگاه نورد قابلیت نازک کردن ضحامت لایه ها را دارد.

در قفسه‌های نورد دو غلتکی، رول‌ها امکان چرخش دو طرفه برای کاهش ضخامت را دارند. در قفسه‌های نورد سه غلطکی، رول وسط در خلاف جهت رول بالایی و پایینی حرکت می‌کند. به این ترتیب نیاز به تغییر جهت چرخش و حرکت رفت و برگشتی را از بین می‌برد.



( مشاوره و اجرا ) های دیگر در ورامین