پروفیل های فلزی در رباط کریم ( مشاوره و اجرا )

Metal profiles-1
Metal profiles-2

معرفی کسب و کارها
شما می توانید خدمات یا محصولات کسب و کار خود را در این قسمت معرفی فرمایید .
برای این منظور با ما در ارتباط باشید .



این منطقه از هزاران سال قبل نیز از مراکز تمدن و زندگی بوده و محدوده سابق رباط کریم بیش از الی هکتار نبوده و خانه های روستایی در پیرامون کاروانسراها جای داشته است. و پس از اینکه رباط کریم تا حدودی گسترش یافت، دارای چهار دروازه گردید که به ترتیب به شمال، جنوب، مشرق و مغرب منتهی می شد به طوری که آثار دروازه غربی آن در نزدیکی امامزاده محمد تقی تا چندی پیش نیز به چشم می‌خورد. بعدها با توسعه شهر رباط کریم و احداث باغ های میوه این دروازه ها از بین رفت و خیابان ها و کوچه های فراوانی احداث گردید و رباط کریم امروزی شکل گرفت.

در سه طرف حیاط مرکزی سه ایوان وجود دارد که عرض این ایوان‌ها حدود پنج متر است.. طرح ساختمان این کاروانسرا به طرح مسجد جامع ساوه شباهت دارد. این مسجد در فاصله تقریباً کیلومتری از کاروانسرا قرار گرفته. در مسجد جامع در دوران صفوی تغییرات جزئی انجام گرفته و تنها اختلاف مسجد جامع ساوه با کاروانسرای رباط کریم این است. که در کارونسرای سنگی فضای خالی گوشه‌ها را با اتاق‌های گنبد داری پر کرده‌اند.

لازم به ذکر است. که این انبارها در دوران‌های زندیه و قاجاریه در ایران بیشتر ساخته شد و در رباط کریم برای تامین یخ این منطقه و کاروانیان سه انبار یخی در فواصل مختلف وجود داشت که در اصطلاح محلی به یخچال معروف بودند. از این انبارها تا حدود سال پیش نیز است.فاده می‌شده است. که با جایگزین شدن یخچال‌های برقی این انبارها عملاً است.فاده خود را از دست دادند.


از این سازه ی فلزی بیشتر در سقف های سوله ها، پارکینگ و سالن های ورزشی است.فاده می­شود و کاربرد های بسیاری دارد. این نوع پروفیل ها با سایز ها و ضخامت های متعددی تولید می­شوند که سایز های است.اندار این قطعات فولادی: ۸-- هستند که در ضخامت های ٫۵ و میلیمتر ساخته می­شوند.

نبشی از مهم‌ترین مصالح ساختمانی است. که در اتصالات مقاطع فولادی بسیار مورد است.فاده قرار می‌گیرد. نبشی ها از دو سطح تشکیل شده‌اند که به صورت عمود بر یکدیگر قرار گرفته‌اند. به دلیل شکل ظاهری که پیدا می‌کنند، به این پروفیل ها، مقاطع L شکل می‌گویند. این پروفیل های فولادی از نظر ظاهری به دودسته نبشی هایی با بال مساوی و نبشی هایی با دوبال نامساوی تقسیم می‌شوند.  نبشی ها به هردو روش نورد گرم و نورد سرد تولید می‌شوند.

چهارپهلو یک پروفیل فولادی است. که سطح مقطعی پر و مربعی شکل دارد. به دلیل شکل سطح مقطع آن، عملیات تراشکاری و جوشکاری در این پروفیل بسیار آسان است.. از جمله کاربرد این پروفیل می‌توان به ساخت قسمت‌های تزیینی سازه، ساخت درب و پنجره، شفت، محور اتصالات، ابزارهای فولادی مختلف، قاب، بست و ... اشاره کرد.



( مشاوره و اجرا ) های دیگر در رباط کریم