تولید و ساخت متیلن کلراید در دماوند

Methylene Chloride-1
Methylene Chloride-2

معرفی کسب و کارها
شما می توانید خدمات یا محصولات کسب و کار خود را در این قسمت معرفی فرمایید .
برای این منظور با ما در ارتباط باشید .


شهرت آن بیش از هر چیز در این است. که فریدون از شخصیت‌های اساطیری ایران، ضحاک را در آنجا، در غاری به بند کشیده‌ و ضحاک آنجا زندانی‌ است. تا آخرالزمان که بند بگسلد و کشتن خلق آغاز کند و سرانجام به دست گرشاسپ کشته شود. هنوز هم بعضی از ساکنین نزدیک این کوه باور دارند که ضحاک در دماوند زندانی است. و اعتقاد دارند که بعضی صداهایی که از کوه شنیده می‌شود، ناله‌های او است.. بنا به روایتی نبرد لشکر فریدون به سپاهسالاری کاوه با ضحاک در حوالی دماوند بوده است..

روز ملی دماوند هم‌زمان با تیرگان در مازندران با نام تیرماه سیزده شو در شب سیزدهم آبان‌ماه برگزار می‌شود. انجمن کوهنوردان ایران هر ساله این جشن را در روز سیزدهم تیر در دامنه‌های قله دماوند در «شهر رینه لاریجان شهرستان آمل» برگزار می‌کنند؛ این جشن به ثبت ملی نیز رسیده است.. از موسیقی ملی دماوند نیز در روز جشن تیرگان در سال با صدای سالار عقیلی در بین هزار نفر رونمایی شد.

گیاهان دشت لار و بلندی‌های دربرگیرنده آن گوناگونی چشمگیری دارد. شماری از این گیاهان خوراکی و دارویی است. که در اردیبهشت ماه دوستداران سبزی چین را فرا می‌خواند. گون و خرگوشک و آویشن (اوشم) و شنگ، لواش، سیرک (تلم)، پیازک، قارچ وحشی، کاسنی، گلپر (الرگ)، شیرین بیان، باریجه، چای کوهی، بارهنگ و والک نمونه‌هایی از گیاهان دشت لار و بلندی‌های آن است.. زنبق وحشی بنفش و ارغوانی و مرغک و گل زرد، و شقایق دشت لار را در بهار رنگارنگ کرده زیبایی آن دو چندان می‌شود.


قبل از اینکه اقدام به خرید متیلن کلراید کنید بهتر است. از کاربردهای آن بدانید. فراریت و توانایی بالای متیلن کلرید برای حل کردن طیف گسترده ای از ترکیبات آلی باعث شده است. که در بسیاری از مصارف غیرصنعتی و صنعتی مورد است.فاده قرار گیرد. موارد است.فاده از دی کلرومتان (CHCl)، در زیر ارائه شده است..

بر اساس کاربرد، بازار جهانی دی کلرومتان به دارویی، مواد غذایی و نوشیدنی ها، رنگ و لاک، تمیز کردن فلزات، ساخت مواد شیمیایی و فوم و سایر مواد تقسیم می شود. برنامه های دیگر شامل الکترونیک، فیلم های عکاسی و جوهر چاپ است.. بیشترین سهم در آمد دی کلرومتان مربوط به تولید مواد شیمیایی و فوم است.. این امر به دلیل افزایش تقاضای بالای این ترکیب در فرآوری های شیمیایی و تولید فوم به دلیل عملکرد عالی و است.فاده گسترده در مواد شیمیایی ویژه است.. کشورهای آمریکا، هلند، سویس، بلژیک، فرانسه، ژاپن و هند بزرگترین تولیدگان متیلن بی کلراید هستند.

منابع طبیعی دی کلرومتان شامل منابع اقیانوسی، جلبک های کلان، تالاب ها و آتشفشان ها است.. با این حال، اکثرا دی کلرومتان در محیط حاصل از انتشار گازهای گلخانه ای صنعتی تولید می شود. متیل کلراید در اثر سوختن زیست توده و فوران آتشفشان و همچنین فعالیت های بیوشیمیایی توسط قارچ های پوسیده چوب و برخی جلبک ها و جلبک های دریایی در اقیانوس ها تشکیل می شود. در سطح جهان مقادیر عظیمی از متیل کلرید طبیعی (تقریباً میلیون تن در سال) توسط این منابع در جو آزاد می شود. به طور کلی دو روش ساخت متیل کلراید از نظر فنی وجود دارد.



( تولید و ساخت ) های دیگر