لذا (همانند شهرهای سنتی) روند فزاینده اختلال در تردد خیابانهای اصلی و افزایش خطرات عبوراز آنها کاملا مشهود است.. (ظاهرا طراحان شهر تعریف خیابان اصلی و اصل تفکیک کاربری ها را در این مورد نادیده گرفته اند. خیابانهای اصلی بایستی سریعترین و آسان ترین راه برای عبور خودروها باشند. اما این خبط آنها را به نمایشگاه، پارکینگ و پیاده رو تبدیل می کند البته نمایشگاه، پارکینگ و پیاده روی پر خطر و پر دردسر)
مدارس گوناگون با کیفیت آموزشی بالا و فضای آموزشی وسیع، مدارس دولتی و غیر دولتی، زمینهای ورزشی و زمینهای بازی مناسب کودکان و تمامی شعب بانکهای مورد نیاز شما، مراکز درمانی شبانه روزی و داروخانه و تعداد محدودی مطب تخصصی به شما خدمات اولیه پزشکی را خواهد داد.
ارتباط مستقیم با مترو وجود ندارد. علی رغم چهار بانده شدن جاده ارتباطی با تهران (محور چیتگر- شهریار) هنوز در شروع و پایان ساعات کاری ترافیک سنگین مشاهده می شود. البته پروژه شش بانده کردن این محور و ایجاد تقاطع غیر همسطح در مهمترین گلوگاه آن در حال اجرا است. و همچنین برنامه اتصال بزرگراه شش بانده شهریار- کرج به اتوبان تهران کرج در محل گرمدره نیز در حال پیشرفت می باشد.
احداث Industrial Estateها در نواحی به دور از شهرها و روستاها، برای ساکنان شهرها و روستاها جنبه مثبت زیستی دارد. اما آلودگی صنعتی و احتمال آسیب زمینها و مناطق اطراف ناشی از این آلودگیها، اغلب نگرانیهای زیست محیطی ایجاد میکند.
مرحله دوم، شامل طراحی، تنظیم و ارائه نقشههای اجرایی و سیویل شهرک صنعتی است.. بررسی و مطالعۀ توپوگرافی زمین و عوارض موجود در آن، جزء مطالعات سیویل میباشد. بررسی های توپوگرافی به شناخت و تعیین جهت شیب منطقه کمک میکند. جانمایی دقیق محل تأسیسات تصفیه فاضلاب و تأسیسات و تجهیزات دیگر و تهیه پروفیلهای عرضی و طولی مناسب، طی این مرحله صورت میگیرد. همچنین طراحی و تهیۀ نقشههای زیر از دیگر الزامات این مرحله است.:
صنایعی که آلودگیهای گازی مانند گرد و غبار، دود و بو تولید میکنند، باید در منتهی الیه جهت باد غالب است.قرار یابند. صنایع فاقد آلودگی تا حدّ امکان در مجاورت ساختمانهای جنبی و مکمل قرار گیرند. صنایعی که مزاحمت صوتی ایجاد میکنند، میبایست به دور از ساختمانهای جنبی قرار گیرند.
یک اصل راهنما در محوطهسازی اطراف ساختمانهای مسکونی شهرکهای صنعتی این است. که نوع، اندازه و مکان کاشت گیاهان باید متناسب با مقیاس، طرح و قطعه ساختمان باشد. کاشت درختان و بوتهها به صورت ردیفی توصیه میشود. زیرا در این صورت شرایطی فراهم میشود تا بتوان در اطراف آنها طرحهای جدیدی ایجاد کرد و توسعه داد.
تبصره: در صورتیکه امکان اشغال فضای سبز به میزان درصد وجود نداشت، میتوان حدأکثر درصد از فضای سبز را در خارج از قطعه زمین تخصیصی احداث کرد. البته کار باید با هماهنگی شرکت است.انی در مشاعات شهرک / ناحیه صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی مربوطه انجام شود.