کمکم تا سال ۸ نصب انواع تلهها و همچنین تله کابین متری پیست دیزین تهران و احداث امکاناتی چون رستوران طول کشید تا به مرحله بهرهبرداری برسد تا اینکه پیست اسکی دیزین در سال ۵ تکمیل و آماده است.فاده اسکیبازان شد.
الهام مرادی : بسیار زیبا و تمیز و امکانات عالی، برای گردشگری و کمپ و پیاده روی با سگ ها عالیه جاهای پر برف زیاد هست توی فصل گرم حتی برف هست،.
تله سیژها که در واقع صندلیهای ایمنی هستند که از ایستگاههای رفت و برگشت مدیریت میشوند تنها فرقشان با تله کابین از نظر تعداد و نداشتن کابین است.. انواع تله سیژهای پیست اسکی دیزین، «تله سیژ قله» با طول ۸ متر و ارتفاع ۸ متر و «تله سیژ چمن» با طول متر و ارتفاع ۵ متر است..
وی گفت: یکی از مشکلات جدید در امر صادرات قرارگیری محصول قیر در لیست کالاهای خام و نیمه خام است. که در نتیجه قیر صادر شده مشمول است.رداد ارزش افزوده نخواهد شد. فلاح گفت: در این خصوص به دو نکته مهم میتوان اشاره کرد: اول آنکه در تعریف کالا خام یا نیمه خام به کالایی اطلاق میشود که در زنجیره تولید خود به عنوان ماده اولیه واحد عملیاتی دیگری قرار گیرد. وی ادامه داد: با است.ناد به تعریف فوق پس از تبدیل وکیوم با توجه به قیر، این محصول از زنجیره تولیدی خود جدا شده و به عنوان کالا یا محصول تمام شده تلقی میشود. نکته دوم آنکه دو لیستهای اعلام کالاهای خام و نیمه خام تا مورخ / / هیچگونه اشارهای به محصول قیر نشده است. لذا تا تعیین تکلیف قطعی در این خصوص باید است.رداد ارزش افزوده کالاهای صادراتی صورت پذیرد. فلاح در ادامه در خصوص شرکت قیر آکام نیز گفت: این شرکت در سال ۸۸ براساس است.انداردهای بینالمللی نفت به بهرهبرداری رسیده است. و قیر تولیدی آن مورد تایید پژوهشکده نفت و دارای پروانه است.اندارد به شماره است.. این شرکت دارای سیستم مدیریت یکپارچه براساس است.انداردهای بینالمللی، سیستم مدیریت کیفیت ISO: ۵ سیستم مدیریت محیط زیست ISO: ۵ و سیستم مدیریت بهداشت و ایمنی شغلی OHSAS۸: بوده و همچنین دارای گواهینامه است.اندارد اروپا (CE) نیز است.. شرکت قیر آکام در حال حاضر با به کارگیری نیروهای مجرب و متعهد داخلی در زمینی به مساحت ۵ مترمربع و با قرار گرفتن در مرکزیت و شاهراه ترانزیت است.انهای مرکزی با تولید روزانه ۵ تن از انواع قیر نرم، به عنوان یکی از مهمترین مراکز تامین این محصول به صورت فله و مظروف شده (بشکه و جامبوبگ) است.. شایان ذکر است. شرکت قیر آکام با داشتن بخشهای ذکر شده در ذیل توانسته در ارتقای کمیو کیفی این محصول نقش بسزایی داشته باشد.
در همین زمینه مدیرعامل شرکت قیر آکام با بیان اینکه یکی از مشکلات صنعت قیر، تامین مواد اولیه (وکیوم باتوم) است.. گفت: سالانه در حدود شش میلیون تن وکیوم باتوم جهت تولید قیر از طریق پالایشگاههای کشور ارائه میشود که از این میزان در حدود دو میلیون تن برای مصارف داخلی و چهار میلیون تن برای صادرات است.. به گفته امین فلاح در حدود دو میلیون تن وکیوم باتوم سالانه از طریق وزارت نفت در اختیار وزارت راه و شهرسازی، سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، سازمان نوسازی مدارس، سازمان بسیج سازندگی کشور و وزارت جهاد کشاورزی به نسبتهای مختلف، قرار میگیرد تا به روش تهاتری به وسیله شرکتهای قیرساز، تبدیل به قیر شده و به مصرف پروژههای عمرانی کشور برسد. وی در ادامه افزود: چهار میلیون تن وکیوم باتوم نیز از طریق شرکت بورس کالای ایران به روش حراج باز در اختیار شرکتهای تولیدکننده قیر قرار میگیرد. به اعتقاد وی در روش حراج باز وکیوم باتوم به بالاترین قیمت به شرکت خریدار فروخته میشود که در نتیجه ممکن است. کل حجم ارائه شده توسط یک یا دو شرکت خریداری شود در این صورت بقیه شرکتهای تولیدی بینصیب خواهند ماند. پیشنهاد بنده در این خصوص ایجاد محدودیت و سقف در میزان حجم خرید در هر معامله بورس است..
نمایشگاهی که اخیرا در محل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران برگزار شد، تولیدکنندههای داخلی کاتالیست حضور موثری داشتند. از غرفههای این تولیدکنندهها و گفتوگو با مدیران آنها نشان میدهد که با اینکه با تکیه بر دانش بومی؛ بسیاری از این واحدها توانستهاند محصولات باکیفیت و ویژهای تولید کنند و از این طریق جای بسیاری از نمونههای وارداتی در بازار را بگیرند، اما با این حال همچنان دغدغههای فراوانی در حوزه تولید خود دارند.
قیر مخلوط یا محلول در درجه حرارت بالا به حالت مایع می رسد.. سرعت و زمان لازم برای سفت شدن قیر بستگی به نوع محلولی دارد که به قیر اضافه می شود؛ به طور مثال به دلیل بالا بودن سرعت تبخیر بنزین، سفت شدن قیری که محلول آن بنزین است. سریع تر از سایر انواع قیر مخلوط و محلول میباشد. اما سرعت تبخیر نفت پایین است. در نتیجه قیر هایی که حلال آن ها نفت هستند دیر تر سفت میشوند.
مدیر اجرایی آژانس بینالمللی انرژی (IEA) با اشاره به ورود میزان اندکی از ظرفیت جدید گاز طبیعی مایع (الانجی) به بازار و رشد مصرف چین در سالجاری، نسبت به کمبود انرژی در زمستان آینده هشدار داد. فاتح بیرول در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ به رویترز گفت: دولتهای اروپایی سالگذشته تصمیمات درست زیادی مانند ساخت پایانههای الانجی بهعنوان جایگزین واردات گاز روسیه از طریق خط لوله، گرفتند تا تامین انرژی را تضمین کنند، اما آنها خوششانس هم بودند زیرا زمستان معتدل، تقاضا را کمتر کرد و ضعف اقتصادی در چین، به نخستین کاهش سالانه مصرف این کشور در سالگذشته منجر شد. بیرول گفت: برای زمستان امسال، میتوانیم بگوییم از مشکل جستهایم. اگر غافلگیری دقیقه آخری وجود نداشته باشد، با آسیب اندک، زمستان را سپری خواهیم کرد اما سوال اینجاست که زمستان بعدی چه اتفاقی میافتد