پايگاه تحليلي _ خبري شجرنيوز ضمن پايبندي به اصول و ارزش هاي انقلاب و نظام مقدس جمهوري اسلامي و رعايت اصول و اخلاق حرفه اي در رسانه ها با هدف ارتقاء سطح آگاهي هاي علمي، فرهنگي، ديني، سياسي، اجتماعي و اقتصادي تلاش مي كند با اشاعه فرهنگ نشر صحيح اخبار روز نسبت به ايجاد درختي تنومند و به ثمر رسيده در راستاي پيشرفت و توسعه كشور گام برداشته و در جهت حفظ و تقويت وحدت ملي و تبيين منافع و مصالح ملي و صيانت از آن تلاش كند.
برخلاف چند نمونه از شهرکهای صنعتی دیگر در اطراف تهران که فعالیت بسیاری از صنایع در آن متوقف شده است.؛ این شهرک طی چند سال اخیر یکی از مهمترین مراکز برای تولید و گسترش صنعت بوده است.. به طوری که هیچگاه فعالیت در آنجا متوقف نشده است.. به گونهای که امروزه بیش از هزار نفر پرسنل در آنجا مشغول به کار هستند. این شهرک صنعتی، در
بلور نوری تازه ، دكمه صدفی ايران ، هوا فضايی درنا ، كوره هاي صنعتی ايران ، تجهيزات نفت ، فولاد بست ايرانيان ، كارگلاس ، لاستیک سازی عنايت ، بهسازین تهران ، صنايع شير ايران ، پويا خودرو، فولاد فام ، بهار پرديس محمود ، تعاوني سلامت یاران بهار ، پيشگامان نسوج و بافت خاورميانه ، صنايع غذايي ايوب خاورميانه ، بازرگاني نوآوران ميوه خاورميانه ، ونوس شيشه ، نيمه هادي عماد ، جهان كريستال ، لوح زرين نيكان ، سيلون صنايع پوشاک عالی مقام ، پاک برنز ، نماسازان امروز، سان الكترونیک شهير (SONY)، مجموعه سرمايه گذاری عظام…
شرکت صنایع سنگین سوئدی است.، که سازنده خودروهای سنگین و قطعات مربوط به آن میباشد. از جمله تولیدات این شرکت، تریلی، کامیون، اتوبوس، تجهیزات ترابری و سازهای، سامانههای پیشرانش دریایی و صنعتی، تجهیزات هوافضا و ارائه خدمات مالی است..
در میان کامیون های داخلی کامیون FM، FH و NH ساخت سایپادیزل کاملاً به روزند و از سوی شرکت ولووی سوئد به طور مستقیم کد تولید دریافت می کنند و کامیون اکتروس ساخت ایران خودرودیزل نیز یک سال با تکنولوژی روز دنیا فاصله دارد.
شرکت خودروسازی آلمانی و چندملیتی است.، که از لحاظ میزان درآمد سالیانه، پس از تویوتا و گروه فولکسواگن، سومین خودروساز بزرگ جهان بهشمار میآید. این شرکت، از نظر تعداد خودروهای تولید شده، در رتبه چهاردهم قرار دارد. دایملر آ. گ بزرگترین کامیونساز جهان است..
آنها می گویند در شرایطی که تولید کامیون با رشد درصدی رو به روست و تعدادی از کامیون ها در انبارها باقی مانده اند و منتظر ارائه تسهیلات بانکی به رانندگان هستند، دلیلی ندارد کامیون های دست دوم از خارج وارد شود و نباید مشکلات حمل ونقل کشور و هزینه های بالای صادرات و واردات را تنها به عامل گرانی کامیونهای ساخت داخل نسبت داد. در حال حاضر تنوع بیش از نوع محصول تولیدی در داخل کشور، هر نوع سلیقه و انتظاری را پاسخ می دهد و رضایت مشتری را جلب می کند.
اما در هر حال عده ای از موافقان واردات دلایل دیگری نظیر شکستن انحصار خودروسازان داخلی و توجه به سلیقه مشتری در انتخاب خودروهای خارجی را نیز مطرح میکنند و به دنبال واردات خودروهای دست دوم و کسب سود از محل واردات آنها با قیمت پایین و نیز دستیابی به سود حاصل از فاصله قیمت بازار داخلی و قیمت موجود در بازارهای خارجی هستند.