در راستای برابری امکانات رفاهی در جنوب تهران ، خطوط اتوبوس رانی بسیاری برای جابجایی مسافران در سطح محله ها و پایانه های جنوب تهران راه اندازی شده است. . همچنین با پیگیری های مسئولین خدوم شهرداری تهران ، تعداد ایستگاه های متروی جنوب تهران هم روز به روز درحال افزایش است. . از این رو میتوان کیفیت خدمات حمل و نقل عمومی در جنوب تهران را مطلوب و قابل قبول خواند .
خوشبختانه در سالهای اخیر با نگاه ویژه شهرداری و دولت به این مناطق، بودجههای خوبی به آن اختصاص داده شد. با این کار، علاوه بر یک بازسازی گسترده در بافت این مناطق، امکانات بسیاری نیز در دسترس مردم ساکن در آن قرار گرفت که به راحتی، با امکانات سایر مناطق شهر برابری میکند. هر کدام از این مناطق شامل چند محله است. که از قدیمیترین محلات شهر تهران محسوب میشوند.
افزایش راه های دسترسی و بهبود شبکه های اتوبانی در جنوب تهران از مهمترین تغییرات پایتخت در چند دهه گذشته بوده است. . شاید بتوان از بزرگراه آزادگان بعنوان بزرگترین و طولانی ترین محور مواصلاتی پایتخت یاد کرد که قسمت اعظمی از آن در جنوب پایتخت قرار گرفته است. و جنوب شرقی تهران را به شمال شرقی آن و ابتدای آزادراه تهران شمال متصل میکند . علاوه بر آن بزرگراه های بسیاری هم برای تردد آسان میان مناطق جنوب تهران ساخته شده که از جمله معروفترین آنها میتوان به بزرگراه های آیت الله سعیدی (جاده ساوه ) ، شهید کاظمی ، شهید تندگویان ، شهید آوینی ، شهید کریمی ، شهید رجایی ،هاشمی ، نجفی رستگار ، بزرگراه تهران ورامین ، بزرگراه امام رضا (جاده مشهد ) ، بزرگراه امام علی و آزادراه های خلیج فارس (تهران قم ) و آزادراه سردار شهید سلیمانی (تهران ساوه ) اشاره کرد .
وی با بیان اینکه از متراکم کننده ها برای فشرده کردن گازها است.فاده می شود، گفت:در حقیقت متراکم کننده ها وسایلی هستند که با صرف انرژی مکانیکی فراوان، سیال را با سرعت به درون خود مکیده و سپس آن را فشرده می سازند. در اثر این عملیات، دمای گازی که فشرده می شود نیز افزایش می یابد. معمولا گاز پر فشار خروجی از متراکم کننده ها را از یک سیستم خنک کننده عبور میدهند تا دمای گاز دوباره به حد معمولی بازگردد.
«تراکم انفجاری» (Explosive Compaction یا Blast Densification)، یکی دیگر از روشهای تراکم عمیق خاک است.. در این روش، لایهای از سطح زمین، چالزنی و خرجگذاری میشود. انفجار تاخیری چالها، ارتعاش زمین و اعمال بار چرخهای را به همراه دارد. این شرایط بارگذاری، پیوند بین ذرات را از بین میبرد و فشار آب منفذی را افزایش میدهد. با افزایش فشار آب منفذی اضافی،
کمپکتور صفحه ای یا ارتعاشی، یکی دیگر از ماشین آلات سبکی با حوه به کارگیری مشابه با کمپکتور قورباغه ای است.. مدلهای کوچک این دستگاه با وزن بین تا کیلوگرم به منظور تراکم انواع خاک در نواحی محدود مورد است.فاده قرار میگیرند. کمپکتورهای صفحهای بزرگ با سطح تراکم . تا . متر مربع و وزن تا کیلوگرم، گزینه مناسبی برای تراکم خاکهای درشت دانه با حدود تا درصد ذرات ریز هستند.
همچنین در صورت زیاده روی در انجام دفعات ویبره امکان دارد تا مشکلاتی نظیر کرمو شدگی، شکستگی و ترک خوردگی برای ماده بتنی ایجاد شود. به هنگام است.فاده از دستگاه خرطومی لازم است. حداقل و حداکثر ضخامت لایه بتن در نظر گرفته شود. بر اساس است.انداردها حداقل ضخامت بتن جهت ویبره دهی با دستگاه حدود میلی متر و حداکثر ضخامت آن حدود میلی متر است.. دستگاه های ویبراتور می بایست به صورت عمودی و تا لایه های انتهایی مواد وارد شوند.
متراکم سازی یا ویبره دهی بتن، یکی از انواع روش های بتن ریزی است. که به منظور جلوگیری از پیشامد اختلال در عملکرد سازه انجام می شود. پس از جای گذاری بتن در قالب های از پیش تعیین شده، امکان ورود حباب های آزاد در حین مراحل اجرایی وجود دارد.