"بین سالهای و ، تولید جهانی رزین های پلاستیکی برابر افزایش یافت ، در حالی که بازیابی مواد زیر درصد باقی مانده است.." بسیاری از مطالعات به رفتار و راهبردهای بازیافت برای تشویق مشارکت جامعه در برنامه های بازیافت پرداخته اند. است.دلال شده است. که رفتار بازیافت طبیعی طبیعی نیست زیرا به برنامه ریزی بلند مدت نیاز به تمرکز و قدردانی دارد ، در حالی که انسان تکامل یافته است. که به اهداف بقای کوتاه مدت حساس باشد. و برای غلبه بر این پیش بینی ذاتی ، بهترین راه حل است.فاده از فشارهای اجتماعی برای وادار کردن مشارکت در برنامه های بازیافت است.. با این حال ، مطالعات اخیر نتیجه گرفته اند که فشار اجتماعی در این زمینه غیرقابل اجتناب است.. یکی از دلایل این امر این است. که فشارهای اجتماعی در اندازه گروههای کوچک تا نفر کار می کند (معمول افراد شکارچی جمع کننده) اما در جوامعی که در میلیون ها نفر نیستند ، همانطور که امروز می بینیم. دلیل دیگر این است. که بازیافت فردی در دید عمومی صورت نمی گیرد.
فرانک آکرمن از سطح بالایی از مداخلات دولت برای ارائه خدمات بازیافت حمایت می کند. او معتقد است. که با است.فاده از اقتصاد سنتی Laissez-fa ، سود حاصل از بازیافت قابل اندازه گیری نیست. آلن هرشکوویتز از مداخله حمایت می کند و می گوید این یک سرویس عمومی برابر با آموزش و پلیس است.. وی است.دلال می کند که تولید کنندگان باید بیشتر از بار دفع زباله را بر دوش خود قرار دهند.
نویسندگان این گزارش اظهار داشتند ، از آنجا که فلزات ذاتاً قابل بازیافت هستند ، سهام فلز در جامعه می تواند به عنوان معادن عظیم در زیر زمین خدمت کند (اصطلاح "معدن شهری" با این ایده در ذهن ایجاد شده است.). با این حال ، آنها دریافتند که میزان بازیافت بسیاری از فلزات بسیار پایین است.. در این گزارش هشدار داده شده است. که میزان بازیافت برخی از فلزات نادر مورد است.فاده در برنامه های کاربردی از جمله تلفن های همراه ، بسته های باتری برای خودروهای هیبریدی و سلولهای سوختی به حدی پایین است. که مگر اینکه نرخ بازیافت پایان عمر آینده به طور چشمگیری افزایش یابد این فلزات بحرانی تبدیل خواهند شد. برای است.فاده در فناوری مدرن در دسترس نیست.
آیین نامه نهایی دولت در مورد افزایش تقاضا ، برچسب زدن محصولات بازیافتی است.. هنگامی که تولید کنندگان ملزم به برچسب زدن بسته بندی خود با مقدار مواد بازیافت شده در محصول (از جمله بسته بندی) هستند ، مصرف کنندگان بهتر می توانند انتخاب های تحصیل کرده را انجام دهند. مصرف کنندگان با قدرت خرید کافی می توانند گزینه های آگاهانه محیط زیستی را انتخاب کنند ، تولیدکنندگان را وادار به افزایش مقدار مواد بازیافت شده در محصولات خود کرده و به طور غیر مستقیم تقاضا را افزایش دهند. اگر برچسب زدن شامل اطلاعاتی در مورد چگونگی و مکان بازیافت محصول باشد ، می تواند تأثیر مثبتی بر تأثیر بازیافت داشته باشد.
قانون سپرده گذاری کانتینر شامل بازپرداخت برگشت ظروف خاص ، به طور معمول شیشه ، پلاستیک و فلز است.. هنگامی که محصولی در چنین ظرفی خریداری می شود ، هزینه اضافی کمی به قیمت آن اضافه می شود. در صورت بازگشت ظرف به قسمت جمع آوری ، این هزینه اضافی توسط مصرف کننده قابل است.رداد است.. این برنامه ها بسیار موفق بوده اند ، و اغلب منجر به بازیافت درصد می شوند. با وجود چنین نتایج خوب ، تغییر در هزینه های جمع آوری از دولت محلی به صنعت و مصرف کنندگان مخالفت شدیدی را با ایجاد چنین برنامه هایی در برخی مناطق ایجاد کرده است.. تغییر در این مورد جایی است. که تولیدکننده مسئولیت بازیافت کالاهای خود را بر عهده دارد. در اتحادیه اروپا ، دستورالعمل WEEE به تولید کنندگان لوازم الکترونیکی مصرفی نیاز دارد تا هزینه های بازیافت کننده را بازپرداخت کنند.