یکی از تفریحاتی که میتوانید با سفر به بومهن تجربه کنید، سوار شدن بر اسب و تجربه لذتبخش سوارکاری است.. اگر که از سمت جنوب شهر وارد کمربندی بومهن شوید، قبل از رسیدن به پمپ بنزین میتوانید تابلو باشگاه سوارکاری را مشاهده کنید. اگر که تجربه سوار شدن بر اسب را ندارید، از این بابت اصلان نگران نباشید. مربیان این باشگاه در کنار همه افراد علاقهمند هستند و به آنها کمک خواهند کرد.
با افتتاح متروی تهران پردیس بر کیفیت تردد و حمل و نقل بومهن اضافه خواهد شد. به گفته عبدالعظیم رضایی فرماندار شهرستان پردیس در آخرین نشست شورای حمل و نقل که درخصوص، بررسی پروژه خط انتقال متروی پردیس برگزارشده بود گفته شد: پروژه متروی تهران پردیس دارای سه ایستگاه درشهرستان پردیس است. که ایستگاه سوم خط مترو بعد از پارک علم وفناوری پردیس می باشد و دسترسی ساکنین بومهن به تهران آسان تر خواهد شد.
منطقه بومهن منطقهای قدیمی است. و وجود آثار تاریخی در توابع آن، اثباتکننده این مسأله است.. در سمت جنوب این شهر دهستانی به نام گلخندان وجود دارد و واقع شدن قلعهای تاریخی در این روستا (که ماجراهای مهمی را هم از سرگذرانده)، اهمیت بسزایی به آنجا بخشیده است.. از اهمیت این دژ همین بس که طبق اسناد تاریخی، در قرن نهم هجری قمری یکی از حاکمان محلی به نام ملک کاووس پس از شورش در برابر حکومت مرکزی به اینجا پناه آورد.
بیشتر ماشینهای چوب کاری به گونه ای طراحی شده اند که با سرعتی بین تا چرخش در دقیقه کار می کنند و کمی بیشتر از دور در دقیقه برای اکثر چنین کارهایی بهینه در نظر گرفته می شود و با قطعه های کار بزرگتر نیاز به سرعت کمتری دارند.
ماشین تراشکاری اولیه مهم در انگلیس دستگاه خسته کننده افقی بود که در سال در رویال آرسنال در وولویچ نصب شد. این اسب بخار بود و امکان تولید توپهای بسیار دقیق تر و نیرومندتری را برای موفقیت در جنگ انقلابی آمریکا در اواخر قرن فراهم می کرد. یکی از ویژگی های مهم این دستگاه این بود که قطعه کار به عنوان مخالف ابزار در حال چرخش بود و از لحاظ فنی آن را به تراشکاری تبدیل می کرد. هنری مودسلی ، که بعدها پیشرفتهای زیادی در تراش ایجاد کرد ، از سال در رویال آرسنال کار کرد و در کارگاه Verbruggen در معرض این دستگاه قرار گرفت. شرح مفصلی از تراش ووکانسون ده ها سال قبل از انتشار مودسلی نسخه او منتشر شد. این احتمال وجود دارد که مودسلی از کار ووکانسون آگاهی نداشته باشد ، زیرا اولین نسخه های وی در مورد اسلاید است.راحت دارای بسیاری از خطاهایی بود که در تراش Vaucanson وجود نداشت.
ماشین تراش چرخ دستی حامل سوپرت طول این چرخ دستی در قسمت جلو قوطی دستگاه حامل سوپرت طولی قرار دارد که میتوان به وسیلهٔ آن دستگاه حامل سوپرت طولی را در طول بین دستگاه مرغک و دستگاه حرکت داد. وظیفه اصلی این چرخ دستی تنظیم و قرار دادن ابزار برش در هر قسمت دلخواه است.، قبل از اینکه به کار بار خود کار داده شود. چرخ دستی دستگاه مرغک به وسیلهٔ چرخ دستی دستگاه مرغک میتوان محور آن را تغییر مکان داد. چرخش آن معمولاً با دست صورت میگیرد. با چرخاندن چرخ دستی، مرغک ثابت محور میتواند داخل جا مرغک که در پیشانی سمت راست قطعه کار قرار دارد جابگیرد. بهعلاوه چرخش چرخ دستی موافق عقربه ساعت نیز سبب میگردد که محور (مرغک در داخل محور محکم شود) به سمت قطعه کار جلو برود. از طرف دیگر در صورت سوار کردن مته در داخل محور دستگاه مرغک ضمن چرخاندن دسته آن میتوان با جلو راندن مته، در پیشانی کار سوراخ یا مته مرغک زد. اجزاء ماشین تراش
یکی از مواردی که میتواند به شناخت ما از دستگاههای تراش بیشتر کمک کند، معرفی قطعات اصلی دستگاه و وظیفه هر کدام از آنهاست. البته این دستگاه پیچیدهتر از آن است. که ما همه قطعات را معرفی کنید و به همین دلیل بیشتر به سراغ قطعات اصلی میرویم که ساز و کار کلی دستگاه به آنها وابسته است.. از جمله این قطعات میتوانیم به موارد زیر اشاره کنیم:
برای تعیین مقدار بار یعنی پیشروی رنده هنگام تراش از جعبه دندهای که در زیر جعبه دنده محور اصلی قرار گرفتهاست که شامل جفت چرخ دندههایی با نسبتهای معینی میباشد است.فاده میگردد مقدار پیشروی (بار) ٫ تا ٫ اینچ (٫۵ تا ٫ میلیمتر) در نظر گرفته شده مقدار بار لازم به وسیلهٔ دسته روی پوسته با جابجایی آن مشخص میشود.