حدود سال از تاسیس این شهرک میگذرد؛این محله نیز مانند بسیاری از محله های جنوب تهران و تهران ، در گذشته به اراضی کشاورزی اختصاص داشته و بعد ها به زمین های مسکونی تغییر کاربری داده است..به همین دلیل پیشه ی اغلب ساکنین آن در گذشته کشاورزی بوده است..
جواد فرد دانش را کمتر کسی در تهران می شناسد ولی این فرد در سال اراضی ای که در اختیار خود داشت را به محله مسکونی تبدیل کرد و کمک کرد بسیاری از تهرانیهایی که صاحب خانه نبودن با هزینه های بسیار پایین اسکان داده شوند. این محله امروزه به عنوان جوادیه شناخته می شود و یکی از مشهورترین محله های تهران می باشد و ریشه های سنتی تهران هنوز در آن مشاهده میشود.
جواد فرد دانش را کمتر کسی در تهران می شناسد ولی این فرد در سال اراضی ای که در اختیار خود داشت را به محله مسکونی تبدیل کرد و کمک کرد بسیاری از تهرانیهایی که صاحب خانه نبودن با هزینه های بسیار پایین اسکان داده شوند. این محله امروزه به عنوان جوادیه شناخته می شود و یکی از مشهورترین محله های تهران می باشد و ریشه های سنتی تهران هنوز در آن مشاهده میشود.
به همین دلیل بود که تلاشهایی برای مهار و کنترل انرژی جرقه جهت است.فاده از آن در راستای اهدافی مفید نظیر ماشینکاری فلزات صورت گرفت. متخصصین دریافتند که به منظور دستیابی به یک ماشینکاری موثر، به جرقههایی کوتاه مدت و با فرکانس بالا نیاز است..
با انجام هر بار تخلیه الکتریکی بواسطه حرارتی فوق العاده زیادی که ایجاد شده، ذرات بسیار کوچکی از قطعه کار تبخیر یا ذوب میگردد. سیال بودن دی الکتریک سبب زدودن این ذرات از روی قطعه کار خواهد شد. با تنظیم دستگاه، ابزار کار از قطعه کار دور و پس از اندک مدتی دوباره به آن نزدیک میشود. نکته جالب ماجرا اینجاست؛ با ذوب، تبخیر و کنده شدن بخش فوق العاده کوچک از قطعه کار، فضایی به اندازه بخش جدا شده، خالی میشود. بنابراین اگر قرار باشد، ابزار کار در برگشت به سمت قطعه کار به همان نقطه ای برود که مرتبه های پیشین رفته و در همان جا تخلیه الکتریکی را انجام بدهد، عملاً اتفاقی نمیافتد چون آنجا دیگر چیزی نیست. بدین جهت بر اساس یک مکانیزم، اتوماتیک وار فاصله بین ابزار کار و قطعه کار به طور مداوم تصحیح و تنظیم میشود.
قطعه کار روی یک صفحه در محلول دی الکتریک (معمولا نفت) غوطهور است.. مخزن روی پایهی ماشین نصب شده است. و الکترود که کاملا متناسب با حفره بوده روی گلویی ماشین نصب شده و گلویی نیز به یک سیستم پینیون چرخ شانه متصل است.. یک سروو موتور (Servomotor)، شانه را توسط یک پینیون تحریک میکند و ابزار نسبت به قطعه یار، حرکت عمودی دارد.
صنایع خودروسازی، هوانوردی، ساخت موشک، توربین ها و راکتورهای هسته ای از جمله صنایعی هستند که آلیاژهای سخت و مقاوم در آنها مورد است.فاده قرار میگیرد پس آدمی اگر بخواهد در این صنایع به توفیق و موفقیتی دست یابد لاجرم باید قادر باشد که آلیاژهای سخت و مقاوم را وادار به تسلیم در برابر اراده خود نماید. این ضرورت وقتی بیشتر خواهد شد که به صنایع فوق الذکر، نگاهی اقتصادی هم داشته باشیم. اقتصاد، اقتضائات خود را دارد. هزینه قیمت تمام شده محصول نباید به گونه ای سر به فلک بگذارد که محصول را نتوان فروخت یا در واقع، خریداری نتواند آن را بخرد. پس ابداع شیوه های بدیع و نو برای یک جنگ تمام عیار بین فولاد و انسان در گرفت تا آهن چون موم در دست آدمی نرم شود اما نه اینکه آهن را به روش سنتی ذوب کند. البته پیروز این
لازمه اعمال روش سنتی در عملیات سوراخ کاری، اشکال منظم و مقاطع گرد میباشد ولی چنین محدودیتی در اسپارک وجود ندارد. هر شکل با هر پیچیدگی و هر زاویه شروعی نسبت به سطح قطعه کار و در هر مسیری از از آن در براده برداری امکان پذیر است.. در روش سنتی، مته با سطح کار اگر دارای زاویه باشد، مته در بهترین حالت از روی سطح سر میخورد و در حالت بد، مته میشکند. در ماشین کاری به علت اینکه بطور فیزیکی مته با سطح درگیر نمیشود. بنابراین چنین محدودیتی وجود ندارد و با هر زاویه ای میتوان ماشین کاری را بر روی سطح انجام داد.