نام دماوند به دو صورت دماوند و دنباوند ثبت شده است.. این کوه را با نامهای کاملا متفاوت بیکنی و جبل لاجورد نیز معرفی کردهاند. در مورد دلیل نامگذاری دماوند در فرهنگ معین آمده است.: دم (دمه، بخار) + آوند = دماوند؛ دارای دمه و دود و بخار (آتشفشان).
دامنه کوه دماوند در ارتفاع تا ۵ متری کاملا پوشیده از شقایق است.. این شقایق منحصربهفرد در دنیا شناخته شده و با نام شقایق لار و رینه در کتابهای معتبر گیاهشناسی جهان به ثبت رسیده است.. همچنین این منطقه از لحاظ مرتع و چراگاه بسیار غنی است.؛ حتی در ارتفاعات بلند دماوند نیز (زیر چهار هزار متر) از این بابت فقر چندانی وجود ندارد؛ ولی متاسفانه چرای بیش از حد دامها، معدن کاوی و جادهکشی این شکوه بینظیر را در معرض آسیبهای جدی قرار داده است.. ارتفاع تا ۵ متری دامنهی این کوه است.وار در فصل بهار با فرشی از شقایق پوشیده میشود که متاسفانه این دشت نیز در معرض خطر جدی زبالههای تولیدی توسط بازدیدکنندگان است..
تردید نیست که در اثر نزدیکی جغرافیایی و تماس مناطق با یکدیگر، هر منطقه ای برخی از خصوصیات زبانی و آداب و رسوم منطقه دیگر را کسب کردهاست. اگرچه نمیتوان این پیوندها را صرفاً معلول رابطه مستمر بین این گویشها دانست، اما میتوان رد پایی از خصوصیات این گویش به دست آورد تا در تحلیلهای دقیق و علمی زبان شناسان از آنها است.فاده شود. از آنجا که تفاوت این گویش با گونههای دیگر آن در روستاها و بخشهای دماوند و همچنین با گویشهای شمیرانات و دیگر نقاط شمالی تهران بسیار اندک است.، بیشتر خصوصیات این گویش در مورد آنها نیز صادق است.. در شمال شهر دماوند، به فاصله دو یا سه کیلومتر از مرکز شهر، گویش مازندرانی رایج است.؛ اما درجنوب شهر تا شعاع کیلومتری لهجههای گویش دماوندی رواج دارد.
با نام پیشین اینترنشنال هاروستر شرکت خودروسازی آمریکایی است. که تولیدکننده انواع کامیونهای تجاری، موتورهای دیزلی، اتوبوسهای آیسی مدرسه و اتوبوسهای تجاری، وانتهای پیکآپ و نیز طراح و تولیدکننده موتورهای دیزلی برای کامیون وانتها، ونها و اسیوویها میباشد. این شرکت همچنین قطعات و خدمات تعمیر و نگهداری را برای انواع کامیونها و سایر خودروهای دیزلی ارائه مینماید.
در حال حاضر نقاضای بسیاری برای نوسازی و توسعه ناوگان کامیون و کشنده ها وجود دارد اما رانندگان قدرت خرید کافی ندارند و محصولات تولیدی نیز به علت مشکلات اداری پرداخت وام بانکی و … مدتی در انبار میمانند. اگر تسهیلات کافی از سوی موسسات اعتباری و نهادهای متولی حمل ونقل در اختیار رانندگان قرار گیرد، تحویل خودروها به موقع صورت خواهد گرفت و این موضوع سبب توسعه و نوسازی دائمی ناوگان حمل ونقل تجاری خواهد شد.
اما مخالفان می گویند کامیون های مذکور در کشورهای اروپایی بیش از حد مورد است.فاده قرار گرفته اند و در مسیرهای طولانی و به طور شبانه روزی در تردد بوده و تقریباً کار خود را کرده اند و واردات آنها تنها جاده های ایران را به گورستان خودروهای دست دوم و فرسوده تبدیل میکند و چهره ناوگان حمل و نقل را نازیبا خواهد کرد.
برابر آمار رسمی وزارت صنایع و معادن، تولید انواع کامیون، کامیونت و کشنده توسط شرکتهای سایپادیزل و ایران خودرودیزل در هفت ماهه سال جاری دستگاه بوده است.. امسال تولید انواع کامیون و کامیونت دستگاه بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل درصد رشد داشته است. و میزان تولید کشنده نیز با درصد رشد دستگاه بوده است..
برخی صاحبه نظران هشدار داده اند که اگر واردات خودروهای دست دوم را بپذیریم، به این معنی است. که است.انداردها و وضعیت حمل ونقل و جاده ها و کامیون های ما با است.انداردهای روز جهان و اروپا منطبق نیست و برخی شرکت ها و سازمان های فروش و بیمه کالا حاضر نخواهند شد با کامیون های دست دوم و فرسوده ایرانی به ترانزیت کالا بپردازند.