وی در این بازدید به اتفاق مدیریت شهرک صنعتی قرچک مهندس حامد افشارنادری از روند است.قرار و تولید چندین واحد صنعتی شهرک در زمینه تولید پارچه رمبلی (شرکت اویاز) و شرکت قهوه اخوان و شرکت بسته بندی محصولات غذایی افق دریا ثمین بازدید کرد
برای فهم بیشتر موضوع ما را با این مثال همراهی فرمایید، در سنگ شکن با سرعت کاری ۵RPM با چهار ردیف چکش، سنگ های ورودی همواره بار در هر ثانیه به یک ردیف چکش برخورد می کنند. بدیهی است. که محدودیتی در مقدار ماده ای که می تواند در این بازه زمانی کوتاه وارد فضای بین دو ردیف چکش شود، وجود دارد. زیرا با ورود سنگ ریزه بین دو ردیف چکش، به قسمت خروجی هدایت می شود و از سنگ شکن خارج می شود.
در سنگ شکن اچ اس ( hs )، سنگ از قسمت بالایی قاب وارد دستگاه می شوند. قسمت داخلی قاب یا بدنه دستگاه سنگ شکن از یکسری صفحات مقاوم در برابر سایش و قابل تعویض پوشش داده شده است.. صفحه های ثابتی (سندان ) نیز در مقابل روتور چرخشی قرار گرفته اند. در سنگ شکن چکشی سه سری سندان قابل تنظیم به صورت جداگانه تعبیه شده است.، که امکان کنترل در تولید را فراهم مینماید. سندان بالا به صورت یکپارچه از فولاد منگنزی و سندانهای وسط و پایین از بدنهی آهنی ساخته شدهاند، که توسط کفشکهای منگنزی پوشانده شدهاند.
سنگ ها بعد از وارد شدن به داخل قاب، به روتور و چکش های نصب شده بر روی آن برخورد می کند؛ چکش با ضربه زدن به سنگ، آن را خرد کرده و به طرف صفحه ثابت (سندان) پرتاب می کند و با برخورد سنگ به صفحات ثابت، به قطعات کوچک تقسیم می شوند و از فضای بین روتور و صفحه ثابت خارج می شوند. سنگ هایی که هنوز خرد نشده اند، با برخورد به سندان، دوباره به سمت روتور و چکش های موجود در آن بر می گردد؛ این عمل انقدر تکرار می شود تا سنگ ها خرد شده و به اندازه دلخواه تبدیل شود. بسته به اندازه خرد شدن سنگ، فاصله بین روتور و سندان قابل تنظیم است.. بر اساس نیاز، اندازه سنگ های خرد شده خروجی در سنگ شکن های چکشی می تواند بین تا میلی متر باشد.
فیبرها سپس توسط یک صفحه و سیکلون جدا می شوند. سپس مواد وارد آسیاب های نهایی می شوند که به صورت گرانول و پودرهای لاستیکی تشکیل می شوند. در این مرحله جداسازی دقیق فیبرها و سیمهای فلزی از پودر لاستیک انجام شده و محصول در نهایت بسته بندی می شود. در مرحله تولید کفپوش ، گرانول های لاستیکی با چسب پلی اورتان مخلوط می شوند و در میکسرها رنگ می شوند ، در مدت زمان مشخص و با فرمول های خاص و سپس مخلوط به دست آمده با جرم مشخص (ضخامت کفپوش) در قالب ها ریخته می شوند و فشرده شده آنها با فشار و دمای خاصی گرم و پخته می شوند. سرانجام پرس ها تخلیه می شوند و محصول به انبار هدایت می شود.
علت اصلی از کار افتادگی سرندها، خرابی در قسمت توری می باشد، که علت اصلی آن ارتعاش می باشد؛ حتی قاب ، بدنه و یاتاقان ها نیز تحت تأثیر این قرار می گیرند. هرچه اندازه توری بزرگتر باشد، این مشکل بیشتر نمایان می شود. ارتعاش به مرور باعث تغییر شکل ساختار مولکولی توری ها می شود تا به نقطه خستگی ( fatigue) برسند. بعد از رسیدن به این نقطه با کوچکترین ارتعاشی، سوراخ توری ها شکل اولیه خود را از دست می دهند و کارایی خود را از دست می دهند که در این شرایط باید توری ها تعویض شوند. اولین علامتی خستگی توری ها، ترک های مویی هستند که در اطراف منشاء لرزش دیده می شوند. سرند به همراه توری مقاوم شرکت آرکو صنعت به قیمت های مناسبی به فروش می رسند