در دیزین، تله سیژ وجود دارند. اولی، تله سیژ قله است. که ۸ متر ارتفاع و ۸ متر طول دارد. این تله سیژ، از وسط پیست تا قله میرود. دومی، تله سیژ چمن است. که ۵ متر ارتفاع و متر طول دارد. مسیر این تله سیژ نیز از دفتر مدیریت تا رستوران است..
مسیر دوم، از شهرستان شمیرانات و شمشک عبور میکند. برای رفتن از این مسیر، در تهران، وارد بزرگراه شهید باقری و سپس اتوبان بابایی شوید. در اتوبان بابایی، وارد خروجی جاده لشگرک شوید. این جاده، مستقیماً شما را به پیست اسکی دیزین میرساند.
رستوران اسنک بار، کلبهای کوچک و صمیمی است. که درست روبهروی رستوران شله قرار دارد. این رستوران، با فضای دلنشینی که دارد، برای جمعهای دوستانه و یک فنجان چایی دور هم بسیار مناسب است.. در میان روز اگر از سرما و اسکی خسته شدید، با سرزدن به این رستوران و امتحان کردن یکی از نوشیدنیهای داغش میتوانید دوباره انرژی خود را تجدید کنید و ادامه روز را باانرژی بیشتری سپری کنید.
عملیات پرس کاری، آهنگری، نورد و اکستروژن، روش های شکل دهی فلزات هستند. شکل دهی فلزات به دو شیوه گرم و سرد انجام میشود. مصنوعات فلزی را میتوان به روش دیگری تولید کرد. اتصال فلزات به یکدیگر از طرق پیچ و مهره، پرچ کاری، لحیم کاری و جوشکاری صورت میپذیرد. جوشکاری پر کاربردترین روش اتصال فلزات است.. در عین حال شاید بتوان گفت که دستگاه اسپارک یا براده برداری اگرچه راندمان کمی دارد لیکن دقت فراوانی در آن صورت میگیرد به طوری که اکنون پر کاربردترین، گسترده ترین و مهم ترین روش تولید فلزات میباشد.
حیرت انگیز خواهد بود اگر تامل کنیم که انسانِ نخستین فقط با بر هم زدن دو سنگ چخماق، جرقه هایی را تولید میکرد. آنگاه با قرار دادن خس و خاشاک نرم میان آن دو سنگ به سختی و مرارت، آتشی را بر میافروخت تا خود را از سرما، یخ زدگی و مرگ مصون و محفوظ بدارد. اکنون انسان در صنعت اسپارک، کار را به جایی رسانده که جرقه هایی را با حرارتی بین هزار تا هزار درجه سانتیگراد تولید میکند. آدمی به مدد این جرقه ها از آهن و پولاد سخت به سهولت و بدون هیچ زحمت و مرارتی، براده برداری میکند. به نظر شما، عقل آدمی و قدرت خلاقانه ذهن او، حیرت انگیز نیست؟!
سیر تحولات پر شتاب در علم و فن آوری ما را در یک غافلگیری خیره کننده قرار داده اما چون خود ما در درون این معرکه هستیم، توجه چندانی بدان نداریم. نیازی نیست که به هزار سال پیش بازگردیم تا به عظمت موضوع، آگاهی یابیم. برای لحظاتی فقط کافیست که به یکصد سال پیش رجعت کنیم تا بتوانیم قضاوت درستی در مورد آنچه که میانه معرکه اش قرار داده شده ایم، داوری کنیم.
این ماشین ها نوع خاصی از دستگاه اسپارک بوده و برای ایجاد سوراخ های بسیار ریز و عمیق در قطعات فلزی مورد است.فاده قرار میگیرد. این شیوه در صنایع هوایی کاربرد دارد. سوراخ های روی بلبرینگ ها یا توربین ها و نیز باله هواپیما جهت خنک شدن آن.
آنها همچنین فهمیدند که اگر تخلیهی الکتریکی در یک دیالکتریک انجام گیرد، میتوان انرژی را در محدودهی کوچکی متمرکز کرد. با زدن جرقه از یک سو و پیشروی ابزار به سمت قطعه کار از سوی دیگر در گذشت زمان شکل ابزار در قطعه کار برادهبرداری میشود.