قلهٔ دماوند در فرهنگ کشور ایران مظهر پایداری و است.واری و یک نماد ملّی است. و همچنین مضمون اشعار بسیاری از شاعران قرار گرفته از جمله آنها شعر دماوندیه ملک الشعرای بهار است. که تاکنون در قالب اثری ملّی به ثبت رسیده و به روشهای گوناگون از آن به عنوان نمادی ملّی یاد میشود.
اولین کسی که ادعای صعود به دماوند را کرده، ابودلف خزرجی است. که در سفرنامه خود به صعودش اشاره کرده و شرحی از قله دماوند داده است.. پس از وی قزوینی، مسعودی، ابن فقیه و نیز ناصر خسرو اشاراتی به موقعیت صعود دماوند داشتهاند. در زمانهای قدیم عدهای خود را به قلهٔ دماوند رسانیده بودند. ناصر خسرو در سفرنامه اش نوشته است.:
شهرت آن بیش از هر چیز در این است. که فریدون از شخصیتهای اساطیری ایران، ضحاک را در آنجا، در غاری به بند کشیده و ضحاک آنجا زندانی است. تا آخرالزمان که بند بگسلد و کشتن خلق آغاز کند و سرانجام به دست گرشاسپ کشته شود. هنوز هم بعضی از ساکنین نزدیک این کوه باور دارند که ضحاک در دماوند زندانی است. و اعتقاد دارند که بعضی صداهایی که از کوه شنیده میشود، نالههای او است.. بنا به روایتی نبرد لشکر فریدون به سپاهسالاری کاوه با ضحاک در حوالی دماوند بوده است..
شما تمام ملزومات اساسی ای را که در در یک ماشین در این کلاس لازم میدانید ، در غول هیتاچی پیدا خواهید کرد. این برند در بهینه سازی ماشینهای خود ،از فناوری های روز برای ایمنی، بهره وری و عملکرد بالا در شرایط سخت کاری و محیطی، دوام و راحتی در کار و امنیت و اسایش اپراتور طراحی وتولید گردید، که آماده است. نیازهای حفاری امروز و آینده را رفع نماید. قدرت شگفت انگیز این دستگاه ،این امکان را برای شما فراهم می کند،از پس تمام مشکلات سخت در سر راهتان فائق آیید.
این ماشین در دو نوع چرخ لاستیکی و چرخ زنجیری موجود میباشد. بیل جام جلو برای حفاریهای بالای سطح زمین و بارگیری کامیونها مورد است.فاده قرار میگیرد. بیلهای جام جلو برای حفاری سخت در بالای سطح ماشین میباشند؛ که قادر هستند فشار قابل توجهی به جام خود اعمال کنند، اما مصالحی که حفاری میشوند باید در حالت قرضه عمودی باشند. به عبارت دیگر به صورت عمودی به سطح زمین قرار بگیرند. بازو و جام حدوداً یک سوم وزن کل ماشین را دارند؛ بنابراین با در نظر گرفتن وزن مصالح در جام، این ماشینها به نحوی طراحی میشوند که تعادل خود را حفظ کنند. معمولاً این ماشینها دارای چرخ زنجیری میباشند و سرعت آنها بسیار کم است..
با توجه به اینکه بیل بکهو قابلیت چرخش در جهات مختلف تا درجه را دارد ، نیازی به چرخش کل وسیله در هنگام عملیات برای جابجایی و خالی کردن خاک نیست و البته همین امر است. که در زمان صرفهجویی میکند و سرعت انجام عملیات را بالا میبرد.
به همین دلیل تا پیش از جنگ جهانی دوم کندن چاله ها و ترانشه ها توسط دست انجام می شدند. در آن زمان ﻛﺎر اﻳﻦ ﻣﺎﺷﻴﻦ ﻫﺎ ﺣﻔﺮ ﺗﺮاﻧﺸﻪ ﻫﺎ و ﺑﻴﺮون آوردن ﺧﺎک ﺣﺎﺻﻠﻪ از آن ﺑﻮد و ﻋﻤﻠﻴﺎت ﻣﺮﺑﻮط ﺑﻪ ﻟﻮﻟﻪ ﮔﺬاری و ﻓﻴﻠﺘﺮ رﻳﺰی و ﭘﺮ نمودن ﺗﺮاﻧﺸﻪ ﺑﺎ دﺳﺖ و ﺗﻮﺳﻂ ﻧﻴﺮوی ﻛﺎرﮔﺮ ﺻﻮرت ﻣﻲ ﮔﺮفت.
از اواسط دهه ۵ میلادی نیاز به ماشین های مخصوص حفر ترانشه که کار لوله گذاری ، فیلتر و تمامی عملیات مربوط به آن را به صورت همزمان انجام دهد بیشتر از هر زمانی احساس می شد. در این زمان بود که برای پاسخ گویی به این نیاز، ترنچرهایی که کارگذاشتن لوله ، فیلتر و تمامی عملیات مربوطه را به صورت همزمان انجام می دادند ، روانه بازار شد.