در دوران ایران باستان یا همان پیش از اسلام، شهر ری یکی از شهرهای مهم و تاثیرگذار ایران به حساب میآمد اما هیج وقت به عنوان پایتخت ایران انتخاب نشد. شخصی به نام ابن حوقل نقل میکند که شهر ری، علی رغم بزرگتر بودن نیشابور، پس از بغداد دومین شهر آباد در مناطق شرق محسوب میشده است.. در کتب تاریخی و میان مورخان، بر سر بنا کننده شهر ری اختلافات زیادی وجود دارد.
بعد از ورود آریایی ها مهم ترین قوم در بین آن ها ماده ها و پارس ها بودند که بعد از تلفیقی که بین آن ها صورت گرفت ماده با بومیانی که قبل از آن در این سرزمین زندگی می کردند این منطقه را بخش بندی کردند در این تقسیم بندی ماده ها به رماد رازی یا راگا ، راگس که در جنوب تهران بود قرار گرفت.
بازرگانی، صنعتگری، کشاورزی و دامداری از مشاغل اصلی اهالی این شهر ری بهشمار میرود. شهر ری از نظر کشاورزی بسیار فعال و ۵٪ آن به طریقه صنعتی و مکانیزه و مابقی به روش نیمه مکانیزه و سنتی انجام میگیرد، فراوردههای کشاورزی شامل گندم، نباتات، علوفهای، پنبه، چغندر قند و ذرت و
در صورت است.فاده مداوم از موتور ژنراتور گرمای بسیار زیادی تولید میشود که در این خصوص نیاز است. یک سیستم خنک کننده برای خنک کردن اجزاء مختلف موتور ژنراتور وجود داشته باشد و همچنین یک تهویه مطبوع به منظور خارج کردن حرارت تولید شده به بیرون الزامیست.
در این فیلتر ها، سوخت پس از ورود به داخل و بالای محفظه فیلتر، وارد آن شده و از سوراخ و منافذ ریز روی کاغذ عبور می کند. ناخالصی های سوخت چون بزرگتر از سوراخ های کاغذ هستند روی آن گیر کرده و سوخت که دارای مولکول های ریزتری است. از داخل منافذ عبور می کنند. سوخت های عبوری وارد قسمت پایین فیلتر شده و از طریق است.وانه مرکزی فیلتر به سمت بالای آن و دریچه خروجی حرکت می کنند.
این نکته لازم به ذکر است. که در خودرو های جدید به جای است.فاده از دینام از الترناتور است.فاده می شود و دلیل آن هم این است. که دینام های قدیمی برای خودرو ها در دور پایین مشکل ساز می شدند و توانایی لازم برای شارژ خودرو را نداشت از این رو در خودرو های جدید به جای دینام از آلترناتور است.فاده می شود.
از طرف دیگر، همان طور که قبلا نیز اشاره شد، عدم دسترسی به شبکه برق در مکانهای دور افتاده و یا پروژههای کاری نیازمند برق و همینطور نیازمندیهای حمل و نقل، دیزل ژنراتور را به تنها گزینه ممکن برای فعالیت در شرایط خاص تبدیل می کند.
ولتاژ القایی در است.اتور به شار در ماشین، فرکانس یا سرعت چرخش و ساختمان ماشین بستگی دارد. ولتاژ تولیدی داخلی مستقیما متناسب با شار و سرعت است. ولی خود شار به جریان جاری در مدار میدان رتور بستگی دارد. ولتاژ درونی برابر ولتاژ خروجی نیست و چندین فاکتور، عامل اختلاف بین این دو هست: