اولین جایی که از شیشه های خم است.فاده شده است. در شیشه های جلو و عقب اتومبیل هاست. شیشه جلوی اتومبیل یک شیشه لمینت است. که به صورت خم درآمده است.. اما شیشه های عقب اتومبیل شیشه سکوریت خم است.. با توجه به این موضوع می فهمیم که هر نوع شیشه ای را می توان خم کرد. فرقی نمی کند که سکوریت، لمینت و مدل های دیگر باشد.
از آنجا که فولاد با سرعت کمتری نسبت به شیشه گرم می شود ، قالب فولادی از قبل گرم می شود و در حدود ۸ درجه سانتی گراد قرار می گیرد. سپس می توان شیشه را روی قالب قرار داد و در کوره قرار داد. درجه حرارت در کوره تا درجه سانتیگراد بالا می رود، در این مرحله پیوندهای بین مولکول های
درجه حرارت در کوره باید در این مرحله بسیار دقیق کنترل شود ، زیرا هرگونه تغییر دما در فر باعث خم شدن ناهموار شیشه می شود و در نتیجه شیشه با شکست نور همراه می شود که اصلا قابل قبول نیست. هنگامی که شیشه کاملاً به مشخصات تخته سنگ خم شد، به تدریج و به آرامی در طی چند ساعت خنک می شود. این روند خنک کننده آهسته مانع از ترک خوردگی شیشه خمیده می شود. سپس شیشه های منحنی تازه را از کوره خارج کرده و آماده است.فاده در هر کاربردی می کنند.
شیشه های سکوریت به دلیل روش ساخت ویژه آن و همچنین فرآیند تولید آن؛ خمیده کردن آن، سخت تر و البته حساس تر از مدل های دیگر است.. برای ساخت شیشه سکوریت خم، مهمترین مساله اندازه گیری دقیق شیشه است.،زیرا شیشه های سکوریت پس از سرد شدن دیگر قابل برش خوردن نیستند. در این موارد اگر اندازه گیری به درستی انجام نشود دیگر نمی توان از آن در محل مورد نظر است.فاده کرد.
شیشه های خم که به Glass Bent نیز معروف هستند در واقع همان شیشه های معمولی هستند که مجدداً گرم و شکل داده می شود و سپس در یک قاب فلزی قرار می دهند تا شیشه به حالت مورد نظر در بیاید و پس از سرد شدن در همان حالت باقی بماند. اما مهمترین مسال در شیشه خمیده، مساله انحراف یا شکست نور است.. زیرا این شیشه ها بیشتر در نمای ساختمان، سیستم های تصویری و صنعت خودروسازی است.فاده میشود و بسیار حائذ اهمیت است. که تصویر به خوبی از پشت شیشه ها دیده شود.