وهمچنین یکی دیگرازجاذبه های دیدنی درشهربومهن که مردم این شهروهمچنین مردم رودهن با آن آشناهستند وروزهای تعطیل ممکن است. به آنجا بروند وجود امامزاده سلطان مطهراست.امامزاده سلطان مطهر یکی دیگراز جاذبه های دیدنی شهر بومهن است. که از نوادگان امام صادق (ع) میباشد که در یک بنای هشت ضلعی ساخته شده است. و قدمت بالایی دارد. جالب است. بدانید در اطراف امامزاده مطهر قبرهایی متعلق به دوره صفویه وجود دارد. این مکان ازلحاظ موقعیت جغرافیایی کیلومتر با بومهن فاصله دارد و در مجاورت شهر رودهن و در مسیر جاده هراز قراردارد.
از آنجایی که بومهن در منطقهای کوهپایهای قرار گرفته، در فصلهای بهار و تابستان هوای بسیار مطبوعی دارد. از همین رو میتوانید به گردش در تمامی روستاهای اطراف این منطقه بپردازید و از تک تک لحظات سفرتان لذت ببرید. فصل زمستان دمای هوای در بومهن کاهش پیدا میکند و بارش برف، مسیر جاده را لغزنده میکند. به همین دلیل ممکن است. عدهای ترجیح به سفر نکردن در چنین مسیری دهند. البته اگر علاقه به برف و مواجهه با چالشها دارید، باز هم میتوانید به این منطقه سفر کنید و حتی در ادامه مقصدهای چون پیست آبعلی را هم در برنامه بگذارید.
جمعیت شهر بومهن بر اساس سرشماری سال ایران تقریبا ۵ هزار نفر است.. شهر بومهن بدلیل مجاورت با مراکز صنعتی و نزدیکی با مراکز آموزشی و دانشگاهها رشد چشمگیری داشته است.. بومهن دارای چندین پارک مانند پارک باغ چنار و پارک بهار و پارک طلاییه است.. بزرگترین مجموعه ورزشی این شهر، مجموعه ورزشی و زمین فوتبال امام رضا (ع) نام دارد. همچنین یکی از مراکز ارتباطات ماهواری ای ایران، در کیلومتری بومهن و در نزدیکی پارک علم و فناوری پردیس قرار گرفته است..
درمانگاه، آتشنشانی، مهمانسرا، رستوران و ساختمانهای اداری، از جمله ساختمانهای مکمل و جنبی محسوب میشوند. این سازهها باید در قسمتهایی ساخته شوند که دسترسی به آنها از داخل و خارج شهرک صنعتی آسان باشد. احداث آنها در مجاورت شبکه اصلی، دسترسی را آسان خواهد کرد.
احداث Industrial Estateها در نواحی به دور از شهرها و روستاها، برای ساکنان شهرها و روستاها جنبه مثبت زیستی دارد. اما آلودگی صنعتی و احتمال آسیب زمینها و مناطق اطراف ناشی از این آلودگیها، اغلب نگرانیهای زیست محیطی ایجاد میکند.
شهرکهای صنعتی اغلب به نواحی شهری، نیمه شهری و روستایی طبقهبندی میشوند. یک ردهبندی دیگر هم وجود دارد. بسته به اینکه شهرک مورد نظر، در چه زمینهای راهاندازی میشود و تأثیر آلایندههای ناشی از فعالیت آن بر محیط زیست چقدر است.، آنها را در رده، طبقهبندی میکنند. طبق این ردهبندی، مشخص میشود که آیا شهرک صنعتی میتواند داخل محیط شهری و روستایی احداث شود یا خیر. بررسی پارامترهایی مانند مواد معلق (TSS)، سولفات ها، TDS، فلزات سنگین و مواد سمی با منشاء آلی یا غیرآلی در این رده بندی مؤثر است..
در نظرگرفتن مسیرهایی برای دوچرخه سواری و ایجاد پارکینگ ایمن دوچرخهسواری در کنار پارکینگ اتومبیل برای کارمندان، از جمله ایدهآلها، است.انداردهای بروز دنیا و اصول طراحی شهرک صنعتی است.. هر قدر جایگاههای پارک دوچرخه به ساختمانها نزدیکتر باشد، اشتیاق اشخاص برای است.فاده از دوچرخه بیشتر میشود.
مرحله دوم، شامل طراحی، تنظیم و ارائه نقشههای اجرایی و سیویل شهرک صنعتی است.. بررسی و مطالعۀ توپوگرافی زمین و عوارض موجود در آن، جزء مطالعات سیویل میباشد. بررسی های توپوگرافی به شناخت و تعیین جهت شیب منطقه کمک میکند. جانمایی دقیق محل تأسیسات تصفیه فاضلاب و تأسیسات و تجهیزات دیگر و تهیه پروفیلهای عرضی و طولی مناسب، طی این مرحله صورت میگیرد. همچنین طراحی و تهیۀ نقشههای زیر از دیگر الزامات این مرحله است.: