تهرانپارس، نارمک، نیروی هوایی، تهران نو، پیروزی، مجیدیه، حکیمیه، سبلان و رسالت را میتوان مهمترین مناطق شرق تهران دانست. هر چند این محلهها از نظر سبک ساختمانسازی، بافت شهری و ترافیک شباهتهای زیادی با هم دارند اما باید دانست که تفاوتهای آنها نیز سبب تغییر شرایط خرید در این مناطق شده است.. مثلاً
تقریباً از از اوایل دهه هفتاد بود که شهرداری تهران برنامه توسعه شهریه این کلانشهر را آغاز کرد و در همین راستا تصمیم گرفت بزرگراه های متعددی را در داخل تهران افتتاح کرده با است.فاده از این روش ترافیک تهران را به حداقل برساند. شرق تهران یکی از اصلی ترین بخش هایی بود که شهرداری تصمیم گرفت بزرگراه های متعددی را برای تسهیل دسترسی ساکنین تاسیس نماید. حالا با هم قصد داریم نگاهی به اصلی ترین بزرگراه های موجود در شرق تهران بیندازیم:
امکانات در شرق تهران بسیار گسترده و فراوان است. یعنی لازم نیست شما برای خرید لوازم مورد نظر، مراجعه به بانک یا تعمیرگاه یا حضور در بیمارستان و درمانگاه مسافت طولانی را طی کنید و دغدغه داشته باشید. اگر قصد خرید خانه در نارمک، پیروزی یا تهرانپارس را دارید بهتر است. بدانید دراین محلهها، خیابانهایی پیدا میشود که در آن امکانات از جمله: سوپر مارکت، هایپر مارکت، رستوران، فستفود، فروشگاه پوشاک، شیرینی فروشی، خشکبار فروشی، بانک، تعمیرگاه، قصابی، درمانگاه، بیمارستان، کفاشی، آرایشگاه، باشگاه ورزشی و امکانات دیگر در آن وجود دارد و هزینه زیادی بابت حضور در این مراکز هزینه نخواهید کرد.
«دامپ تراک» (Dump Truck)، کامیون بسیار بزرگی است. که تقریبا در تمام پروژههای عمرانی بزرگ مورد است.فاده قرار میگیرد. با وجود عملکرد محدود این ماشین آلات، بخش عمده جابجایی و تخلیه انواع مواد سنگین بر عهده دامپ تراک است.. این ماشین آلات سنگین دارای ابعاد مختلف با ظرفیتهای باربری متنوع و قابلیت طی مسافتهای طولانی هستند. همین موضوع، آنها را به پایه ثابت پروژههای عمرانی و معدنی تبدیل میکند. کابرد دامپ تراک بیشتر در پروژههای راهسازی و معدنی است.. برای پروژههای کوچکتر با حجم خاکبرداری کمتر از کامیونهای معمولی است.فاده میشود.
از مصارف مهم دیگر ژئوسنتتیکها در این صنعت می توان به تقویت بستر مخازن بزرگ نفت و گاز اشاره کرد. چنانچه با است.فاده از یک یا چند لایه مسلحکننده ژئوگریدی یا ژئوکامپوزیتی در زیر این مخازن، میتوان از نشست نامتقارن و در نتیجه تحمیل خسارات جبران ناپذیر جلوگیری کرد.
«عملیات خاکی» (Earthwork)، فرآیند خاکبرداری و خاکریزی بخشی از سطح زمین، به منظور آمادهسازی محل برای اجرای پروژههای مختلف عمرانی و معدنی است.. هدف از عملیات خاکی به سازه در حال اجرا بستگی دارد. به عنوان مثال، در پروژههای راهسازی و کانالسازی، اجرای این عملیات به منظور دستیابی به مسیری با شیب و راستای مناسب انجام میگیرد. البته اطمینان از است.حکام کافی زیرسازی مسیر نیز از دیگر اهداف خاکبرداری و خاکریزی است.. علاوه بر این در برخی از موارد، شیب پایدار شیروانیهای خاکی با است.فاده از عملیات خاکی تامین میشود.
از کاربردهای خاکریزهای سازه ای سبک، است.فاده در پشت دیوارهای خاک مسلح است. خصوصا در مواردی که به دلایلی مانند وجود لوله های گازی مدفون، وجود خاک زیرین ضعیف و نشست پذیر و...، به دنبال راهکاری برای کاهش وزن سربار خاکی موجود باشیم. زیرا در عین حال که مقاومت بالایی دارند، دانسیته بسیار کمتری نسبت به خاکریزهای مرسوم دارند.
در قرن هفتم میلادی (حدود سال پیش)، ساخت شاهراه (جادههای بزرگ و طولانی) برای اتصال مراکز اصلی شهرهای مختلف گسترش یافت. البته ساخت این مسیرها با سرعت کمی انجام میگرفت. همین موضوع، باعث گسترش است.فاده از نقشهبرداران برای بررسی عوارض زمین و افزایش بهرهوری در پروژههای راهسازی شد. در اواخر قرن هجدهم و اوایل قرن نوزدهم میلادی (قرن دوازدهم تا سیزدهم شمسی)، است.انداردهای راهسازی بهبود یافت. اولین مهندسان عمران از رویکردهای متفاوتی برای راهسازی است.فاده میکردند. با وجود یکسان بودن اصول این رویکردها، اطلاعات زیادی در مورد نحوه اجرای عملیات خاکی در آنها وجود ندارد. به عنوان مثال، تقارن یا عدم تقارن