گذراندن اوقات فراغت در پیست اسکی دیزین بسیار لذتبخش است.؛ اما در مقابل احساس گرسنگی و نیاز به رفع خستگی در محلی آرام و دنج بعد از برفبازی و اسکی یک نیاز مهم است.. در دهکده دیزین تعدادی رستوران و کافیشاپ لوکس و مجهز فعال هستند و افراد در هر بخشی از مجموعه میتوانید از خدمات آنها است.فاده کنند.
کلبههای شله جزو اقامتگاههای محبوب دیزین هستند که برای اقامت خانوادهها بسیار مناسباند. این اقامتگاهها، کلبههایی هستند که متناسب با طبیعت کوهها و با سقفهایی شیروانی ساخته شدهاند. اگرچه شلهها در دل کوه قرار دارند؛ اما میتوان با اتومبیل نیز به آنها دسترسی داشت.
اولین نکتهای که باید درباره پیست اسکی دیزین بدانید این است. که این پیست، مهمترین و اولین پیست اسکی ایران است.. پیست اسکی دیزین از نظر فدراسیون جهانی نیز مورد تأیید است. و هرساله، مسابقات جهانی بسیاری در آن برگزار میشود. دیزین شامل تلهکابین، تلهسیژ، تلهاسکی و پیست اسکی است..
شیشه منحنی به معماران و طراحان آزادی بیشتری در ایجاد نمای جذاب منحنی شکل می دهد که باعث زیبایی بصری ساختمان ها می شود. شیشه های خم این اجازه را می دهد تا منظره های شفافی در گوشه و کنار ساختمان مشاهده کرد. شیشه های خم می توانند به فرم اشکال است.وانه ای ساده تا شکل های پیچیده تر و سه بعدی تولید و طراحی شوند.
از آنجا که فولاد با سرعت کمتری نسبت به شیشه گرم می شود ، قالب فولادی از قبل گرم می شود و در حدود ۸ درجه سانتی گراد قرار می گیرد. سپس می توان شیشه را روی قالب قرار داد و در کوره قرار داد. درجه حرارت در کوره تا درجه سانتیگراد بالا می رود، در این مرحله پیوندهای بین مولکول های
شیشه های سکوریت به دلیل روش ساخت ویژه آن و همچنین فرآیند تولید آن؛ خمیده کردن آن، سخت تر و البته حساس تر از مدل های دیگر است.. برای ساخت شیشه سکوریت خم، مهمترین مساله اندازه گیری دقیق شیشه است.،زیرا شیشه های سکوریت پس از سرد شدن دیگر قابل برش خوردن نیستند. در این موارد اگر اندازه گیری به درستی انجام نشود دیگر نمی توان از آن در محل مورد نظر است.فاده کرد.
همانطور که گفتیم در حالی که شیشه های خمیده امکانات طراحی زیادی را به طراح ان و معماران می دهند، اما چالش انتخاب شیشه ای خمیده که عملکرد حرارتی و خورشیدی مورد نیاز را به شکل خمیده ارائه می دهد بسیار مهم است.. در واقع طراحان در طراحی این نوع سازه ها علاوه بر زیبایی باید به مساله جلوگیری از هدر رفت سازه هم فکر کنند.
اولین جایی که از شیشه های خم است.فاده شده است. در شیشه های جلو و عقب اتومبیل هاست. شیشه جلوی اتومبیل یک شیشه لمینت است. که به صورت خم درآمده است.. اما شیشه های عقب اتومبیل شیشه سکوریت خم است.. با توجه به این موضوع می فهمیم که هر نوع شیشه ای را می توان خم کرد. فرقی نمی کند که سکوریت، لمینت و مدل های دیگر باشد.