پل معروفی در منطقه باقرآباد این شهر نیز وجود دارد که به دلیل کشته شدن تعدادی که با قصد اعتراض به بازداشت روحالله خمینی در روز ۵ خرداد ورامین و پیشوا را ترک گفته و به سمت تهران عزیمت داشته و از روی این پل افتاده و پراکنده شدند، این پل به پل ۵ خرداد معروف است.. ساخت این پل قدیمی آجری به دوره پهلوی اول بازمیگردد. در قرچک یک قنات از شمال تا جنوب این شهر وجود داشته که به قنات ولی آباد معروف است. و خیابان ولی آباد در کنار آن شکل گرفته که امروزه جز در کنار خط آهن و به دلیل ایجاد مشکل اثری از آن نیست. خط آهن سراسری (تهران، مشهد) جنوب این شهر را به صورت کلی طی میکند و مانع پیشروی این شهر به سمت جنوب شده است..
کشف بسیاری از کورههای متعدد تولید سفال و نیز پیدا شدن چرخ سفالگری با است.وانه ای از شاخ حیوانات در تپه پردیس قرچک متعلق به دوره سیلک دو، هزاره پنجم پیش از میلاد جامعه باستانشناسی فلات مرکزی را با اسرار بسیاری از زندگی آن دوران روبرو کرد.
یکی از دلایل رشد جمعیت در قرچک علاوه بر نزدیکی به تهران و پایینتر بودن قیمت مسکن، خاک مرغوب این شهرستان است.. در سالهایی که تهران در امر شهرک سازی و ساخت و ساز، گوی رقابت را از سایر شهرهای ایران میربود، نیاز به آجرهای فشاری و مصالح ساختمانی بیش از بیش احساس میشد. قرچک با داشتن خاک مناسب و کوره پزخانهها میزبان کارگران فصلی از سرتاسر کشور شد. به طوری که اقوام مختلف كرد، آذری و ترك، عرب، بلوچ، شمالی، خراسانی و افغان (مهاجران افغانستان) در این شهر زندگی جدیدی را آغاز نمودند.
اندکی پس از این تاریخ، است.فاده از هیدرولیک شاهد گسترش است.فاده از کامیون کمپرسی در بسیاری از صنایع بود. تقاضا برای کامیونهای کمپرسی در طول جنگ جهانی اول افزایش یافت. که توسعه این وسایل نقلیه برای تولید کامیونهای کمپرسی خودکار با کیفیت بالا، سنگین و سنگین را سرعت بخشید. تا سال ، این کامیون ها به طور محکم در صنعت معدن و ساخت و ساز جاده مستقر شدند. هیدرولیک مکانیزم اصلی در
کمپرسی سازی و کامیون های کمپرسی بخش مهمی از زندگی مکانیزه و مدرن ما هستند. کامیون کمپرسی در حمل و نقل مقادیر زیادی مواد ساختمانی، جاده سازی، حمل و نقل مواد غذایی و معدن، نقش مهمی در چرخش چرخ دنده های جامعه ما ایفا می کند. کامیونهای کمپرسی ahmadikheybar بسته به هدف مورد نظر کامیون در اندازهها و مکانیسمهای کمپرسی متفاوتی هستند. بیشتر کامیونهای تولیدی در کمپرس سازی احمدی خیبر میتوانند در جادههای عمومی عادی تردد کنند. در حالی که بقیه خیلی بزرگ هستند و فقط میتوانند در محل است.فاده شوند.
کامیون کمپرسی تاریخچه شگفت انگیزی دارد که پیش از اختراع بسیاری از وسایل نقلیه تجاری دیگر است.. شرکت خودروسازی Thornycroft در سال یک وسیله نقلیه جمعآوری زباله با بخار را توسعه داد که دارای مکانیزم تخلیه بار موثر بود. اولین کامیون کمپرسی موتوری در ایالات متحده آمریکا در سال توسعه یافت.
ترکیبات تریلر نیمه کامیون نیز می توانند برای است.فاده به عنوان کامیون کمپرسی پیکربندی شوند. این وسایل نقلیه دارای نیمه کامیون های است.اندارد به عنوان قدرت حمل هستند. اما تریلر قسمت اصلاح شده ترکیب با قابلیت تخلیه است.. در طراحی
انواع کامیون ها به شکل: کامیون کمپرسی است.اندارد، کامیون کمپرسی هوای زمستانی، کامیون کمپرسی انتقال، نیمه کامیون تریلر پایان کمپرسی، کامیون کمپرسی سوپر، نیمه کامیون تریلر پایین کمپرسی، کامیون کمپرسی جانبی، کامیون کمپرسی حمل و نقل، کامیون کمپرسی حمل و نقل مفصلی. به تصویر