ضایعات مواد غذایی و کشاورزی در شهر قدس ( خرید )

Food and agricultural waste-1
Food and agricultural waste-2

معرفی کسب و کارها
شما می توانید خدمات یا محصولات کسب و کار خود را در این قسمت معرفی فرمایید .
برای این منظور با ما در ارتباط باشید .



سطح زیر کشت در حوزه قدس و شهرک‌های اطراف آن ۵ هکتار است.. به دنبال تحولات اجتماعی و سیاسی دهه‌های اخیر، افزایش جمعیت و رشد مهاجرت به سوی تهران، امروزه شهرقدس به یکی از مناطق پرجمعیت و متراکم مسکونی حومه تهران تبدیل شده‌است.

مرحله دوم با تأسیس کارگاه‌ها و کارخانجات متعدد در کنار جاده قدیم و کنار راه‌آهن و به‌طورکلی شروع رشد سریع تهران در چند دهه اخیر آغاز گردید. در این مرحله با رشد سریع جمعیت منطقه تهران روستای قلعه حسن خان نیز که در فاصله نسبتاً کمی از تهران و در نزدیکی تعدادی از این کارخانجات و کارگاه‌ها قرار گرفته‌است به سرعت رشد نمود.

مرحله دوم با تأسیس کارگاه‌ها و کارخانجات متعدد در کنار جاده قدیم و کنار راه‌آهن و به‌طورکلی شروع رشد سریع تهران در چند دهه اخیر آغاز گردید. در این مرحله با رشد سریع جمعیت منطقه تهران روستای قلعه حسن خان نیز که در فاصله نسبتاً کمی از تهران و در نزدیکی تعدادی از این کارخانجات و کارگاه‌ها قرار گرفته‌است به سرعت رشد نمود.


     اجازه دهید مرور کوتاهی بر آنچه تا اینجا گفتیم ، داشته باشیم: کشور ما متحمل هزينه هاي فوق العاده سنگین (اجتماعی-اقتصادی و زیست محیطی)می شود تا بتواند مواد غذایی مورد نیاز جوامع خود را تامین کند؛ بخش زیادی از این مواد غذایی در مزارع، انبارها، حمل و نقل ، فروشگاه ها و آشپزخانه ها تلف شده و ازبین می رود. پسماندهاي ناشی از این اتلاف، تبديل به زباله های مضر براي سلامت و محیط زیست مي شوند و ما ناگزیر هستیم حجم کلانی از منابع کشور را صرف کنیم تا بتوانیم بخشی از آثار زیان بار ناشی از تولید و دفع این زباله ها را بر روی انسان و محيط زيست کنترل یا رفع کنیم. اين چرخه زیان موجب وارد آمدن آسیب های جدی و جبران ناپذیر به نظام ، جوامع انسانی کشور و محیط زیست آن شده و به هیچ عنوان از منظر اقتصاد ، كسب و کار، زندگی اجتماعی، زندگی شخصی، حفاظت از محیط زیست، و یا هر منطق انساني دیگری قابل توجیه نیست. با این اوصاف منافع ملی و مصالح نظام حکم می کند که با جدیت تمام به دنبال راهکارهای جدی برای مقابله با این پدیده و روندها و پیامدهای مخرب آن باشیم.

ضایعات تولید خرمای کشور نیز بسیار بالا است.. اظهارات ا. پور حیدری، رئیس انجمن ملی خرما در هرمزگان حاکی از آن است. که سالانه درصد از خرمای تولیدشده در ایران به دلیل فقدان خریدار در انبارها باقي مانده و به ضايعات تبديل مي­شود. ا.کاووسی، رئیس انجمن خرماي بوشهر با تایید وضعيت نامطلوب صنعت خرماي ایران گفته که ضایعات زيادي در تولید، بسته بندی، و حمل و نقل محصولات کشاورزی رخ می دهد. ا.خلیلی، رئیس کارگروه صنایع غذایی اتاق بازرگاني ايران در صنعت، معدن و تجارت نیز با تصدیق كمبودها در تولید، برداشت، جابجايي، بسته بندی، حمل و نقل محصول خرما در ايران ، از این عوامل به عنوان علل ریشه ای ضایعات خرما نام می برد. او همچنین تصريح كرده که با وجود جایگاه ایران به عنوان دومین تولید کننده بزرگ خرما در جهان ، بازاریابی ، توزیع خرما وظرفیت و عملکرد صنایع فراوری در آن بسیار ضعیف و ناکافی است.][‍‌.

     ضايعات مواد غذایی یکی از مظاهر بارز فقر اقتصادی و انحراف از پایداری توسعه ملل در دیدگاه جهانی است.. ضايعات مواد غذایی در حال بلعیدن و/یا تخریب حیات و منابع مورد نیاز آن در کره زمین و جوامع انسانی است.. بخش عمده ضایعات غذایی در كشورهاي درحال توسعه و کم­ترتوسعه­یافته از نارسایی در فناوری و مدیریت نشات می گیرد، حال آن كه ضايعات غذایی در کشورهای توسعه یافته بیشتر ناشی از نگرش و رفتارهای مصرف گرايانه است..



( خرید ) های دیگر در شهر قدس