در
بین سالهای - توسعه و بهبود مستمر در ساخت و است.فاده از لیفتراک شتاب
بیشتری گرفت و با شروع جنگ جهانی دوم به اوج خود رسید. در طول جنگ، روش های موثر
بیشتری برای انبار کردن مواد و بارها توسط لیفتراک ها ابداع گردید.
انبارهای
بزرگتر و جدیدتر، نیازمند لیفترک هایی بودند که قابلیت مانور و حرکت بیشتری داشته
و بتواند بارهای سنگین تر و بزرگتری را در ارتفاع بیشتر و با ایمنی بالاتر در
کمترین زمان ممکن جا به جا کنند. ازاین رو صنعت ساخت لیفتراک در آن سال ها دیگر
بار دستخوش دگرگونی شد تا پاسخگوی نیازهای جدید بازار شود.
از
اواسط قرن نوزدهم تا امروز پیشرفت های زیادی در صنعت لیفتراک سازی صورت گرفته و
لیفتراک های مدرن با قابلیت های فراوان طراحی و ساخته شده اند. امروزه نیز شرکت
های بزرگ لیفتراک سازی مشغول پژوهش برای ساخت لیفتراک هایی هستند که علاوه بر
داشتن قابلیت های فراوان، از لحاظ ایمنی مناسب تر بوده و با محیط زیست هم سازگارتر
باشند.
شرکت یونگ هاینریش آلمان با بیش ار سال سابقه تولید تجهیزات داخل و خارج انباری پیشرو در زمینه تکنولوژی دستگاه های برقی بوده و تنها برند در دنیا می باشد که دستگاه های برقی این شرکت با یکبار شارژ (زمان شارژ ساعت) به مدت ساعت معادل دوشیفت کاری به صورت مداوم قادر به کار کردن بوده (با است.فاده از تکنولوژی ENERGY RECOVERY) که مشتری را از باطری اضافه و تعویض باطری بین دو شیفت کاری نیز بی نیاز می کند.
لیفتراک
هم برای کار در فضای داخل ساختمان (Indoor) و هم برای خارج از ساختمان (Outdoor) ساخته شده است.. لیفتراک ها معمولا
در ظرفیت هایی کمتر از یک تن تا بیش از ۸ تن طراحی و ساخته می شوند. در کتاب های مختلف لیفتراک ها
با نام هایی چون Forklift
Truck و Lift truck نیز نامیده می شوند.