باید بدانید که تهیه بلیط قطار فیروزکوه تهران، تنها راه شما برای لذت بردن از این مسیر رؤیایی نیست. اگر فقط میخواهید به تماشای دیدنیهای این مسیر بروید، میتوانید با خریدن بلیط قطار گردشگری، این فرصت را برای خود و دوستانتان فراهم کنید. این قطارها در طول مسیر در ایستگاههای معین با جاذبههای دیدنی، توقف میکنند و شما میتوانید تمام طبیعت و سازههای معروف را یک دل سیر تماشا کنید.
مشخصات غار: طبق اندازهگیریهای به عمل آمده، دهانه غار ۵* متر و ارتفاع آن متر میباشد و از سطح دریا ۵ متر ارتفاع دارد. دهانه یا اشکفت ورودی وسیع و پس از آن ایوانی با طاق بلند نمایان میشود که در منتهیالیه سمت چپ آن راه سنگلاخ ورود به دهلیز اولیه غار واقع شده بود که در سال ۸ به همت فرمانداری فیروزکوه راه ورودی به غار به صورت پلکانی بهطور مناسبی بهسازی شدهاست. مجموعه غار بورنیک از سه تالار عظیم شکل گرفتهاست که بر فراز هر کدام از تالارها، طاق دیسها جلب نظر میکند. در روی سقف این طاق دیسها گسل یا شکافهای عمیق دیده میشود که حکایت از کهنگی و دیرینگی دارند و سالهای مدیدی از عمر این شکافها سپری شدهاست. دیوارهای درون غار پوشیده از چکندههای گل کلمی، نخودی، سفید رنگ و صورتی است.؛ و زیبایی خاصی به غار بخشیدهاست. نورپردازی بر روی آنها جلوههای ویژهای را در درون غار ایجاد خواهد کرد. غار بورنیک از سه تالار تشکیل شدهاست: تالار نخست یا تالار بیرونی: کف این تالار شیب دار بوده و به است.ناد بقایای موجود بیشتر به صورت سنگچین مفروش شدهاست. این تالار بزرگ دارای ابعاد ۵* متر و ارتفاع ۸ متر است.. در منهی الیه این تالار دو فرو رفتگی بلند و ایوانی شکل وجود دارد که هر یک از آنها نسبت به یکدیگر متر اختلاف ارتفاع دارند. بقایای موجود در این تالار نشانگر قدمت و پیشینه غار است.، در واقع محل سکونت اقوام و انسانهای غارنشین در این بخش میباشد. با توجه به وجود قطعات سفالینه شکسته شده و پراکنده در سطح این تالار نشانههای بارزی از زیستن انسانها در ادوار پیش از تاریخ را میتوان در این بخش جستجو نمود. تالار دوم یا تالار اصلی (مرکزی): این تالار محوطهای است. به ابعاد * متر و ارتفاع الی ۵ متر که با سطحی شیب دار و شیب تند به سمت پائین کشیده شدهاست. تالار سوم: حدود متر ارتفاع داشته و فرم آن مستطیل شکل، به ابعاد ۵۵* متر میباشد. از ابتدا تا انتهای این تالار شیب تند سنگلاخی و لغزندهای وجود دارد که تمامی سطح کف آن را در بر میگیردو منتهیالیه این شیب تند و لغزنده نیز دهلیزی به طول ۸ متر است. که به محوطهای سختگذر و پرتگاهی متصل میشود. عمق این پرتگاه نزدیک به متر است.
وجه تسمیه غار بورنیک برحسب اظهار نظر اهالی روستا، گروهی نام غار "پورنیک" و دستههای دیگر به آن "بورنیک " میگویند. پور به گفته اهالی و لهجه محلی به معنای گودال است. و نیک پسوند آن است. که بر روی هم به معنای گودال نیک یا چاله نیک میباشد و شاید پشینیان به عنوان دخمه یا گودالی که عمیق و ژرف است. با ترکیب واژه نیک که در اینجا به معنای خوب و بزرگ را میدهد بر آن اطلاق کرده باشندو گروه دیگر آن را بورنیک میگویند که از دو کلمه بور و نیک تشکیل یافتهاست و بور در لهجه محلی تغییر یافته کلمه "بار" است. که این کلمه نیز ضمن ترکیب با واژه نیک به معنای محل امن و جایگاه نیک، مصطلح گردیدهاست. البته "بار" در اصل و اساس به معنای ساحل و جای امن هم به کار میرود و نام رودبار میتواند معنی ساحل یا کنار رود داشته باشد. در هر صورت بورنیک یا بارنیک به معنی محل امن خوب میباشد؛ و این نام با توجه به محل قرارگیری غار به خوبی انتخاب شدهاست و از گذشتههای بسیار دور و شاید از عصر غارنشینی و دوران شکار در ایران، اینجا محل امنی برای زندگی کردن و پناه گرفتن، مورد توجه اقوام پیش از تاریخ در این ناحیه بودهاست به ویژه که دهانه اصلی و عمیق غار در نقطهای در فرا سوی رودخانه قرار دارد.
گروه کارتن ماشين به منظور ارایه خدمات مطلوب در زمينه ماشين آلات مربوط به توليد ورق کارتن تاسيس گرديده است. و با عنايت به اين که درعرصه رقابت در بازار ماشين آلات توليد ورق کارتن رقبای جدی و سخت کوش خارجی دارد. اين گروه به علّت وسعت امکانات خوددر داخل…
گروه بازرگانی هفت الماس نفیس نماینده انحصاری کارخانجات بزرگ چین است.. این شرکت در زمنیهی واردات ماشین آلات صنعت چاپ و کارتن سازی تحت برند دیاپک با ۵ سال سابقه درخشان در زمینه تجارت بین الملل مفتخر است. خدمات ویژه و متفاوت خود را در زمینههای مخلف…
ماشین آلات خط تولید ورق های مقوای کارتن های سلولزی شامل ساخت و راه اندازی با تکنولوژی پیشرفته با امکان کنترلر و مانیتورینگ خطوط تولید با عرض میلیمتر چهار لایه و میلیمتر، سه و پنج لایه اتوماتیک با ظرفیت اقتصادی و کمترین میزان مصرف انرژی و نیروی انسانی قابل تامین است.. در این ساختار صنعتی از ابتدای هدباکس و رول گیر تا بخش کاتر به صورت کاملاً اتوماتیک و با قابلیت فرمان پذیری از سیستم کنترلی plc انجام میگیرد. برای کسب اطلاع درباره نحوه
قرقرههای کاغذ (Paper Pulleys) با است.فاده از ماشین آلات ورق سازی سینگل فیسر (دستگاه ساخت کاغذ راه راه)، تغذیه میشوند و با بخار حرارتی تهویه میشوند. در مرحله بعد نشاسته به نوک فلوتها زده میشود. سپس آستر داخلی به آنها چسبانده شده و محیط موجدار و لاینر از تک چهره با هم خارج میشوند که به آن تار تک چهره میگویند. از تک چهره، تار تک وجهی وارد صفحه دوتایی میشود که در آنجا با آستر بیرونی برخورد میکند و مقوای موجدار لایه را تشکیل میدهد. در نهایت بعد از دابل فیسر (Double facer)، از طریق اسلیتر (شکافنده) و دستگاه برش، روی هم قرار میگیرند.
مواد اولیه برای مقوای موجدار در درجات خاصی به نام لاینربورد و محیط موجدار یا فلوتینگ تولید میشوند. سطح مقوای راه راه آستری میباشد که مقاومت و است.حکام بیشتری در برابر پارگی دارد. محیط موجدار یا فلوتینگ به کاغذی گفته میشود که در سینگل فیس (Single face) موجدار میشود که است.حکام تاشو و مقاومت فشاری بیشتری دارد. با دو تخته آستری و یک محیط راه راه میتوان مقوای موجدار لایه را به وسیله چسب به هم چسباند که روی نوک فلوتهای راه راه، اعمال میشوند. این چسب معمولاً از نشاسته ساخته میشود که رایجترین آن ذرت است..